تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

شهرک شهید رجایی مشهد در مسیر آبادانی

  • کد خبر: ۱۱۱۰۰۲
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
شهرک شهید رجایی مشهد در مسیر آبادانی
مسجد قائم (عج) واقع در خیابان حر در محله شهید معقول مشهد، میزبان دوازدهمین نشست «پای حرف مردم» با حضور برخی اعضای شورای اسلامی شهر بود.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ مسجد قائم (عج) واقع در خیابان حر در محله شهید معقول، میزبان دوازدهمین نشست «پای حرف مردم» بود و اعضای کمیته نظارتی شماره چهار و رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل وترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، پس از بازدید چند ساعته از این محله و خیابان‌های اطرافش، پای صحبت ها، دردِدل و دغدغه‌های اهالی خیابان حر، مهریز و شهید معقول نشستند و برای حل وفصل این مشکلات وعده پیگیری دادند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به پروژه‌هایی که در این منطقه شهری آغاز شده است تا خدمات بیشتری به مردم داده شود گفت: روند پروژه‌ها پذیرفتنی است و به سرعت آن‌ها افزوده شده است و از هفته آینده تا شهریور، مردم طعم خوش آن‌ها را خواهند چشید.

خیابان شهید رحیمی و بولوار بصیرت طبق توافق‌های انجام شده آماده گشایش هستند. افتتاح و اتمام این پروژه‌ها به دلیل اینکه مشغول بازگشایی خیابان‌های داخل پادگان لشکر هستیم کمی با تأخیر مواجه شده است.

۲ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود

مهدی ناصحی ساخت ۲ هزار واحد مسکونی با مشارکت وزارت مسکن را یکی از اقدامات اصلی مدیریت‌شهری در این منطقه دانست و افزود: این واحد‌های مسکونی قرار است در زمینی ۲۰ هکتاری ساخته شود. هدف از ساخت این آپارتمان‌ها این است که از تراکم جمعیت در محلات متراکم این محدوده کاسته شود، ضمن اینکه با این کار راه برای بازگشایی بخشی از معابر محلات منطقه باز می‌شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی استانداری و آستان قدس رضوی قرار است ششصدهکتار از زمین‌ها به شهر، در ضلع شمالی شهرک‌های شهید رجایی و شهیدباهنر، اضافه شود. با این کار کیفیت و زیست شهری تغییر می‌کند. رویکرد اصلی این است که تراکم جمعیت در این محدوده کم شود و خانه‌های قدیمی و خطرناک با منازل نو جابه جا شوند.

بوستان بانوان ساخته می‌شود

ناصحی در واکنش به درخواست اهالی محله شهیدمعقول برای ساخت بوستان بانوان در این محله بیان کرد: ۵/۵ هکتار از زمین ۳۳ هکتاری قرار است به بوستان تبدیل شود که یک هکتار آن ویژه بانوان خواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: درباره بازوی چهارم پل مصلی که برخی از مردم درخواست اتمام و افتتاح آن را داشتند باید بگویم که زیرساخت و کارگاه پروژه آماده است، اما با محدودیت منابع مالی روبه رو شدیم و در اولین فرصت که منابع مالی برای پروژه تأمین شود، کارگاه آن دوباره راه می‌افتد.

۶ سالن شهرداری در اختیار معتادان متجاهر

وی با اشاره به جمع آوری معتادان متجاهر به کوشش شهرداری مشهد نیز گفت: معاونت فرهنگی شهرداری مشهد درحال جمع آوری معتادان است، ولی توان ما محدود است. امروز بیش از ۳ هزار معتاد متجاهر در اختیار شهرداری هستند و شش سالن ورزشی ما که باید در اختیار جوانان باشد، به محل نگهداری آن‌ها تبدیل شده است؛ سالن‌هایی که اگر همین امروز از این معتادان خالی شود، باید ۲۰ میلیارد تومان صرف بازسازی آن‌ها کنیم.

معابر جدید زیرساخت خدمات جدید را فراهم می‌کند

ایمان فرهمندی، رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل وترافیک شورای اسلامی شهر مشهد هم در این نشست با تأکید بر اهمیت طراحی و بازگشایی معابر جدید در خیابان حر بیان کرد: بازگشایی یک معبر در این محله کمک‌ می‌کند تا زیرساخت حمل ونقل عمومی ایجاد شود.

به عنوان نمونه بولوار بصیرت افزون بر کوتاه کردن زمان دسترسی و کاهش آلودگی هوا و... فرصت توسعه برای محلات مجاور را زیاد می‌کند و ارائه خدمات برای مدیریت شهری فراهم می‌شود.

افتتاح بوستان بانوان «نصرت»

در ادامه این نشست، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه شورای ششم از ابتدای کار اولویت و شعار خودش را مسجد محوری قرار داده است، گفت: مسجدمحوری و حضور در مساجد و پیگیری مطالبات مردم از این راه، از سیاست‌های شورای ششم است و برای آن بودجه هم پیش بینی شده است.

حسن کریمدادی در پاسخ به درخواست‌های متعدد مردم برای برخورد با کسانی که به صورت غیرمجاز ضایعات جمع آوری و در منازل انبار می‌کنند تصریح کرد: برخورد با این افراد با روش‌های جدیدی در حال انجام و طرح جامع مدیریت پسماند در شورای اسلامی شهر در حال پیگیری است.

چندین نفر از صاحب نظران مشغول بحث و بررسی این طرح هستند که کار روی آن از دوره قبل شورای اسلامی شهر آغاز شده است. یکی دیگر از کار‌هایی که درحال انجام است؛ سامانه «سیمپ» است که امروز ۱۴۰ هزار مشترک دارد و روزانه ۳۰ تن ضایعات از این طریق و به صورت قانونی جمع آوری می‌شود.
وی در ادامه از افتتاح بوستان بانوان در بولوار حر خبر داد و افزود: چهارده پارک بانوان در مشهد ساخته می‌شود و در همین منطقه بوستان نصرت که ویژه بانوان است به زودی افتتاح می‌شود.

شهرک شهید رجایی در مسیر آبادانی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->