شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی باران شدید در هرات (۲۲ اسفند ۱۴۰۲) + فیلم
سرخط خبرها

نمایشگاه دستاوردهای پناهندگان افغانستانی در مشهد افتتاح شد + جزئیات

  • کد خبر: ۱۱۴۴۴۲
  • ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
نمایشگاه دستاوردهای پناهندگان افغانستانی در مشهد افتتاح شد + جزئیات
در مراسمی با حضور مسئولان حوزه مهاجران افغانستانی و جمعی از چهره‌های شاخص جامعه پناهنده نمایشگاه دستاوردهای پناهندگان افغانستانی در مشهد افتتاح شد.

ید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ نمایشگاه دستاوردهای پناهندگان افغانستانی ساکن مشهد با حضور مسئولان اداره اتباع و مهاجران خارجی استان خراسان رضوی و همچنین مسئولانی از دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در «بازار ملل» مشهد افتتاح شد.

تلاش‌های ایران در حوزه پناهندگان افغانستانی ستودنی است

نمایشگاه دستاوردهای پناهندگان افغانستانی در مشهد افتتاح شد + جزئیات

«ماها کاشور»، رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پناهندگان افغانستانی گفت: تلاش و فعالیت جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته در حوزه پناهندگان، ستودنی است و در یک سال گذشته و پس از ایجاد شرایط خاص در افغانستان به اوج خود رسیده است. ما امیدوار هستیم در اینده هم بتوانیم از کمک های ایران به پناهنده ها استفاده کنیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های مثبت جمهوری اسلامی ایران در موضوع پناهندگان تاکید کرد: روز پناهنده در واقع یادآور این است که شرایط حاضر پناهندگان در سراسر جهان چگونه است، یادآور اینکه ما امسال به رکورد صد میلیون پناهنده در جهان رسیده‌ایم. اگر بحران‌ها در جهان به همین صورت ادامه یابد ما شاهد مشکلات بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

کاشور ادامه داد: برگزاری روز پناهنده از این جهت اهمیت دارد که به کشورهای جهان این افراد و مشکلات آنها را یادآروی می‌کند.

توصیه معاون اداره اتباع به مهاجران غیرمجاز

نمایشگاه دستاوردهای پناهندگان افغانستانی در مشهد افتتاح شد + جزئیات

حسین احمدی، معاون اداره کل امور اتباع استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: طبق توافقات بین‌المللی، کشور ایران حق دارد مانع فعالیت‌های تشکل‌های اتباع باشد، اما دولت جمهوری اسلامی نه تنها با این موضوع مخالفتی ندارد بلکه در شرایط کنونی، موافق افزایش آنها هم است.

معاون اداره اتباع با بیان اینکه برای جمهوری اسلامی افتخار است که هر ساله روز پناهنده را جشن می‌گیریم گفت: ما در این روز باید خود را ارزیابی کنیم و ببینیم چه کارها و خدماتی را برای این عزیزان انجام داده‌ایم و بتوانیم امروز برای بهتر خدمات دادن به قشری که ما متولیان آنها هستیم، تلاش کنیم و این برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به تمدید طرح سرشماری از مهاجران افغانستانی غیرمجاز گفت: ما انتظار داریم افرادی که در این طرح شرکت نکرده‌اند، این کار را انجام دهند. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خدمات خوبی به این افراد ارائه خواهد شد.

امروزِ جامعه مهاجر با گذشته آنها متفاوت است

نمایشگاه دستاوردهای پناهندگان افغانستانی در مشهد افتتاح شد + جزئیات

«سید ابوطالب مظفری» دبیر برگزاری همایش و نمایشگاه «وطن مهر» در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درباره متفاوت برگزار شدن مراسم روز پناهنده در سال جاری گفت: به دو دلیل روز جهانی پناهنده در سال جاری به صورتی متفاوت برگزار شد؛ یک اینکه سه سال کرونا به ما اجازه برگزاری برنامه این چنینی را نداد و دلیل دوم اینکه اتفاقات اخیر در افغانستان باعث شد که تعداد زیادی از آحاد مردم و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی ما مهاجر شدند و بخشی از آنها به ایران آمدند همه این‌ها اقتضا می‌کرد که ما چنین برنامه‌ای را روی دست بگیریم.

مظفری با اشاره به اینکه رشد جامعه مهاجر در حوزه‌های مختلف باعث شده که ما شاهد این باشیم که امروز جامعه مهاجر، جامعه‌ای متفاوت از آنچه در گذشته بوده باشد افزود: توجه جامعه میزبان به امر همدلی دو ملت وتوجه به قوانین مهاجرت باعث شده که مهاجران بیش از پیش خود و توانایی‌هایشان را نمایش دهند و مطالباتی که دارند را با زبانی رساتر بیان کنند.

دبیر برگزاری مراسم روز جهانی پناهنده تاکید کرد: در سال‌های قبل ثبت نام حتی یک نفر به عنوان پناهجوی تازه به ایران امده امر محالی بود، اما اکنون می‌بینیم که مهاجران تازه آمده وارد سیستم شناسایی می شود. من قوانین مهاجرت در جهان در حال تغییر و بازسازی است، و خوب است که جمهوری اسلامی هم که سال‌هاست خدمات زیادی به مهاجران افغانستانی ارائه می‌دهد در این باره هم تغییراتی را ایجاد کند و برخی محدودیت‌ها از جامعه مهاجر برداشته شود.

همه چیز درباره نمایشگاه روز جهانی پناهنده

نمایشگاه دستاوردهای پناهندگان افغانستانی در مشهد افتتاح شد + جزئیات

«شاهزاده حسین حیدری» از مسئولان برگزاری این نمایشگاه درباره جزئیات آن گفت: در این نمایشگاه ما در خدمت 20 تشکل از مهاجران افغانستانی هستیم و در کنار این‌ها هفت تشکل از نهادها و مراکز حامی پناهندگان هم در این نمایشگاه حضور دارند و فعالیت‌های خود را در حوزه پناهندگان به بازدید کنندگان ارائه خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: فضایی که ما برای تشکل‌های فعال پناهنده در نظر گرفته‌ایم، چیزی در حدود 500متر مربع هست، فضایی که برای نهادها و مراکز حامی در نظر گرفته شده 250 متر مربع است و برای بخش ویژه نمایشگاه که هنرهای تجسمی است که با  استقبال هنرمندان مواجه شد و غالب بر 600متر مربع را برایشان در نظر گرفته‌ایم که در این بخش نمایشگاه آثار نقاشی، خطاطی، سیاه قلم، عکاسی، منبت و موسیقی حاضر هستند.

حیدری تصریح کرد: یکی دیگر از بخش‌های دیگر این نمایشگاه صنایع دستی است که ما سعی کرده‌ایم خانم‌ها و دختران هنرمند مهاجر را گرد هم جمع کنیم و همه این هنرهای دستی قابلیت کارآفرینی دارند.

نمایشگاه دستاوردهای پناهندگان افغانستانی در مشهد افتتاح شد + جزئیات

گفتنی است که نمایشگاه دستاوردهای پناهندگان افغانستانی تا روز پنجشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در بازار ملل میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->