قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

خطر فروش تنها امتیاز لیگ‌برتری فوتبال بانوان خراسان‌رضوی!

  • کد خبر: ۱۱۴۴۲۵
  • ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
خطر فروش تنها امتیاز لیگ‌برتری فوتبال بانوان خراسان‌رضوی!
سرمربی کیان نیشابور گفت: اگر حامیان بازهم دیر برسند، دیگر فایده ندارد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ با سقوط تیم شهرخودرو از لیگ‌برتر مردان به لیگ دسته‌یک، اکنون تنها امتیاز لیگ‌برتری فوتبال خراسان‌رضوی به تیم بانوان «کیان» نیشابور ختم می‌شود؛ تیمی که فصل پیش یکی از گزینه‌های اصلی سقوط بود، اما در لیگ‌برتر باقی ماند و حالا پیش از شروع فصل پانزدهم لیگ‌برتر بانوان، زمزمه‌هایی درباره احتمال فروش این امتیاز به استان‌های دیگر شنیده می‌شود. سرمربی این تیم می‌گوید چند باشگاه برای خرید امتیاز پا پیش گذاشته‌اند و در صورت پیدانشدن حامی مالی، تنها تیم لیگ‌برتری خراسان‌رضوی نیز از دست می‌رود.

بیست روز از پایان فصل چهاردهم لیگ‌برتر فوتبال بانوان می‌گذرد. در این فصل اولین‌بار در تاریخ لیگ فوتبال بانوان بود که تیمی از خراسان‌رضوی در مسابقات حضور داشت. کیان نیشابور با صعود از لیگ دسته‌یک توانست به این سهمیه ارزشمند دست یابد، اما در اولین تجربه لیگ‌برتری‌اش با چالش بزرگ بودجه و حامی مالی روبه‌رو شد. همین موضوع این تیم را تا مرز انصراف پیش برد، اما درنهایت این تیم توانست خودش را از منطقه سقوط دور کند و با رتبه نهم اولین لیگ‌برتر خود را به پایان برساند.

شخصیت تیم را حفظ کردیم

سهیلا جعفری، سرمربی بومی تیم کیان نیشابور، با اشاره به فصلی که او و شاگردانش گذراندند، گفت: اولین تجربه ما در لیگ‌برتر یک فصل طولانی، حرفه‌ای و سخت بود. می‌دانستیم که با سطح خوبی از فوتبال روبه‌رو خواهیم شد، اما متأسفانه حمایت دیر رسید و بازیکنان مدنظر ما جذب تیم‌های دیگر شده بودند. تیم‌هایی در لیگ حضور داشتند که حتی روی نیمکت‌های خود نیز بازیکنان ملی‌پوش داشتند. با اینکه جدالی نابرابر بود، پیش‌بینی کرده بودیم که در پایان بین رده‌های هشتم تا یازدهم قرار بگیریم که خداراشکر در رده نهم لیگ را به پایان رساندیم.

او درباره اینکه در فصل گذشته برای کیان چقدر هزینه شده بود، تصریح کرد: بهتر است درباره هزینه‌ای که شد، رقم را نگویم. در مقایسه با تیم‌های لیگ‌برتری بسیار کم بود، اما تلاش کردیم شخصیت تیم را حفظ کنیم. سطح قرارداد‌ها خوب بود و پرداخت‌ها مرتب انجام می‌شد، تیم در هتل اسکان می‌کرد، ۶۰ تا ۷۰ درصد بازیکنان ما هم بومی بودند.
سرمربی کیان اظهار کرد: مسئولان استان باید ارزش سهمیه لیگ‌برتری را بدانند؛ لیگی که فقط دوازده تیم می‌توانند در آن حضور داشته باشند و تیم‌های زیادی می‌خواهند به آن راه پیدا کنند. سهمیه لیگ‌برتری با خود رونق اقتصادی، فرهنگی و ورزشی به‌همراه می‌آورد و خراسان بعد از سال‌ها توانسته است به این امتیاز برسد.

۴ تا ۵ میلیارد بودجه نیاز است

جعفری خاطرنشان کرد: در نیشابور هواداران زیادی داریم که پیگیر بازی‌های ما هستند؛ بانوان و دختران علاقه‌مند زیادی هم بازی‌های ما را تماشا کردند. حتی زمین چمن ورزشگاه انقلاب نیز برای تیم کیان افتتاح شد. مدیران نیز حامی هستند. در واقع در نیشابور همه‌چیز داریم؛ مشکل اصلی و اساسی ما بحث مالی است. برای داشتن یک تیم متوسط به بالا در لیگ‌برتر بانوان، باتوجه‌به چندبرابرشدن مخارج، ۴ تا ۵ میلیارد نیاز است تا نماینده خراسان‌رضوی تیمی آبرومند و با سطح خوب باشد. به‌دنبال این هستیم که کیان زیرنظر یک ارگان یا صنعت بیاید، زیرا مدیریت شخصی در ورزش بسیار سخت است و همچنین حرفه‌ای نیست. یک شخص قطعا به‌تن‌هایی از پس هزینه‌های تیم‌داری برنمی‌آید.

او تأکید کرد: ترجیح ما این است که تیم در نیشابور بماند. دختران این شهر تلاش کردند تا این تیم را به لیگ‌برتر برسانند و فصل پیش هم با همه توان نام نیشابور را در لیگ‌برتر حفظ کردند. به همین دلیل بهترین حالت این است که تیم در این شهر بماند. نظر مسئولان ما نیز این است که کیان در نیشابور بماند. اما اگر حامی مالی خوبی از مشهد یا شهر‌های دیگر استان پیدا شود، ترجیح می‌دهیم تیم در خراسان‌رضوی بماند تا اینکه بخواهیم امتیاز را به استان‌های دیگر واگذار کنیم. نیشابور شهری صنعتی است و اگر بخواهند پای کار بیایند، مبلغ زیادی نیست و کاری برای آن‌ها ندارد، به‌ویژه فولاد نیشابور می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد، اما باید در جلساتی درباره هزینه‌های ورزش قهرمانی صحبت شود؛ زیرا شهر ما پیش از این تجربه تیم لیگ‌برتری نداشته است.

پیشنهاد‌هایی برای فروش داشته‌ایم

سرمربی کیان گفت: مذاکرات با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم اتفاقات خوبی در پایان بیفتد، اما تیم‌های استقلال تهران و پرسپولیس نیز امسال گفته‌اند که قصد حضور در لیگ‌برتر دارند و برای گرفتن سهمیه پا پیش گذاشته‌اند. ناظمی، مسئول برگزاری مسابقات، اعلام کرده است این باشگاه‌ها باید خودشان صعود کنند یا امتیاز بخرند و ما سهمیه اضافی به هیچ باشگاهی نمی‌دهیم.

جعفری درباره اینکه ممکن است امتیاز لیگ‌برتری خراسان‌رضوی فروخته شود، تصریح کرد: اگر حمایت نشود، بله و مشتری هم هست. نساجی و استقلال هم پا پیش گذاشته‌اند. منتظریم ببینیم چه پیش می‌آید، نظر مسئولان چیست و حمایت به چه شکل است. فصل قبل برای ما خیلی سخت گذشت، چون تیم شخصی مدیریت می‌شد. در میانه‌های راه حتی عده‌ای ما را جا گذاشتند و تنها ماندیم. صحبت با بازیکنان مدنظر و کادرفنی، به پیداشدن اسپانسر برمی‌گردد و اگر حامیان بازهم دیر برسند، دیگر فایده ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->