جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

عرض ارادت شاعرانه به حضرت رضا (ع) در «ارادت رضوی»

  • کد خبر: ۱۱۲۲۴۵
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
عرض ارادت شاعرانه به حضرت رضا (ع) در «ارادت رضوی»
حسن ختام مجموعه شب شعرهای «ارادت رضوی» امروز در مشهد رقم خورد. شب شعرهایی که در آن شاعران آیینی اشعار خود را در مدح و منقبت اهل بیت (ع) و خصوصا امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) به حضار ارائه کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، این مجموعه شب شعر، روز ۱۰ خردادماه و همزمان با میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر قم آغاز شد. پس از آن نیز آستان حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) در شیراز، آستان امامزاده حسین بن موسی در طبس و آستان فاطمه اخری (خواهر امام رضا (ع)) در رشت میزبان ارادت رضوی بودند و حسن ختام آن نیز امشب در مشهد برگزار شد.

مراسم امشب با حضور استاد محمدجواد غفورزاده (شفق) و دکتر عبدالجبار کاکایی به عنوان اساتید پیشکسوت شعر آیینی و جمعی از شاعران جوان و خوش ذوق آیینی و با اجرای سید محمدجواد شرافت در تالار نور مشهد برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم سید ابوالفضل عصمت پرست، سعیده کرمانی، علی مقدم، عاطفه سادات موسوی، بهمن صباغ زاده، سید ابوالفضل مبارز، حسین زحمتکش، سید حسین سیدی، سید محمدجواد شرافت، محمدجواد غفورزاده (شفق)، عبدالجبار کاکایی و علی اصغر داوری به ترتیب اشعار خود را به ساحت مقدس امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) تقدیم کردند.

اما امیرمهدی حکیمی مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی درباره برگزاری این مجموعه شب شعر به خبرنگار شهرآرا گفت: نکته قابل توجه در این مجموعه شب شعر، این بود که که در تمامی این مراسم، شاعران پیشکسوت از جمله استاد مجاهدی، استاد شفق و استاد کاکایی در کنار شاعران جوان و خوش ذوق آیینی حضور داشتند و در آثار خود به محضر معصومین (ع) عرض ارادت کردند.

وی افزود: این مجموعه شب شعرها با همکاری موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی و بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) شکل گرفت و محصول این همکاری مشترک به این مجموعه تبدیل شد. عبارت «ارادت رضوی» نیز از نام ۲ محفل و انجمن ادبی این ۲ مجموعه گرفته شد. محفل ادبی «ارادت» که به صورت هفتگی در بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) برنامه هایی برگزار می کند و انجمن ادبی «رضوی» که سالها است در آستان قدس رضوی فعال است. لذا تلفیق نام این ۲ انجمن با عنوان «ارادت رضوی» برای این سلسله شب شعر انتخاب شد.

حکیمی خاطرنشان کرد: سابقه برگزاری شب شعرها در موسسه آفرینشهای هنری، به قبل از شیوع کرونا و برگزاری شب شعرهای «ملکوت هشتم» باز می گردد که به صورت سالیانه و در شهرهای مختلف برگزار می شد.

وی افزود: امسال نیز شهرهای زیادی متقاضی برگزاری این شب شعر بودند و در نهایت، جمع بندی به ۵ شهر رسید.

حکیمی ابراز امیدواری کرد که در سال آینده ۱۰ شب شعر در ۱۰ نقطه ایران برگزار شود و اینگونه برنامه ها مورد رضایت حضرت رضا (ع) و توجه مخاطبان قرار گرفته باشد.

 
 
 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->