برگزاری جشن دهه کرامت در سراسر کشور | زاکانی: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد صدور۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود مشهد در حوزه هوشمندسازی پیشرو است | مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود
سرخط خبرها

اعتبار ۲۵ میلیاردی برای آبادانی محله «بلال» مشهد

  • کد خبر: ۱۱۰۵۸۱
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
اعتبار ۲۵ میلیاردی برای آبادانی محله «بلال» مشهد
سلسله نشست‌های «پای حرف مردم» این بار به میزبانی مسجد بلال در خیابان خواجه ربیع مشهد با حضور برخی اعضای شورای شهر و مسئولین شهری برگزار شد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ سلسله نشست‌های «پای حرف مردم» این بار به میزبانی مسجد بلال در خیابان خواجه ربیع برگزار شد و در یازدهین جلسه  از این نشست ها، مردم خیابان بلال و دیگر محلات مجاور این منطقه ساعاتی را بی واسطه به گپ وگفت در زمینه مشکلات و دغدغه‌های کنونی محله خود با مجید طهوریان عسکری عضو هیئت رئیسه، ایمان فرهمندی رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک و سیدابراهیم علیزاده رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد و همچنین شهردار منطقه ۳ پرداختند و در ادامه خدمتگزاران مردم در مدیریت شهری پاسخگوی چالش‌های شهری و تبیین تدابیر شهرداری برای بازشدن این گره‌ها بودند.

در ابتدای این نشست، رئیس شورای اجتماعی محله بلال و اهالی این محله دقایقی از مشکلات پرشمار محله شان گفتند و پس از آن مجید طهوریان عسکری، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: برخی مشکلات مردم قابلیت پیگیری و اجرای فوری را دارد و شهرداری منطقه باید تا یک ماه آینده آن‌ها را محقق کند تا مردم به پیگیری دغدغه هایشان دل گرم شوند.

درخواست‌های پرشمار اهالی

درخواست ایجاد کانال جمع آوری آب‌های سطحی و لای روبی جوی‌های آب در صدر درخواست‌های مردم خیابان بلال بود و بیشتر اهالی منطقه از بوی متعفن این جوی‌ها گلایه داشتند. پس از این دغدغه جمعی مردم آسفالت، تعویض جداول، فعالیت انبار‌های ضایعاتی، ایجاد ایستگاه مترو خط ۳ در میدان امام حسین (ع)، افزایش موش‌ها و مشکلات رفت وآمد، دیگر درخواست‌های پرتعداد مردم از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و شهرداری به شمار می‌آورد.

اهالی محله بلال در ادامه از بوی متعفن جوی‌ها ابراز گلایه و اعلام کردند که به همین دلیل پیاده روی در محله اذیت کننده است، چه برسد که بخواهند فعالیت‌های فرهنگی یا ورزشی در محله داشته باشند.

تحقق حتمی اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی محلات

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه از دوره ششم شورای اسلامی شهر هشت ماه گذشته است، گفت: در این ماه‌ها شورای اسلامی شهر مشهد برای نمایش حسن نیتشان به همشهریان، ۱۰ میلیارد تومان به بیش از هفتاد منطقه کم برخوردار شهر اختصاص داده است تا براساس دغدغه مردم، هر محله ۱۰ میلیارد تومان و در راستای حل مشکلات منطقه هزینه کند.

طهوریان عسکری با بیان اینکه پای کار احقاق حقوق مردم هستیم و این مبلغ بی شک عملیاتی خواهد شد، افزود: در دو ماه گذشته نشستی نبوده است که پیگیر مسئله ۱۰ میلیارد تومان محلات نباشیم و بی شک برای تأمین این اعتبارات با کسی رودربایستی نداریم.

هزینه ۲۵ میلیاردی برای «بلال»

وی با اشاره به اینکه امسال نزدیک ۲۵ میلیاردتومان برای محله بلال هزینه می‌کنیم، اظهار کرد: پارسال نیز برای این محله ۱۹ میلیارد تومان هزینه شده است و باید گزارش آن به مردم ارائه شود.

اجرای پروژه ۱۰۰ میلیاردی شهیدمیرزایی

طهوریان عسکری نیز در زمینه حل برخی گره‌های ترافیکی این منطقه بیان کرد: ساخت پل شهیدمیرزایی در اعتبارات ۱۴۰۱ قرار دارد، این پل به زودی به عنوان یکی از پروژه‌های مهم منطقه کلنگ زنی می‌شود تا با ایجاد دوربرگردان مقابل خیابان مسلم، ترافیک زیرگذر میدان امام حسین (ع) حل وفصل شود.

وی با تأکید بر اینکه فقط برای پروژه شهیدمیرزایی ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است، افزود: درخواست‌هایی که زودبازده هستند، مانند اصلاح فضای سبز و خط کشی معابر، باید با زمان بندی فوری انجام شود تا مردم تأثیر حضور اعضای شورای اسلامی شهر در محله شان را ببینند.

تکمیل حفاری خط ۴ قطارشهری تا پایان دوره ششم

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز درباره دغدغه مردم برای ایجاد ایستگاه مترو در میدان امام حسین (ع) گفت: مطالعات زیادی در این زمینه انجام شده است. امکان ایجاد ایستگاه مترو در میدان وجود ندارد، اما دو ایستگاه یکی در مقابل بوستان بهار و دیگری در جنوب میدان ایجاد خواهد شد که فاصله کوتاهی تا میدان امام حسین (ع) دارد.

