صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد
سرخط خبرها

قالیباف: آمریکایی‌ها با تضاد در حرف و عمل‌شان مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات وین می‌شوند

  • کد خبر: ۱۱۳۴۵۴
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
قالیباف: آمریکایی‌ها با تضاد در حرف و عمل‌شان مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات وین می‌شوند
رئیس مجلس با اشاره به روند مذاکرات وین تاکید کرد: آمریکایی‌ها با تضادی که در حرف و عمل خود دارند، مانع به نتیجه رسیدن آن می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، زلاتکو حسن بگوویچ رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران، صبح امروز با حضور در بهارستان با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف در این دیدار با ابراز امیدواری از اینکه این سفر در گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مؤثر باشد، گفت: سی‌اُمین سالگرد برقراری ارتباط رسمی میان ایران و کرواسی را تبریک می‌گویم و امیدواریم ارتباط پارلمانی میان دو کشور با تحرک بیشتری پیش برود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دو کشور ایران و کرواسی، دوستان خود را در روز‌های سخت شناخته اند، یادآور شد: روز‌های سخت جنگ بالکان، ما را به هم نزدیک کرد، روابط را پایدار نگاه داشت و آن را در یاد دولت‌ها و ملت‌ها ماندگار کرد.

وی در ادامه با اشاره به روند مذاکرات وین که آمریکایی‌ها با تضادی که در حرف و عمل خود دارند، مانع به نتیجه رسیدن آن می‌شوند، عنوان کرد: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران اعمال می‌شود، مهم است که کدام کشور‌ها در شرایط سخت کنار یکدیگر می‌ایستند.

قالیباف با تاکید بر ایجاد مسیری پایدار و ماندگار برای ارتباطات دوکشور گفت: بهترین مسیر را برای ارتباطات پایدار، دولت‌ها و پارلمان‌ها تعیین می‌کنند و در این زمینه ارتقای روابط گروه‌های دوستی پارلمانی ضرورت دارد.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر ضرورت تسهیل روابط میان تجار و فراهم کردن ارتباط بخش خصوصی میان دو کشور، اظهارکرد: اطمینان داریم برقراری این مناسبات می‌تواند ظرف یک سال، روابط اقتصادی دو کشور را چندین برابر افزایش دهد.

وی در همین زمینه تاکید کرد: لازم است گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور با افزایش تعامل برای رفع موانع همکاری‌ها اقدام و پیوند‌های بخش تجاری دو کشور را برقرار کنند.

زلاتکو حسن بگوویچ نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: امسال، سی‌اُمین سالگرد برقراری روباط سیاسی میان کرواسی و ایران بوده و جمهوری اسلامی ایران جزو نخستین کشور‌های آسیایی بود که استقلال کرواسی را به رسمیت شناخت و اکنون که روابط در سطح خوبی قرار دارد، هیچ مسأله حل نشده‌ای میان دو کشور نیست.

رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران با بیان اینکه باید کیفیت روابط میان دو کشور در زمینه‌های مختلف با توجه به شرایط جامعه جهانی ارتقا یابد، اظهار داشت: مناسبات دوستانه و عمیقی میان دو کشور وجود دارد و امیدواریم با به نتیجه رسیدن مذاکرات وین، روابط بیش از پیش توسعه یابد و این خواست قلبی ملت و دولت کرواسی این است.

حسن بگوویچ با اشاره به اهمیت برقراری روابط میان بخش خصوصی دو کشور، یادآور شد: بر این اساس اخیرا کنفرانسی تحت عنوان تجارت حلال ایران و کرواسی به میزبانی اتاق بازرگانی ایران برگزار شد که قدم مهمی برای پیوند بخش خصوصی و تجار دو کشور بود که باید این مسیر ادامه پیدا کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات فرهنگی میان دو کشور خاطرنشان کرد: طی مذاکراتی که با دانشگاه زاگرب داشتم آن‌ها تمایل و تأکید داشتند زبان فارسی به عنوان یک رشته دانشگاهی در این دانشگاه تدریس شود و از سوی دیگر زبان کرواتی نیز در دانشگاه تهران تدریس شود که خود موجب تبادل دانشجو و فکر خواهد شد.

گفتنی‌ است، در این نشست علی اصغر خانی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کرواسی و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->