حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

رؤیا کلاتی: امسال مأموریت دیگری دارم

  • کد خبر: ۱۱۳۳۸
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲
رؤیا کلاتی: امسال مأموریت دیگری دارم
ماشین گل‌زنی ۲ فصل گذشته فوتسال مشهد از تغییر سبکِ بازی‌اش و هدف جدیدش در فصل جاری می‌گوید
مژده رنگیان - لیگ برتر فوتسال امسال برای دختران علاقه‌مند مشهدی و البته بازیکنان این شهر جذابیت‌های ویژه‌ای دارد. ستاره‌های ایران و آسیا پیراهن تیم مشهد را پوشیده‌اند و مربی تیم ملی هدایت این تیم را برعهده دارد. در کنار این چهره‌ها، بازیکنان بومی مشهد نیز از این فرصت بزرگ بهره‌مند هستند تا تجارب خوبی را در زندگی فوتسالی خود کسب کنند. یکی از این بازیکنان مشهدی، رؤیا کلاتی است؛ جوان باانگیزه و پرتلاش مشهدی که توانست با عملکرد درخشان خود به‌ویژه در دوسه سال اخیر توجهات را به خود جلب کند.
او رؤیایش را با فوتبال آغاز کرد و بعد به‌خاطر محدودیت‌های فوتبال راهی فوتسال شد و بیش از ۸ سال است که در لیگ برتر فوتسال توپ می‌زند. به او لقب ماشین گل‌زنی مشهدی‌ها داده شد، ۳ سال قبل با تیم مشکی‌پوشان که چهارم لیگ شد، عنوان خانم‌گلی تیمش را به دست آورد و سال گذشته نیز با تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی توانست آن‌قدر خوب پیش برود که با نامزد‌های خانم‌گلی لیگ برتر یعنی ارژنگی و شیربیگی فقط چهارپنج گل فاصله داشت. او نیمی از گل‌های تیمش را خودش به ثمر رسانده بود و نشان داد لقب ماشین گل‌زنی مشهدی‌ها شایسته اوست.
اما امسال لیگ برتر برای کلاتی تجربه‌ای متفاوت بود. شیربیگی، خانم‌گل آسیا، هم‌تیمی او شده و حالا شیربیگی گزینه قطعی خانم‌گلی این فصل است. در چنین‌شرایطی همه تیم دست به دست هم می‌دهند تا هدف اصلی یعنی قهرمانی تیم رقم بخورد و در کنار آن افتخار خانم‌گلی به بازیکن این تیم برسد. کلاتی باوجود اینکه تا هفته پانزدهم تنها توانسته است ۶ گل برای تیمش به ثمر برساند، یکی از بازیکنان کلیدی است که شریف در بازی‌های حساس روی او حساب باز کرده و می‌تواند به عملکردش در زمین تکیه کند.

هر روز بیشتر تلاش می‌کنم
رؤیا کلاتی سال گذشته شماره ۱۵ می‌پوشید و امسال ۱۴ و البته تنهاملی‌پوش مشهدی این تیم است. او درباره وضعیتش در این فصل می‌گوید: تا اینجای فصل خوب بوده، خداراشکر بازیکنان خوبی جذب تیم شده‌اند و برخلاف سال‌های پیش در تیم مشهد، مشکلات مالی نداشتیم. قطعا در چنین شرایطی که مشکلات وجود ندارد، به بازیکنان کمک می‌شود تا فقط بر روی بازی تمرکز داشته باشند و بهترین عملکرد را نشان دهند. از عملکرد خودم تا اینجا راضی هستم. درواقع اینکه هرروز بهتر از دیروزم باشد، بهترین موفقیت برای من است. من هر روز تلاش می‌کنم و نتیجه تلاشم را می‌بینم و به‌همین‌خاطر از شرایطم رضایت زیادی دارم.

پیروزی تیم اولویت من است
او درباره اینکه دلیل کم‌شدن آمار گل‌زنی در لیگ نسبت به فصل‌های گذشته چیست، تصریح می‌کند: بالاخره شرایط تیم امسال متفاوت است. سال‌های پیش سعی می‌کردم با حرکات انفرادی نتیجه بازی را تغییر دهم تا امتیاز کسب کنیم و به تیم کمک شود. امسال نیاز به این کار نیست و من باید در خدمت تیم باشم. بازی در کنار خانم گل آسیا باعث می‌شود سبک بازی خودم را تغییر دهم. زمانی تیم موفق می‌شود که همه به وظایف خودشان عمل کنند. درواقع امسال مأموریت متفاوتی دارم، گل هم می‌زنم؛ اما اولویت من پیروزی تیم است و فکرم را روی کمک به تیم می‌گذارم. هرجا که لازم باشد، گل می‌زنم و هرکجا لازم باشد سبکِ بازی‌ام را عوض کنم، حتما این کار را می‌کنم تا تیمم موفق شود.