ایمان فرهمندی با اعلام اینکه دستگاه حفاری از آرامگاه خواجه ربیع عبور کرده است، افزود: پیش از دوره ششم پیشرفت این خط شانزده متر بوده است، اما اکنون شاهد پیشرفت یک کیلومتری خط ۴ قطارشهری هستیم و امیدواریم تا پایان دوره ششم عملیات حفاری آن به پایان برسد.

وی بیان کرد: پیگیر موضوعاتی که دغدغه زیادی برای مردم ایجاد کرده است، هستیم و در این راستا بودجه عمومی برای اصلاح روشنایی، تجهیز تابلو‌های ترافیکی و ایمنی منطقه و زیرگذر امام حسین (ع) در نظر گرفته ایم.

فرهمندی با اشاره به اینکه بخش زیادی از بودجه عمرانی شهر برای حاشیه شهر در نظر گرفته شده است، ادامه داد: همچنین تکلیف کردیم تا بیشتر بودجه عمومی شهرداری مشهد را که بخشی از آن مربوط به آسفالت معابر است، در حاشیه شهر صرف شود.

وی در پاسخ به درخواست شهروندی برای افزایش پارک‌های حاشیه‌ای به ویژه در خیابان‌های فرعی برای جلوگیری از شلوغی معابر، اظهار کرد: پارک حاشیه‌ای فقط در معابری اعمال می‌شود که شهرداری برای آن مجوز دارد؛ بنابراین بدون دریافت مجوز از استانداری نمی‌توانیم برای ایجاد پارک حاشیه‌ای اقدام کنیم. پس اگر معبری نیازمند این اقدام است، درخواست دهید تا مجوز آن پس از بررسی کارشناسان دریافت شود.

افزایش ۳ برابری بودجه حاشیه شهر

رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه رویکرد و نگاه شورای ششم اولویت دهی به حاشیه شهر است، گفت: بودجه حاشیه شهر نسبت به پارسال نزدیک به سه برابر شده و قرار است امسال حدود ۴ هزار میلیارد تومان در این مناطق صرف شود. بودجه منطقه ۳  نیز حدود ۲.۵ تا ۳ برابر نسبت به پارسال افزایش یافته است تا فاصله‌ها بین مناطق شهری کمتر شود.

سیدابراهیم علیزاده افزود: مردم باید برای تحقق پروژه ها، از شهرداری منطقه ۳ مطالبه جدی داشته باشند.

وی در واکنش به دغدغه مردم برای تعریض ورودی خیابان خواجه ربیع، اظهار کرد: هزینه تملک منازل و واحد‌های تجاری ابتدای خیابان خواجه ربیع حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است که امسال در فهرست برنامه‌های دارای اولویت شهرداری قرار دارد و امیدواریم امسال آغاز شود تا ظرف چندسال تحقق کامل پیدا کند.

برخورد با انبار‌های ضایعات

شهردار منطقه۳ نیز در این نشست با اشاره به مشکلات بوستان کنونی در میدان امام حسین (ع) و گلایه مردم از دزدی و ناامنی این محیط، گفت: حدود ۳.۵ میلیاردتومان برای پاک سازی و رنگ آمیزی این محیط در نظر گرفته شده و قرار است این محل به فضای ورزشی برای مردم محله تبدیل شود.

مهدی خداشناس در واکنش به فعالیت انبار‌های جمع آوری ضایعات در محله بلال و حاشیه صدمتری، افزود: به طور جدی پیگیر جمع آوری انبار‌های ضایعاتی هستیم و اگر مردم این موارد را به مرکز ۱۳۷ اطلاع دهند، در سریع‌ترین زمان ممکن با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه منبع موش‌های محله خواجه ربیع از واحد تجاری توزیع گوشت و ارزاق پروتئینی در محله مسلم و گاز است، اظهار کرد: طعمه گذاری برای این موش‌ها از مبدأ آغاز شده است تا به زودی این مشکل منطقه حل شود.

شهردار منطقه ۳ با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا برخی مشکلات منطقه با دریافت اعتبار از معاونت‌های شهرداری اجرایی شود، افزود: برای مثال، قرار است زیرگذر شهیدمیرزایی با استفاده از اعتبارات معاونت فنی عمران شهرداری انجام شود.

خداشناس به خط کشی خیابان‌های فرعی خواجه ربیع به عنوان دیگر برنامه شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: مرمت کانال‌ها و جوی‌های آب دوازده محله مشابه محله بلال در دستورکار است و قسمتی از محله بلال در رسالت ۷۲ جزو اعتبارات همین دوازده محله است.

وی گفت: تعیین اعتبار برای ایجاد پاتوق محله، ایجاد سوله ورزشی در قائم۲۵ و تملک زمین از میدان امام حسین (ع) تا خواجه ربیع ۷ نیز امسال اجرایی می‌شود. ضمن اینکه رفع ترافیک میدان امام حسین (ع) تا خواجه ربیع۷ برای تملکات در دستورکار قرار گرفته است.

اعتبار ۲۵ میلیاردی برای آبادانی «بلال»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->