وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

رونمایی کتاب شعر «خادم گلدسته‌ها» در حرم رضوی

  • کد خبر: ۱۱۴۱۸۰
  • ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
رونمایی کتاب شعر «خادم گلدسته‌ها» در حرم رضوی
کتاب «خادم گلدسته‌ها» مجموعه اشعاری کودکانه در وصف حضرت رضا(ع) در حرم مطهر رضوی با حضور شاعر و جمعی از کودکان رونمایی شد.

گروه مشهد | شهرآرانیو؛ لیلا خیامی، شاعر کودک و نوجوان در مراسم رونمایی کتاب «خادم گلدسته‌ها» با اشاره به اینکه زیارت امام رضا(ع) منوط بر حضور در حرم مطهر رضوی و تبرک جستن از ضریح منور نیست، اظهار کرد: تمام کودکان از جغرافیای سراسر کشور و جهان با ارتباط قلبی با امام رضا(ع) می‌توانند این امام همام را زیارت کنند.

وی با بیان اینکه کتاب «خادم گلدسته‌ها» دارای تصویرسازی‌های زیبا و متشکل از اشعار ساده و کودکانه امام رضایی است، ادامه داد: سرودن شعر برای کودکان بسیار دشوار است، چرا که از هر واژه و کلمه‌ای نمی‌توان برای رساندن معنا و مفهوم موضوع به کودکان استفاده کرد بلکه باید از واژه‌های ساده و عامیانه بهره برد.

شاعر کتاب «خادم گلدسته‌ها» خاطرنشان کرد: ابتدا برای سرودن شعر کودکانه، شاعر در ذهن خود باید تصویری از کودکان همچون دویدن و بازی کردن در صحن و سرای حرم مطهر، مبهوت شدن پرواز کبوتران و ... داشته باشد تا بتواند اشعار دلنشین و جذابی بسراید.

خیامی در ادامه به‌نشر را انتشاراتی قوی و حرفه‌ای در حوزه کودک و نوجوان دانست و افزود: این کتاب برای بچه‌های گروه سنی ب و ج (دبستان) در قالب شعر‌هایی کودکانه با موضوعات آداب زیارت، حس و حال کودکان در صحن وسرا و معرفی کتابخانه آستان قدس رضوی نگاشته شده است و سعی کرده‌ام در این کتاب زیارت را به شکل‌های مختلف برای بچه‌ها تداعی کنم.

کتاب «خادم گلدسته‌ها» مجموعه اشعاری کودکانه است در وصف حضرت رضا(ع)، حرم مطهر ایشان و زیارت امام رضا(ع) که از منظر ساختاری حجم اثر برای مخاطب مناسب و از سلامت و قوت زبانی بهره‌مند است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->