امسال هماهنگ‌تر می‌شوم
بازیکن تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی درباره تجربه بازی در کنار چهره‌هایی همچون شیربیگی و غلامی ادامه می‌دهد: اینکه امسال در کنار بهترین بازیکنان بازی می‌کنم، افتخار بزرگی است. من در تیم ملی نیز باید بیشتر با آن‌ها هماهنگ شوم و بازی در لیگ فرصت بسیار خوبی است. همیشه این خرده گرفته می‌شد که بازیکن تکنیکی هستم، اما تاکتیک در اولویت پایین‌تری برای من قرار دارد. شرایط این چند سال حضور در تیم ملی و اینکه امسال یک فصل کامل در کنار این بازیکنان هستم، باعث شد تاکتیک خودم را تقویت کنم و بیشتر هماهنگ شوم؛ موضوعی که در تیم ملی هم به من کمک بزرگی می‌کند.

آخر فصل قابل پیش بینی نیست
او جدول مسابقات در فصل جاری را جذاب می‌خواند و می‌گوید: رقابت‌ها در بالای‌جدول خیلی نزدیک است؛ حتی نتایج با نیم‌فصل اول متفاوت است و قابل پیش‌بینی نیست. سال‌های قبل تیم‌های قهرمان خیلی مشخص بودند، اما امسال رقابت‌ها پایاپای است و بازیکنان ستاره و ملی‌پوش در تیم‌ها تقسیم شده‌اند. بازیکنان جوان هم باانگیزه شده‌اند و حساسیت چندبرابر شده است؛ به‌همین‌دلیل پیش‌بینی تیم‌های صعودکننده به پلی‌آف سخت است و ممکن است هر اتفاقی رقم بخورد.
کلاتی ادامه می‌دهد: امسال به چیزی جز قهرمان‌شدن فکر نمی‌کنیم. هیچ راهی جز قهرمان‌شدن را برای خود نمی‌بینیم و تمام تلاشمان را برای قهرمانی می‌کنیم. اینکه در شهر خودم این عنوان را به دست بیاورم نیز برایم ارزش چندبرابری دارد و به این سادگی‌ها دست از این هدف برنمی‌داریم.
این بازیکن با اشاره به بازی پیش‌رو در روز جمعه اظهار می‌کند: بازی با سایپا هم قطعا سخت است. به‌هر‌حال تیم صدرنشین بوده و تیم کوچکی نیست و از توانایی بالایی برخوردار است. درست است که بازی سختی روز جمعه در پیش داریم، اما ما بازیکنان از بازی‌های سخت لذت می‌بریم و امیدواریم نتیجه خوبی بگیریم. به اینکه چه تیمی روبه‌روی ماست، فکر نمی‌کنیم و فقط به پیروزی در این بازی می‌اندیشیم.

می‌خواهم در جشن سومین قهرمانی آسیا سهیم باشم
کلاتی که این هفته در اردوی تیم ملی به سر می‌برد، درباره هدفش در یک سال آینده می‌گوید: از سال ۲۰۱۵ در اردو‌های تیم ملی و بازی‌های دوستانه و تورنمنت‌ها حضور داشته‌ام. در‌حال‌حاضر جایی برای اشتباه و کم‌کاری در خودم نمی‌بینم و همه تلاشم جلب‌نظر مربیان است. هدفم این است که در مسابقات آسیایی حضور داشته باشم و در سومین قهرمانی ایران در آسیا سهیم و مؤثر باشم. برای موفقیت لحظه‌ای درنگ نمی‌کنم، تجربه‌ام بیشتر شده است و اعتمادبه‌نفس بیشتری برای نشان‌دادن بهترین عملکرد دارم و به اینکه در رقابت‌های آسیایی نباشم، اصلا فکر نمی‌کنم.
تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی با هدایت فاطمه شریف در حال حاضر در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد و آخر هفته باید در یک بازی حساس یکی از مدعیان قهرمانی را از پیش‌رو بردارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->