آمریکا در حال بررسی لغو ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به عربستان

  • کد خبر: ۱۱۶۴۵۰
  • ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
آمریکا در حال بررسی لغو ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به عربستان
برخی منابع خبری اعلام کردند که واشنگتن در حال بررسی لغو ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به عربستان سعودی است.

به گزارش شهرآرانیوز، منابع مطلع به رویتز اعلام کردند که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی لغو احتمالی ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی آمریکا به عربستان سعودی است.

بر اساس گزارش این منابع آگاه، مقامات سعودی در چندین نشست در ریاض و واشنگتن در ماه‌های اخیر به همتایان آمریکایی خود اعلام کرده‌اند که باید ممنوعیت فروش تسلیحات تهاجمی به ریاض را لغو کنند.

یک مقام آمریکایی نیز به رویترز اعلام کرد که هیچ بحث و گفت‌وگویی در خصوص ارائه تسلیحات تهاجمی در حال حاضر با عربستان سعودی در جریان نیست.

برخی نمایندگان کنگره اعلام کردند که هر اقدامی در داخل کشور برای لغو محدودیت‌های تسلیحات تهاجمی قطعا مخالفت کنگره از جمله اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه را به دنبال خواهد داشت.

این درحالی است که قرار است «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ۱۶ ژوئیه به عربستان سعودی سفر کند.

جو بایدن در فوریه ۲۰۲۱ اعلام کرد که حمایت ایالات متحده از عملیات تهاجمی عربستان در یمن و عرضه سلاح‌های مربوطه را متوقف می‌کند.

عربستان سعودی که بزرگترین مشتری سلاح‌های آمریکا محسوب می‌شود از محدودیت‌های آمریکا علیه ریاض متاثر شد؛ چراکه سلاح‌هایی که در دوره‌های رؤسای جمهور پیشین آمریکا به ویژه «دونالد ترامپ» به عربستان عرضه می‌شد هم‌اکنون به این کشور عرضه نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->