۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

گره گشایی ترافیکی با دوربرگردان «مسلم به رسالت» در مشهد

  • کد خبر: ۱۱۲۹۷۵
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
گره گشایی ترافیکی با دوربرگردان «مسلم به رسالت» در مشهد
با درخواست اعضای شورای اسلامی مشهد دوربرگردان «مسلم به رسالت» امسال عملیاتی می‌شود.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در چهاردهمین نشست «پای حرف مردم» که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) محله مسلم برگزار شد، چند ساعتی پای صحبت اهالی این محله نشستند و از نزدیک در جریان مشکلاتشان قرار گرفتند؛

معضلاتی مثل نیمه کاره بودن جدول کشی برخی از خیابان ها، هزینه بالای قبوض عوارض شهرداری برای مناطق کم برخوردار، تاریکی برخی از پارک‌های محلی و تبدیل شدن آن‌ها به پاتوق معتادان، تبدیل شدن بعضی از زمین‌های ورزشی به محل رفت و آمد معتادان، آبیاری نشدن بسیاری از درختان در خیابان‌های محله و نامناسب بودن ون‌های اختصاص داده شده به این محله برای تکمیل شبکه حمل و نقلی که جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار منطقه ۳ شهرداری قول‌های خوبی برای رفع و رجوع آن‌ها به ساکنان این محله دادند.

دوربرگردان ۱۰۰ میلیاردی

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست با بیان اینکه در سال گذشته و امسال بودجه مناسبی برای بهبود اوضاع و وضعیت سه محله گاز و مسلم و فاطمیه اختصاص داده شده است، گفت: پارسال برای سامان دهی وضعیت این سه محله ۹ میلیارد تومان هزینه شد و در سال ۱۴۰۱ هم حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای حل و فصل مشکلات این محلات بودجه کنار گذاشته شده است.

مجید طهوریان عسکری از آغاز ساخت دوربرگردان مسلم به رسالت در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: این دوربرگردان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان ساخته می‌شود و یک گره بزرگ ترافیکی را در این محله باز می‌کند. ساخت این پروژه در بودجه سال آینده گنجانده شده است و از شهردار منطقه می‌خواهیم که عملیات عمرانی این دوربرگردان را امسال به اتمام برساند.

اداره شهر هزینه زیادی دارد

وی در پاسخ به درخواست‌های متعدد مردم درباره هزینه بالای قبض‌های عوارض نوسازی به افزایش فقط ۱۰ درصدی این قبض‌ها برای مناطق کم برخودار اشاره کرد و گفت: با تصمیم شورا مناطق ۴ و ۵ درآمدی که کم برخوردار هستند، عوارضشان فقط ۱۰ درصد گران شد. این عدد برای منطقه ۳ درآمدی حدود ۱۶ درصد و برای مناطق برخوردار مشهد ۴۰ درصد است، اما بد نیست بدانید که مجموع درآمد شهرداری از این قبوض بیشتر از ۷۰-۶۰ میلیارد تومان نیست، درحالی که بودجه شهر ۲۴ هزار میلیارد تومان است.

طهوریان عسکری ادامه داد: اداره شهر هزینه زیادی دارد و ما ناچار به استفاده از همه منابع خودمان هستیم، چون دولت ریالی به شهرداری‌ها پول نمی‌دهد و شاید در نهایت ۵ درصد از بودجه ما را تأمین کند. هم اکنون قطعات اتوبوس ۱۵۰ درصد گران شده است. اتوبوس از ۷۰۰ میلیون به ۵ میلیارد تومان رسیده است.

دستمزد کارگر و هزینه سوخت بالارفته است و شهرداری برای ساخت و به حرکت درآوردن لوکوموتیو قطارشهری به طول هزار متر باید ۱۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کند و در مدیریت شهری باید با همین منابع و بودجه کم اتفاقاتی را که باید در شهر رقم بخورد مدیریت کنیم.

گزارش کار خواهیم داد

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد با تأکید بر توقع بجای مردم از مدیریت شهری برای سروسامان دادن به محل زندگی شان افزود: ما وظیفه داریم درد دل اهالی محلات را بشنویم و برای آبادانی آن‌ها هزینه کنیم تا مشکلاتشان حل شود و شورای شهر و مدیریت شهری هم در این زمینه به مردم شفاف گزارش خواهد داد که چه کار‌هایی کرده است.

از شهردار منطقه هم می‌خواهم که سه ماه دیگر در همین مسجد به مردم گزارش بدهد که کدام درخواست‌های مردمی به ثمر رسیده است.

۳ اتفاق بزرگ در شهر

وی با اشاره به سه اتفاق بزرگی که در ۱۰ ماه اخیر توسط مدیریت شهری جدید برای شهر مشهد افتاده است بیان کرد: تصویب طرح تفصیلی محلات قرقی و مهرگان، ابلاغ طرح راهبردی توس و انتقال پادگان لشکر ۷۷ و بازگشایی معابر جانبی آن سه اتفاق بزرگی بود که در ماه‌های اخیر توسط دوره ششم مدیریت شهری رقم خورد و بد نیست بدانید که فقط در پادگان قرار است یک پارک جنگلی نودهکتاری به فضای شهر اضافه شود.

به فکر مردم هستیم

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه مدیریت شهری و شورا به فکر مردم هستند گفت: مصوباتی را که از سال‌های گذشته موجود بود به نفع مردم اصلاح کردیم. برای مثال هزینه تجاری موقت‌ها را به سال ۱۳۹۴ برگرداندیم، اما با توجه به افزایش قیمت‌ها و گرانی‌های اخیر، در بعضی موارد کاری از دست ما برنمی آید و این کار شدنی نیست.

موسی الرضا حاجی بگلو افزود: هزینه شهرداری براساس تورم بالا رفته است و از طرفی دولت یک ریال به شهرداری بابت یارانه بلیت اتوبوس نمی‌دهد و با افزایش حقوق کارگران هم ۳۰ میلیارد بار مالی به شهرداری اضافه کرده است و از طرف دیگر اجازه افزایش قیمت منطقی بلیت اتوبوس و مترو را هم نمی‌دهد. در این وضعیت مدیریت شهری چه کاری می‌تواند انجام بدهد؟

وی در ادامه این جلسه و در پاسخ به برخی مشکلات مطرح شده از سوی مردم بیان کرد: یکی از مسائلی که مطرح شد بحث اختصاص اتوبوس تا حرم مطهر بود که سازمان اتوبوس رانی درحال انجام کار کارشناسی برروی ایجاد آن است و این کار در اولویت ویژه پیگیری‌های ما خواهد بود.

درباره اوقات فراغت هم سازمان فرهنگی برنامه ویژه‌ای برای کانون‌های فرهنگی دارد و ما هم در شورا در حد توانمان در این حوزه کمک خواهیم کرد.

مشکلات مردم پیگیری می‌شود

مهدی خداشناس، شهردار منطقه ۳، هم از پیگیری جدی برای رفع مشکلات این محله خبر داد و گفت: بسیاری از مشکلاتی که مردم در این جلسه مطرح کردند به حوزه اجرا برمی گردد و بی شک آن‌ها را تا رسیدن به نتیجه مطلوب و حل شدنشان پیگیری می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->