راه اندازی ۳۰ اورژانس اجتماعی در کشور | ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی ۶۳ کشته و ۲۹۰ زخمی در سیل مرگبار ایالت پنجاب پاکستان + فیلم (۲۶ تیر ۱۴۰۴) پیگیری برای ثبت جهانی روستای «مارین» (۲۶ تیر ۱۴۰۴) درباره بادکش درمانی که به یکی از رایج ترین روش های درمانی سنتی تبدیل شده است | درمان‌های آرام بخش افزایش اعتبارات حوزه میراث فرهنگی اردبیل (۲۶ تیر ۱۴۰۴) دفترچه سؤالات نوبت دوم کنکور ریاضی و علوم انسانی ۱۴۰۴ منتشر شد + لینک سوالات حق پرستاری مددجویان بهزیستی با اولویت سه دهک اول در حال پیگیری است ویدئو | مسئولیت‌پذیری و اقدام بموقع پرستاران شیرخوارگاه آمنه تهران پیش از بمباران رژیم صهیونیستی سارقان موتورسیکلت‌های تهران دستگیر شدند مستمری‌بگیران زن می‌توانند مستمری همسر خود را نیز دریافت کنند کلاهبرداری که همسر باردارش را روانه زندان کرد پیداشدن پیکرهای بیش از ۶۰ درصد شهدای جنگ ۱۲روزه، توسط نیرو‌های هلال‌احمر واریزی به حساب بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان (۲۶ تیر ۱۴۰۴) گرما این بیماری‌ها را تشدید می‌کند ممانعت از پوشش خبری کنکور سراسری ۱۴۰۴ در دانشگاه فردوسی مشهد + فیلم با این صبحانه قند خون خود را پایین بیاورید نقش مادر در تربیت فرزند و اشتباهات رایج مادران ۲ شرور به اتهام درگیری دسته‌جمعی در تهران دستگیر شدند (۲۶ تیر ۱۴۰۴) ابلاغ ۲۴ راهنمای تجویز دارو و پروتکل درمانی ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان با عقدنامه‌های ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۴ قابل انجام است + جزئیات آیا لکه‌های سفید روی ناخن‌ها نشانه کم‌خونی است؟ کاهش ۵۲ درصدی طلاق در خانواده‌های دارای چهار فرزند به بالا اعتراض داوطلبان آزمون سمپاد درباره لو رفتن سؤالات آزمون ورودی به کجا رسید؟ چیزی به نام وِیپ ایمن وجود ندارد آیا چای و شکلات تلخ برای سلامت قلب مفیدند؟ دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران، دولت باید بدهی سنگین خود به تأمین‌اجتماعی را پرداخت کند پذیرش دانشجوی دکترا در پردیس‌های دانشگاه تهران محدود می‌شود هدایت تحصیلی نهمی‌ها از فردا (۲۷ تیر ۱۴۰۴) آغاز می‌شود + لینک سامانه فواید شیرین یک میوه ترش برای قلب
سرخط خبرها

۲۳ درصد مدرسه‌های مشهد تخریبی یا نیازمند مقاوم‌سازی هستند

  • کد خبر: ۱۱۵۹۳۷
  • ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵
۲۳ درصد مدرسه‌های مشهد تخریبی یا نیازمند مقاوم‌سازی هستند
درد مدارس مشهد یکی دو تا نیست. خلاصه عدد‌هایی که در ادامه می‌خوانید این است که سرانه فضای آموزشی مشهد با سرانه استاندارد که هیچ، حتی با سرانه کشور و خراسان رضوی هم فاصله دارد. از این کمبود که بگذریم، به وضعیت استحکام مدارس مشهد می‌رسیم که آمار‌ها می‌گویند جای تأمل دارد. وضعیت تورم و افزایش هزینه‌های ساخت و مقاوم سازی مدارس نیز خود حکایت مفصلی است.

فرزانه شهامت | شهرآرانیوز؛ جمعیت رو به افزایش دانش آموزان و کمبود زمین در مشهد را هم که به فهرست اضافه کنیم، می‌شود ملغمه‌ای تمام عیار. خیران مدرسه ساز پای کارند و اعتبارات دولتی هم می‌رسد، اما کفاف نیاز‌ها را نمی‌دهد. اختصاص اعتبارات ویژه به مدارس مشهد راه حلی است که سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان می‌گوید. راهکار «ابوالقاسم بابایی» برای پایان دادن به وضعیت کنونی مدارس مشهد کامل می‌شود اگر به آن پای کار آوردن رسانه‌ها و تعریف پویش‌هایی فراگیر را هم اضافه کنیم.

بازسازی مدارس تخریبی به ازای هر کلاس چقدر درمی آید؟

مدارس شهری به ازای هر کلاس ۹۰۰ میلیون تومان و مدارس روستایی به ازای هر کلاس ۷۰۰ میلیون تومان.

وضعیت بودجه تان در سال ۱۴۰۰ چطور بود؟

در اعتبارات استانی مصوبمان ۱۹۰ میلیارد تومان بود که ۳۶ درصد تخصیص پیدا کرد. اعتبارات ملی هم ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود که ۸۰ درصد تخصیص داشت.

آن طور که از اطلاعات سایت مجمع خیران استنباط می‌شود، پویش آجر به آجر به عنوان شاخص‌ترین اقدام برای جذب کمک‌های خرد مردمی و تأمین بخشی از نیاز‌های مالی ساخت و بهسازی مدارس، مربوط به خیران مدرسه ساز است. از عملکرد اداره کل نوسازی در این باره بگویید.

آموزش وپرورش، خیران مدرسه ساز و نوسازی مدارس برای هدایت و جذب خیران به هم کمک می‌کنند. این سه ضلع اگر کنار هم نباشند، به هدفی که می‌خواهیم نمی‌رسیم. در بخش نامه‌ای که وزیر آموزش وپرورش ابلاغ کرد هم مجری پویش، نوسازی مدارس بیان شده است.

از سرنوشت مدرسه کانکسی عدل که چندی پیش رسانه‌ای شد، چه خبر؟

این مدرسه موضوعش چیست که زوم کرده اید روی آن؟ پشت این قضیه چیست؟

شگفتی از وجود یک مدرسه کانکسی در دل مشهد.

ما در استان سیصد مدرسه کانکسی داریم.

این آمار، اوایل خرداد امسال به نقل از شما ۳۶۹ مدرسه بیان شده بود.

اگر مصوبه سفر رئیس جمهوری را در نظر بگیرید ۳۰۰ مدرسه کانکسی داریم.

از مدرسه عدل می‌گفتید.

سه فرصت اعتباری برای این مدرسه داریم. یکی فرصت خیران است که با یکی دو خیر مذاکرات اولیه صورت گرفته است. دومی گروه‌های جهادی هستند که دیروز با دوستان جلسه داشتم و هنوز نتیجه قطعی نیست. اگر مقدمات کار فراهم شود تحویل فضا به دوستان جهادی صورت می‌گیرد تا فضای طبقه دوم مدرسه را توسعه بدهند. اگر هم فراهم نشود، بودجه سنواتی ما در ۱۴۰۱ ظرف دو سه ماه آتی به دستمان می‌رسد و این مدرسه را در اولویت قرار می‌دهیم.

۲۳ درصد مدرسه‌های مشهد تخریبی یا نیازمند مقاوم‌سازی هستند

با این حساب برچیده شدن این کانکس به سال تحصیلی آینده هم نمی‌رسد.

احتمالا، چون حدود سیصد متر زیربناست و تا آغاز سال تحصیلی جدید دو ماه فرصت داریم. معلوم هم نیست گروه جهادی تا چه اندازه بتواند کار را پیش ببرد.

لابه لای صحبت هایتان اشاره کردید در مشهد دو مدرسه کانکسی داریم. در این باره توضیح بدهید.

دو کانکس در شهر مشهد و بیست کانکس در اطراف شهر مشهد وجود دارد. درباره کانکس‌های داخل شهر، شاید اگر سامان دهی فضا به درستی انجام می‌شد، این موقعیت پیش نمی‌آمد. البته مدرسه عدل که اشاره شد در مسیر عقب نشینی است و شاید آموزش وپرورش می‌خواسته است با این کار، حفظ مالکیت کند.

استفاده از کانکس در استان چه دائم و چه موقت، یک واقعیت است. در شهرستان‌های تربت جام، تایباد، صالح آباد، کلات و نیشابور مدارس کانکسی زیادی داریم. روستا‌هایی با جمعیت دانش آموزی زیر ۱۰ نفر داریم که استفاده از کانکس توجیه اقتصادی دارد. بااین حال پارسال با مجموعه قلمچی برای جایگزینی بیست مدرسه یک کلاسه توافق کردیم. اولویت برنامه ریزی ما برای حذف کانکس‌ها با مدارسی است که به دلیل تراکم جمعیت از کانکس استفاده می‌کنند.

مسئله عمده مدارس مشهد عبارت اند از؟

قانون تخریب و بازسازی مدارس فرسوده که ابلاغ شد بازسازی بخش اعظم مدارس فرسوده در دستور کار قرار گرفت. مشکل عمده ما در مشهد افزایش جمعیت دانش آموز و کمبود سرانه فضای آموزشی است. مشکلاتی که در تأمین زمین با کاربری آموزشی داریم حرکتمان را کند می‌کند.

مدارس غیردولتی می‌تواند یک ظرفیت باشد، به ویژه اگر به سمت حاشیه شهر هدایت شود. هرچند این مدارس هم مسائل خاص خودش را دارد. ساخت مدارس غیردولتی بر اساس شاخص‌های آموزشی کمتر اتفاق افتاده است و رویکرد مؤسسان این مدارس بیشتر به سمت اماکن استیجاری است تا احداث مدرسه.

ازیک طرف در آیین نامه‌های مربوط گفته شده است که این مدارس در هر نوع کاربری‌ای می‌توانند مستقر شوند. از سوی دیگر از نوسازی مدارس خواسته شده است انطباق مدارس را با آیین نامه ها، رویه‌های فنی، ضوابطی مثل قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان و ... بررسی کند. این دو عملا مغایرت دارند و یک طور استاندارد دوگانه اند.

گفت وگوی ما به دلیل شرایط کنونی شما، فاقد داده‌های آماری لازم بود. اعداد موردنیاز برای تهیه داده نما را چطور دریافت کنیم؟

داده‌ها را شرمنده ام، شاید نتوانیم به ریز در اختیارتان قرار بدهیم.

چرا نمی‌توانید؟ مگر محرمانه است؟

نه، بعضا برداشت‌های مختلفی می‌شود. اجازه بدهید بخشی را که می‌توانم ارائه کنم، جمع بندی می‌کنم. هر جا ابهام داشتید در خدمتتان هستم.

۲۳ درصد مدرسه‌های مشهد تخریبی یا نیازمند مقاوم‌سازی هستند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->