بهادری جهرمی: توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد از اهداف سفر رئیسی به پاکستان است رییس سازمان انرژی اتمی از گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی خبرداد وزیر خارجه: اروپا از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی نکند رئیسی در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد نتیجه استعلام از دفتر مراجع درباره تعطیلی آخر هفته غزلی از رهبر معظم انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند برای نخستین بار منتشر شد+ عکس حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده | اسرائیل شکست خورده عربستان: توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ طرح نور | حرکتِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان ‌بورل خواستار تلاش مضاعف برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد رئیسی: ایران اسلامی امنیت پاکستان را امنیت خود می داند نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور: به هیچ وجه نمی‌توان بین ملت پاکستان و ایران جدایی انداخت بازدید استاندار خراسان رضوی از هنگ مرزی درگز و پروژه کنترل آب‌های مازاد مرزی + تصاویر تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است وزیر خارجه لبنان: خواهان جنگ نیستیم
سرخط خبرها

شینزو آبه قربانی یک ترور شد | نخست‌وزیر سابق ژاپن جان باخت + فیلم

  • کد خبر: ۱۱۶۱۱۱
  • ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
شینزو آبه قربانی یک ترور شد | نخست‌وزیر سابق ژاپن جان باخت + فیلم
شبکه «اِن‌اِچ‌کِی» ژاپن رسماً تایید کرد که «شینزو آبه» نخست‌وزیر سابق این کشور بر اثر شدت جراحات وارده در پی ترور حین سخنرانی در شهر نارا، جان خود را از دست داده است.

به گزارش شهرآرانیوز - شبکه «اِن‌اِچ‌کِی» ژاپن رسماً تایید کرد که «شینزو آبه» نخست‌وزیر سابق این کشور بر اثر شدت جراحات وارده در پی ترور حین سخنرانی در شهر نارا، جان خود را از دست داده است.

او امروز جمعه در حال سخنرانی انتخاباتی بود که مورد هدف تیراندازی قرار گرفت و به شدت زخمی شد، اما درمان بی فایده بود و در نهایت او جان باخت.

این حمله زمانی رخ داد که آبه امروز جمعه در یک تجمع تبلیغات انتخابات در شهر نارا در غرب این کشور در حال سخنرانی بود. رسانه‌ها گفته بودند او به شدت زخمی شده و علائم حیاتی ندارد.

عامل حمله مسلحانه هم بازداشت شد. تصاویر نشان می‌دهد او با استفاده از یک تفنگ دست ساز شلیک کرده است، اما هنوز هیچ اطلاعات رسمی و تایید شده‌ای در این باره منتشر نشده است.

شبکه ان اچ کی ژاپن هم درباره دستگیری عامل تیراندازی نوشت مرد حدود ۴۰ ساله به اتهام تلاش برای قتل آبه بازداشت شد.
شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن در حال سخنرانی در تجمع انتخاباتی قبل از انتخابات مجلس سنا بود که از پشت به سمت او شلیک شد. انتخابات روز یکشنبه آینده برگزار می‌شود.

یک خانم جوان حاضر در محل حادثه درباره جزئیات به شبکه "ان اچ کی" توضیح داد: آبه در حال سخنرانی بود که یک نفر از پشت وارد شد. گلوله اول شلیک شد، اما مثل بازی بود و به کسی آسیبی نرسید، ولی صدای انفجار بزرگ به گوش رسید. گلوله دوم شفاف‌تر بود. توانستیم دود شلیک را ببینیم. بعد از شلیک دوم او به زمین افتاد. مردم دور او را گرفتند و شروع به ماساژ قلبش کردند.

یک منبع دیگر هم گفت: آبه از ناحیه گردن به شدت خون ریزی داشت. شبکه ان اچ کی و خبرگزاری کیودو ژاپن گفته بودند به نظر می‌رسد قلب و دستگاه تنفس آبه از کار افتاده اند. این عبارت در ژاپن قبل از اعلام رسمی مرگ گفته می‌شود.

آبه ۶۷ ساله رکورد طولانی‌ترین دوره حضور در سمت نخست وزیری ژاپن را دارد. او در سال ۲۰۰۶ به مدت یک سال و سپس بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ نخست وزیر بود تا اینکه به دلایل بیماری و سلامتی، استعفا کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: ژاپن یکی از سختگیرانه‌ترین کشور‌ها در زمینه تهیه و نگهداری اسلحه است. تعداد افراد کشته شده به دلیل شلیک اسلحه در این کشور ۱۲۵ میلیون نفری بسیار اندک است.

 


ویدئو | احساساتی‌شدن نخست‌وزیر ژاپن در واکنش به خبر ترور شینزو آبه

ویدئو | لحظه سوءقصد به شینزو آبه هنگام سخنرانی


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->