افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ بیکاری در زمستان سال جاری کاهش یافت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) خبر مهم وزیر کار برای حقوق کارگران (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ادامه جلسه شورای عالی کار برای مزد۱۴۰۳ به بعد از افطار موکول شد
سرخط خبرها

جهانگیری: مسائل کارخانه‌ها نباید وارد فاز سیاسی شود

  • کد خبر: ۱۱۳۰۶
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
جهانگیری: مسائل کارخانه‌ها نباید وارد فاز سیاسی شود
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اگر مسائل کارخانه‌ها وارد فاز سیاسی شود، مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ جلسه بررسی مسائل و مشکلات واحد‌های بزرگ تولیدی استان مرکزی ظهر دوشنبه به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

جهانگیری در این جلسه از شرکت‌های هپکو، واگن پارس و آذرآب به عنوان سه کارخانه مهم صنعتی کشور یاد کرد و گفت: در دوره‌ای که به دنبال احداث کارخانه‌های بزرگ در کشور بودیم، احداث این سه واحد تولیدی نقش موثری در صنعتی شدن کشور ایفا کردند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی مسائل و مشکلات پیش روی این سه کارخانه، بر ضرورت حل مسائل آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن تاکید کرد و از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست برای شناسایی موانع و رفع مشکلات این سه واحد تولیدی تلاش کند.

وی با تاکید بر اینکه مسائل کارخانه‌ها و مشکلات کارگری واحد‌های تولیدی نباید وارد فاز سیاسی شود، تصریح کرد: مسائل کارخانه‌ها باید در سطح دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با تدبیر مدیران استان‌ها و ستاد تسهیل و رفع موانع، حل و فصل شود چرا که اگر این مسائل سیاسی شود، مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

جهانگیری با بیان اینکه باید نسبت به پرداخت بموقع حقوق کارگران و جلوگیری از آسیب به وضعیت معیشتی آن‌ها حساسیت داشته باشیم، افزود: مدیران بنگاه‌های تولیدی باید تلاش کنند کارگران را زیر چتر حمایتی خود قرار دهند و با ارتباط و تعامل خوبی که با آن‌ها برقرار می‌کنند، اجازه ندهند مسائل کارگری دستمایه بهره برداری جریانات سیاسی شود.

وی همچنین بر لزوم حمایت از مدیران بنگاه‌های تولیدی و عدم دخالت‌های نابجا دستگاه‌های مختلف در اداره امور کارخانه‌ها تاکید کرد و گفت: نباید احساس امنیت و آرامش مالک و مدیران کارخانه‌ها خدشه دار شود چراکه این امر می‌تواند به تمایل و رغبت سرمایه گذاری در واحد‌های تولیدی آسیب وارد کند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر این که واگذاری بنگاه‌های تولیدی باید به بخش خصوصی دارای اهلیت که امکان اداره مطلوب واحد تولیدی را دارد، انجام شود از سازمان خصوصی سازی خواست ظرف دو هفته مسایل شرکت هپکو را با هماهنگی وزارت صنعت، معددن و تجارت تعیین تکلیف کنند.

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار استان مرکزی، رییس سازمان بورس، مدیرعامل شرکت راه آهن و مدیران عامل بانک‌های ملی و کشاورزی نیز حضور داشتند، گزارشی از مشکلات و مسائل پیش روی واحد‌های تولیدی هپکو، واگن پارس و آذرآب ارائه شد و مدیران عامل این کارخانه‌ها به ارائه توضیحاتی در خصوص مسائل و دغدغه‌های خود و نیز ظرفیت فعال تولید و میزان اشتغال، این کارخانه‌ها پرداختند.

در ادامه این جلسه مهمترین مسائل و مشکلات پیش روی این سه واحد تولیدی نظیر تعیین تکلیف مالکیت کارخانه، تامین سرمایه در گردش، رسیدگی به معوقات کارگری، حل مسائل بازنشستگی و ... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و پس از طرح نظرات و پیشنهادات مختلف، تصمیمات لازم برای حل مسائل این سه کارخانه اتخاذ شد.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->