آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنسرت‌های خوانندگان پاپ در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات ساعد سهیلی با «شهرک» در «کازابلانکا» «فرداها» ملیسا ده کوستا پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها استاد سخن زیر سایه نام‌ها | گفتگو با دکتر جعفر یادحقی درباب فاصله جامعه با سعدی کارگردان آپارتچی: انتظار حضور پرشور مردم را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد
سرخط خبرها

وزیر ارشاد: موزه هنر‌های معاصر در مشهد ساخته می‌شود

  • کد خبر: ۱۱۶۷۲۰
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
وزیر ارشاد: موزه هنر‌های معاصر در مشهد ساخته می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح موزه هنر‌های معاصر در مشهد تا سال آینده خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی اسماعیلی عصر سه شنبه ٢١ تیرماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد جلیل رسولی در خانه فرهنگ هنر گویا گفت: ‌در حال حاضر در چند شهر بزرگ و مرکز استان در حال ساختن موزه معاصر همانند موزه هنرهای معاصر تهران، هستیم، در همدان و مشهد تا سال آینده این موزه‌ها افتتاح می‌شوند این رویکرد باید برای سایر شهرها هم توسعه یابد.

وی زبان هنر را گویاترین زبان برای پیوند میان جوامع و ملت‌های مختلف دانست و تصریح کرد: یکی از شاخص های انتخاب رایزن‌های فرهنگی داشتن کارنامه قابل دفاع در حوزه فرهنگی و هنری است، دو هفته آینده اجلاسیه رایزن‌های فرهنگی است که اهداف توسعه صادرات فرهنگی درآنجا تبیین می‌شود و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه از هنرمندان اصیل در حوزه هنری به عنوان رایزن فرهنگی استفاده خواهیم کرد، گفت: سه نفر از هنرمندان حوزه تجسمی را به عنوان رایزنی فرهنگی انتخاب کردیم که به زودی به کشورهای مورد نظر اعزام می‌شوند با این هدف که هنرهای ایرانی و اسلامی را معرفی کنند.

وی افزود: رییس جمهوری در جلسه با هنرمندان تجسمی در موزه هنرهای معاصر داشتند، بر دیپلماسی هنر تاکید کرد که در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در همین چارچوب رایزن‌های فرهنگی از خوشنویسان، نقاشان و اساتید دانشگاه حوزه تجسمی که تحصیلات مرتبط دارند و خودشان هم هنرمند هستند انتخاب شده‌اند. تلاش می‌کنیم این فرهنگ را به صورت جدی در حوزه تعاملات بین‌المللی دستور کار قرار بدهیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->