آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

قرآن‌های سرقت شده از حرم امام‌علی (ع) در حراجی‌های لندن

  • کد خبر: ۱۱۵۹۴۸
  • ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
قرآن‌های سرقت شده از حرم امام‌علی (ع) در حراجی‌های لندن
کتابخانه حرم علوی در نجف اشرف، یکی از غنی‌ترین مجموعه‌های قرآنی و تفسیری را در خود جای داده است. بیش‌از ۵۰۰نسخه از مصاحف قرآن و تفاسیر قرآنی بسیار ارزشمند در این کتابخانه نگهداری می‌شود که برخی از آن‌ها، بیش از هزارسال پیش بر آستان حرم علوی وقف شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در این کتابخانه، یک نسخه قرآنی کامل وجود دارد که در آغاز آن، رساله‌ای کوتاه در علم قرائت کتابت شده و در آغاز هر سوره‌اش، اطلاعاتی درباره تعداد آیات، مکی‌بودن و مدنی‌بودن سوره، فضل قرائت سوره و مانند آن آمده است. نوع کتابت، تذهیب و سرسوره‌های آن بسیار خاص است و تا‌جایی‌که می‌دانم، در سایر نمونه‌های آن قرون تکرار نشده است. نسخه فوق را علی‌بن‌جمعه‌الموصلی در سال‌۹۱۵ قمری بر حرم علوی وقف کرده است. در حاشیه ص‌۳۵ نوشته شده است: «وقف نمود علی بن‌جمعه الموصلی این مصحف شریف را در آستانه امیر‌المومنین علی، ولی ا... صلی‌ا... علیه و سلم. آمرزیده باد خواننده و نظر‌کننده در حق این فقیر فاتحه بخوانید. در تاریخ سنه خمس عشر و تسعمائه هجرته النبویه.»

بخشی از این نسخه چند دهه قبل از نجف خارج شده و در دهه ۱۹۴۰ میلادی به موزه متروپلیتن راه یافته است؛ از‌جمله دو برگه‌ای که در سوره‌های فتح و محمد حاوی نام پیامبر اکرم (ص) است. با مراجعه به نسخه موجود در حرم علوی، درمی‌یابیم که بین ص‌۵۷۳ و ۵۷۴ از این مصحف که حاوی آیات پایانی سوره فتح و آغاز حجرات است، در نسخه نیست. این بخش مفقوده اکنون به‌صورت تمام‌وکمال در موزه متروپلیتن قرار دارد. این برگه حاوی نام محمد است. برگه حاوی نام مبارک پیامبر اکرم (ص) در سوره محمد نیز در اصل نسخه در نجف نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->