سرخط خبرها

پیش ثبت‌نام زائران اربعین ۱۴۰۱ کی آغاز می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۱۴۳۳۸
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
پیش ثبت‌نام زائران اربعین ۱۴۰۱ کی آغاز می‌شود؟
مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی از آغاز پیش ثبت‌نام زائران اربعین از ۱۰ تیر ماه سال جاری خبر داد.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز؛ عباس خداشناس در گفتگو با شهرآرانیوز اعلام این خبر گفته است: با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین پیش ثبت‌نام زائرین اربعین ۱۴۰۱ از روز جمعه مورخ ۱۰ تیر ماه مصادف با اول ذی‌الحجه از ساعت ۹ صبح به مدت ۲۰ روز از طریق سامانه سماح آغاز خواهد شد. در این مرحله صرفاً پیش ثبت‌نام انجام می‌شود و به منزله ثبت نام قطعی نیست. پیش ثبت‌نام از متقاضیان، هیچگونه تعهدی برای سازمان حج و زیارت مبنی بر اعزام آنان به عراق نخواهد داشت و نحوه و زمان ثبت‌نام قطعی متعاقباً از طریق ستاد مرکزی اربعین کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

نکات و موارد مهم از طریق شماره تلفن همراه ثبت‌شده در سامانه، اطلاع‌رسانی خواهد شد، پس ثبت شماره تلفن همراه متقاضیان در سامانه ضروری است.

شرایط، قوانین و پیش‌شرط‌های ثبت‌نام

تزریق حداقل ۲ دوز واکسن کرونا 

داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار از تاریخ اعزام الزامی است. 

بیماران دیابتی با زخم و یا عفونت اندام، بیماران مبتلا به رتینوپاتی پیشرفته، بیماران دارای عوارض و علائم قلبی و عروقی، بیمارانی که کنترل نامطلوب قند دارند یا قند ناشتای ۲۵۰ و بالاتر دارند، بیماران مبتلا به سرطان که در حال درمان هستند و بیماران مبتلا به سرطان که وضعیت جسمانی نامطلوب دارند از تشرف به عتبات در این ایام منع شده‌اند.

بیماران مبتلا به آسم و COPD شدید و یا کنترل‌نشده، افرادی که بنا به نظر پزشک دارای بیماری واگیر هستند (بالاخص بیماری‌های تنفسی، گوارشی و پوستی)، افرادی که تست کرونا آن‌ها مثبت است و افرادی که دارای بیماری حاد تب‌دار هستند از ثبت‌نام قطعی خودداری کنند.

زنان باردار، سالمندان بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، افراد دارای فشارخون بالای کنترل نشده، افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده، افراد چاق با ضریب توده بدنی بیش از ۴۰، افراد دارای ضعف یا نقص سیستم ایمنی و افرادی که به طور مزمن از ترکیبات حاوی سالیسیلات استفاده می‌کنند از تشرف به عراق خودداری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->