انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیری بایدن، آمریکایی‌ها را نگران کرده است

  • کد خبر: ۱۱۶۳۹۴
  • ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸
پیری بایدن، آمریکایی‌ها را نگران کرده است
نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از شهروندان آمریکا بایدن را «بیش از حد پیر» می‌دانند و بسیاری از نظریه‌پردازان حزب دموکرات نیز معتقدند او نباید بار دیگر برای ریاست جمهوری نامزد شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نیویورک‌تایمز نوشته است: تنها یک سال و نیم از آغاز نخستین دوره ریاست جمهوری جو بایدن می‌گذرد. با این حال این پیرمرد ۷۹ ساله بیش از یک سال از رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در آخرین سال دومین دوره ریاست‌جمهوری‌اش پیرتر است. اگر بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نامزد شود، برخی نگران این هستند که رئیس‌جمهوری احتمالی آمریکا در پایان دوره فعالیتش ۸۶ ساله باشد!

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از شهروندان آمریکا بایدن را «بیش از حد پیر» می‌دانند و بسیاری از نظریه‌پردازان حزب دموکرات نیز معتقند او نباید نامزد شود.

بسیاری از مقامات و مشاوران ارشد کنونی و سابق آمریکا معتقد هستند که بایدن نسبت به سال‌های قبل پیرتر به نظر می‌رسد، مسئله‌ای که کاخ سفید نمی‌تواند با هیچ تدبیری آن را رفع کند. گرچه انرژی بایدن برای مردی به سن و سال او تحسین برانگیز است، اما نسبت به قبل کاهش یافته و باعث شده برخی دستیارانش از دور هوایش را داشته باشند. بایدن گاهی در هنگام راه رفتن از مسیر اصلی خود خارج می‌شود و دستیارانش نگران هستند که پایش به سیم‌ها گیر کند. او در رویدادهای عمومی با کلمات جدال می‌کند و نزدیکانش نگران این هستند که آیا او می‌تواند بدون «گاف دادن» سخنرانی خود را به پایان برساند یا خیر.

وقتی بایدن آخر هفته‌ها به خانه ساحلی‌اش در ایالت دلاوِر می‌رود، مقامات کاخ سفید باید مراقبش باشند. او شب‌ها در انظار عمومی ظاهر نشده و کنفرانس‌های مطبوعاتی که در آن‌ها شرکت کرده، نصف کنفرانس‌هایی است که روسای جمهوری سابق آمریکا در آن حاضر شدند.

گرچه بایدن پنج روز در هفته با حضور مربی ورزش می‌کند و بسیاری از هم سن و سال‌های او حتی نمی‌توانند سوار دوچرخه شوند، اما زمین خوردنش از روی دوچرخه در ماه گذشته صفحات تمامی رسانه‌های دنیا را به خود اختصاص داد.

به رغم اینکه بایدن به آمریکایی‌ها اطمینان می‌دهد که وضع جسمانی خوبی دارد، اما حتی بسیاری از طرفداران او هم نگران این هستند که آیا این سلامت جسمی تا شش سال آینده ادامه خواهد داشت یا خیر.

دیوید گرگن، مشاور ارشد چهار تن از روسای جمهوری آمریکا گفت: باور دارم وقتی ۸۰ ساله می‌شوید، نباید به دنبال منصب باشید. من تازه ۸۰ ساله شده‌ام و دو سه سالی است که فکر می‌کنم دیگر نباید مدیریت هیچ سازمانی را بر عهده داشته باشم. دیگر به اندازه گذشته هوشیار نخواهید بود.

با این حال، برخی به تفاوت پا به سن گذاشتن افراد مختلف اشاره می‌کنند. جی اولشانسکی، یک متخصص طول عمر که سن نامزدهای انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را بررسی کرد، می‌گوید: اگر سیاست‌های بایدن را قبول ندارید، ایرادی ندارد، به شخص دیگری رای بدهید. اما سن او نباید معیار انتخاب باشد.

در عین حال، پروفسور اولشانسکی نیز این سوال که آیا سلامت نسبی بایدن تا ۸۶ سالگی دوام خواهد آورد یا نه را «سوال درستی» می‌داند و می‌گوید: نمی‌توان آن را ماله کشید، وقتی سن بالا می‌رود خطرات نیز بالا می‌رود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->