کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟ گوشی Samsung Galaxy C55 خودنمایی کرد | میان‌رده‌ای که ادای پرچمدارها را درمی‌آورد تیک‌تاک: ممنوعیت فعالیت ما در آمریکا ناقض قوانین این کشور است هوش مصنوعی اپل کاملا روی دستگاه اجرا می‌شود و نیازی به اینترنت ندارد نقش هوش مصنوعی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ | فناورانه‌ترین دوره مسابقات المپیک ابزار VASA-1 تصاویر را سخنگو می‌کند | خوب و بد هوش مصنوعی جدید مایکروسافت اختراع دوربینی که شعر می‌سراید | Poetry Camera، عکاس و شاعر بیش از ۱۰۰ شرکت تسهیلات تولید موبایل گرفته‌اند | اعتبارات درست هزینه شده‌اند؟ چرا دیسکورد فیلتر شد؟ سونی به‌زودی از Xperia 1 IV رونمایی می‌کند مالک X: ممنوعیت TikTok خلاف آزادی بیان است آیا Discord مسدود شده است؟ گوشی تاشوِ BlackView HERO 10 ماه آینده می‌آید اندروید به‌زودی می‌تواند سلامت حافظه گوشی را نشان دهد مشکل عجیب صفحه‌نمایش‌، چند گوشی‌‌ دیگر سامسونگ را هم درگیر کرد + عکس وزارت اقتصاد از شروع فروش اینترنتی دارو از ماه آینده خبر داد هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند

ابداع محققان برای نمایش منشأ کرونای طولانی مدت در ریه‌ها

• ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
ابداع محققان برای نمایش منشأ کرونای طولانی مدت در ریه‌ها
محققان با ابداع تکنیک جدیدی این امکان را مهیا کردند که منشأ کرونای طولانی مدت در ریه‌ها نشان داده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یک فناوری جدید تصویربرداری اجازه می‌دهد تا منبع مشکل تنفسی را که همراه با بهبودی طولانی مدت از ویروس کرونا است، آشکار کند؛ این مسئله با آزمایش‌های عادی امکان پذیر نبود.

در تحقیقات منتشر شده در مجله "رادیولوژی"، بیماران طولانی مدت کرونا از بیش از ۲۰۰ علامت از جمله سرگیجه، اسهال، تنگی نفس، خستگی و مشکل در تمرکز رنج می‌برند که می‌تواند چندین ماه یا حتی سال‌ها طول بکشد.

مایکل نیکلسون، متخصص تنفس در مرکز مراقبت‌های بهداشتی سنت جوزف لندن، می‌گوید، طبق این تحقیق، بیماران کووید که مشکلات تنفسی طولانی‌مدت را توصیف می‌کنند، نتایج طبیعی در آزمایش‌های تنفسی بالینی استاندارد نشان می‌دهند. اما فناوری جدید اکنون به وضوح منبع مشکل تنفسی را آشکار کرده است.

نیکلسون می‌گوید: «نتایج به ما این امکان را داد که نشان دهیم یک اثر فیزیولوژیکی روی ریه‌های بیمار مرتبط با علائم آن‌ها وجود دارد».

این اسکن‌ها آسیب عظیمی را که عفونت کووید-۱۹ می‌تواند به اندام‌های حساس تنفسی وارد کند نشان می‌دهد؛ چه آنکه به دلیل خود ویروس باشد یا در نتیجه واکنش بدن به آن بروز پیدا کرده باشد.

محققان به رهبری الکساندر ماتسون فیزیکدان دانشگاه وسترن توانستند فعالیت راه‌های هوایی کوچک و رگ‌های خونی را در داوطلبانی که گاز زنون استنشاق کرده‌اند، که تحت تصویربرداری رزونانس مغناطیسی واقعیت ماجرا را نشان می‌دهد.

محققان دریافتند بیماران مبتلا به کرونا درازمدت، حتی اگر عفونت شدیدی نداشته باشند که نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند، در مقایسه با افراد سالم، در انتقال اکسیژن به گلبول‌های قرمز مشکل دارند.

از آنجایی که علائم شبه آنفولانزا واضح‌ترین و رایج‌ترین علامت کووید-۱۹ است، اغلب به عنوان یک بیماری تنفسی دیگر نادیده گرفته می‌شود، اما کووید در واقع بیماری است که رگ‌های خونی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، به این معنی که می‌تواند در گردش خون اختلال ایجاد کند.

اسکن MRI آسیب به رگ‌های خونی را نشان داده و سی تی اسکن نیز وجود ناهنجاری در رگ‌های خونی در ریه‌های بیماران مبتلا را تایید کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران