واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی آیا امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد؟ آب آشامیدنی ، سالمترین نوشیدنی برای کودکان حریق منزل مسکونی در خیابان فرامرز عباسی مشهد چطور کودکمان را به کتابخوانی علاقه‌مند کنیم؟ جشن‌های تکلیف تجملاتی باعث آسیب به کودکان می‌شود آخرین وضعیت شیرخوارگاه‌های مشهد پس از انتقال کودکان به خانواده‌های متقاضی استعمال دخانیات پیشرفت بیماری «ام‌ اس» را تشدید می‌کند وزن ما در مورد سلامتی‌ بدنمان چه می‌گوید؟ نان سبوسدار بخورید عادت‌های روزمره‌ای که با انجام آن‌ها، سلامت خود را به خطر می‌اندازیم درصد موفقیت درمان ناباروری با روش IVF در ایران چقدر است؟ راهکار‌های طب ایرانی در پیشگیری و تسکین بیماری آسم
سرخط خبرها

چه میزان از مدارس کشور فرسوده هستند؟

  • کد خبر: ۱۳۹۹۴۶
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
چه میزان از مدارس کشور فرسوده هستند؟
سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام کرد ۱۹ درصد از مدارس کشور فرسوده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، حمیدرضا خان‌محمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت مدارس ناایمن در تهران با توجه به هشدارهای چندباره سازمان مدیریت بحران و آتش نشانی در این باره اظهار کرد: موضوع ایمنی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس برای ما بسیار مهم است و در اولویت کاری‌مان قرار دارد. 

وی افزود: به طور کلی ۱۹ درصد مدارس سطح کشور فرسوده بوده و نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی هستند.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه اگر در منطقه‌ای، یک فضای آموزشی وضعیت بحرانی دارد بایستی طبق ضوابطی که وجود دارد برنامه‌ریزی‌هایی برای رفع مشکلات انجام شود گفت: در این صورت لازم است دانش‌آموزان جابه‌جا شده و در محیط‌های دیگری استقرار یابند تا نسبت به مقاوم سازی و بهسازی مدرسه اقدام کنیم.

خان‌محمدی اضافه کرد: اما درباره میزان و نوع مدارس ناایمن بر اساس ضوابط و استانداردهای موجود باید جلسات کارشناسی دقیقی برگزار و وضعیت احصاء شود تا بتوان درباره آن اعلام نظر نهایی کرد.

وی همچنین درباره وضعیت تخصیص اعتبارات ساخت مدارس گفت: پیگیری‌های بسیاری در حال انجام است تا بتوانیم تخصیص‌هایی را بگیریم؛ تخصیص ما از محل تبصره ۱۴، صفر بوده است. همکاری خوبی با سازمان برنامه و بودجه داریم و وعده دادند که به ما کمک کنند، کمااینکه قبل از فصل سرما نیز عددی را برای تامین وسایل گرمایشی مدارس تزریق کردند.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره اعتبارات تخصیصی برای تامین وسایل گرمایشی مدارس اظهار کرد: از محل بند ب ماده ۶۵ قانون الحاق که مربوط به عوارض گاز است ۷۲۵ میلیارد تومان در اختیار ما قرار گرفت تا بتوانیم استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس را با اولویت مناطق کم‌برخوردار به سرانجام برسانیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->