دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل
سرخط خبرها

سوءقصد به شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن

  • کد خبر: ۱۱۶۰۸۴
  • ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
سوءقصد به شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن
شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن هنگام سخنرانی در شهر نارا از پشت سر هدف گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

به گزارش شهرآرانیوز - رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند شینزو آبه، نخست وزیر سابق این کشور که در حال سخنرانی بود، بر اثر اصابت گلوله زخمی شد. عامل تیراندازی بازداشت شده. او با تفنگ از پشت سر به آبه شلیک کرده است.

رسانه‌های ژاپنی اعلام کرده‌اند: شینزو آبه برای تبلیغات انتخاباتی مجلس علیا به استان نارا، سفر کرده بود و بعد از تیراندازی در حالی که بیهوش و دچار سکته قلبی شده بود به بیمارستان منتقل شده است.


ببینید:

ویدئو | لحظه سوءقصد به شینزو آبه هنگام سخنرانی


برخی منابع می‌گویند پس از حمله علائم حیاتی در آبه دیده نشده است. دولت ژاپن تاکید کرده او به بیمارستان منتقل شده، اما شرایط جسمانی نامعلومی دارد.

آبه دو دوره نخست وزیر ژاپن بود و طولانی‌ترین دوره نخست وزیری را در این کشور بر عهده داشت، اما در سال ۲۰۲۰ به دلیل مشکلات سلامتی استعفا داد. البته او همچنان از چهره‌های کلیدی حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن محسوب می‌شود.

او از ۲۶ دسامبر ۲۰۱۲ تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ نخست وزیر ژائن بود و در بین نخست وزیران پس از جنگ جهانی دوم ژاپن سومین دوره طولانی تصدی را دارا بوده‌است.

رویترز به نقل از رسانه‌های ژاپنی اعلام کرده مظنون تیراندازی به شینزو آبه یکی از اعضای سابق نیروی دفاع شخصی دریایی ژاپن است. وی از اسلحه دست‌ساز برای حمله استفاده کرده است.

شینزو آبه هم اکنون به بیمارستان منتقل شده، اما هنوز درباره شرایط جسمانی وی خبری منتشر نشده است.

وزارت امور داخلی ژاپن اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای به تعویق انداختن یا تغییر تاریخ انتخابات مجلس اعیان (مجلس مشاوران) ژاپن که قرار است روز یکشنبه برگزار شود‏، وجود ندارد.

وزیر خارجه ژاپن در نشست گروه ۲۰ در اندونزی شرکت نمی‌کند

شبکه الجزیره به نقل از رویترز گزارش داده است که وزیر امور خارجه ژاپن به دلیل سوءقصد به شینزو آبه در افتتاحیه نشست گروه ۲۰ در اندونزی شرکت نخواهد کرد.

افت شاخص نیکی پس از اعلام زخمی شدن آبه شینزو نخست وزیر سابق این کشور

شبکه الجزیره به نقل از رویترز گزارش داد: شاخص "نیکی" ژاپن پس از اینکه اعلام شد آبه شینزو، نخست وزیر سابق این کشور به ضرب گلوله زخمی شده است، کاهش پیدا کرد.

همچنین این خبرگزاری به نقل از رسانه‌های ژاپنی اعلام کرد: فومیو کیشیدا نخست وزیر این کشور پس از اعلام زخمی شدن آبه، فعالیت انتخاباتی خود را تعلیق کرده و به توکیو بازگشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز و الجزایر


خبر تکمیلی:

شینزو آبه قربانی یک ترور شد | نخست‌وزیر سابق ژاپن جان باخت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->