آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنسرت‌های خوانندگان پاپ در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات ساعد سهیلی با «شهرک» در «کازابلانکا» «فرداها» ملیسا ده کوستا پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها استاد سخن زیر سایه نام‌ها | گفتگو با دکتر جعفر یاحقی در باب فاصله جامعه با سعدی
سرخط خبرها

برگزاری ۲۲ ویژه برنامه بزرگداشت عید غدیرخم در مشهد

  • کد خبر: ۱۱۶۷۲۹
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
برگزاری ۲۲ ویژه برنامه بزرگداشت عید غدیرخم در مشهد
مدیرعامل مجمع نکوداشت غدیر از برگزاری ۲۲ ویژه برنامه بزرگداشت عید سعید غدیرخم در مشهد خبر داد.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز؛ حسین فلاح در نشست خبری مجمع نکوداشت غدیر که در کانون تربیتی فارابی برگزار شد، عنوان کرد: پیامبر اسلام (ص) بر ما واجب کردند که هر کس پیام غدیر را دریافت کرد باید به دست دیگران برساند و برای اینکه یقین کنیم این ابلاغ مختص مردم آن زمان نبوده در پایان فرمودند: «الی یوم القیامه» که این نیز اشاره به ابلاغ پیام غدیر در همه اعصار دارد و مسئولیت ما را سنگین کرده است.

وی افزود: در فرازی از خطبه غدیر به امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است؛ موضوعی که دغدغه امروز جامعه ما است و آنچه مورد بحث است این است که مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به درستی منتقل نشده است. سر در بدن حکم حیات را دارد لذا وقتی از سر در یک موضوعی صحبت می‌شود یعنی مهم‌ترین موضوع و اصل است. پیامبر (ص) در آخرین سخنرانی که عصاره ۲۳ سال تبلیغ ایشان بود در خطبه غدیر تبیین فرمودند که راس امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ پیام غدیر است.

فلاح با بیان اینکه امام حسین (ع) برای راس امور یعنی ابلاغ پیام غدیر قیام کرد بیان کرد: هر چند تذکر برای برپایی نماز و حجاب مصداق‌های امر به معروف و نهی از منکر است، اما ابلاغ پیام غدیر مثل مجموعه سر بر بدن است. با این حال باید گفت که متاسفانه در جامعه ما مفاهیم دینی به ویژه امر به معروف به درستی منتقل نشده که بدانیم جامعه امروز ما برای چه اموری نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: مجمع نکوداشت غدیر از سال ۱۳۸۶ در مشهد تاسیس شد که در سطح کشوری فعالیت دارد و امروز این افتخار را داریم که در جمهوری اسلامی ایران بتوانیم پیام غدیر را به صورت گسترده ابلاغ کنیم چرا که ابلاغ پیام غدیر هدف اصلی ماست.

وی با اشاره به ۲۲ برنامه در خصوص بزرگداشت عید غدیر افزود: پروژه بذر شامل تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی که به نیابت از حضرت زهرا (س) به همراه پک فرهنگی و بیان معارف علوی، تقدیم اقشار ضعیف جامعه خواهد شد یکی از برنامه‌های ماست و برگزاری دو همایش ویژه ائمه جماعات مساجد در راستای ترویج پیام غدیر، و فراهم کردن حداقل امکانات برای اجرای جشن‌های ایام غدیر در مساجد محله خود در دستور کار است.

مدیر عامل مجمع نکوداشت غدیر افزود: در پروژه تاکسیرانان، به همراه پک‌هایی که شامل شکلات و المان غدیری هست در محل کار آن عزیزان به دیدارشان می‌رویم و پس از تبریک عید غدیر از آن میخواهیم که مُبَلغ این پیام الهی شوند. بر این اساس قصد داریم با طراحی استیکر‌هایی جذاب بر روی درب ماشین‌ها و نصب پرچم ماشین را آذین‌بندی کنیم و محتوایی به همراه شکلات و شیرینی به مسافران تاکسی‌های بین شهری هدیه کنیم.

وی گفت: با همراهی بخش عقیدتی سیاسی فرماندهی ارتش استان خراسان رضوی برای سربازان جشن غدیر را برگزار و در این جشن که بر مبنای خطابه غدیر برگزار می‌شود به سربازانی که خطابه غدیر را حفظ کردند هدیه تعلق می‌گیرد. ضمن اینکه چند روز مرخصی تشویقی نیز از سوی یگان خدمتی لحاظ برای آن‌ها می‌شود.

فلاح ادامه داد: برگزاری جشن برای گروه کمتر دیده شده‌ای مثل ناشنوایان عزیز یکی از فعالیت‌های خلاقانه‌ای است که می‌تواند در رساندن پیام غدیر به این گروه خاص تاثیرگذار باشد. همچنین در مراسمی از قاریان مبلغ غدیر تقدیر به عمل خواهد آمد.

مدیرعامل مجمع نکوداشت غدیر عنوان کرد: آذین بندی تریلی و پخش صوت‌های غدیری، جهت تعظیم شعائری در ایام غدیر همراه با ارائه پک‌های فرهنگی و محتوایی که شامل مضامین غدیر است، گامی در راستای رشد و تعالی علمی محتوایی مردم انجام خواهیم داد. همچنین قصد این را داریم تا کارناوال شادی امسال در روستا‌ها ورود پیدا کند.

وی افزود: در راستای احیای دهه ولایت گروهی از هیئت‌های مذهبی مشهد را گرد هم جمع کرده و به برگزاری مراسم در این ایام تاکید خواهیم کرد. ضمن اینکه از مسئولین هیئاتی که قصد اجرای دهه ولایت در محله و منطقه خود را دارند را از جهاتی (پذیرایی، کارشناس مذهبی، مداح و ...) حمایت می‌کنیم.

فلاح با اشاره به پروژه همایش حامیان قلک ادامه داد: در این پروژه قلک‌هایی را بین همسایگان در آن منطقه پخش کرده تا مخاطبین این کار خیر را افزایش دهیم. همچنین در تحویل گرفتن قلک‌های پر شده، از این عزیزان به عنوان نمایندگی تحویل قلک استفاده کرده و بصورت فصلی، قلک‌های این حامیان و مرتبطین‌شان را دریافت می‌کنیم.

وی ساخت و تولید فیلم کوتاه نمایشی در قالب تئاتر به جهت روشنگری و ارائه حقایق تاریخی درباره عید سعید غدیر و حواشی آن در قالبی نوین برای مخاطب دانشجو و پخش در بستر فضای مجازی دانشجویی از جمله آپارات، تلگرام، اینستاگرام و... را از دیگر اقدامات مجمع نکوداشت غدیر عنوان کرد.

مدیرعامل مجمع نکوداشت غدیر بیان کرد: پروژه وارث نیز به جهت قدردانی از فداکاری و ازخودگذشتگی‌های خانواده شهدا در دستور کار است که ضمن دیدار، برای این بزرگواران هدایایی تهیه شده و تقدیم آنان خواهد شد. پروژه نبض با محوریت دیدار با کادر درمان و قدردانی از آنان در دستور کار است. همچنین برگزاری جشن ویژه پاکبان‌ها و اهدای هدیه به آنان را در برنامه داریم.

فلاح اضافه کرد: با همکاری تعدادی از پزشکان محب اهل بیت برای زنده نگه داشتن و تکریم این ایام سعید پروژه‌ای مبنی بر تبلیغ و تکریم در مطب‌های این بزرگواران انجام خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود در این طرح با ۱۰۰ پزشک همکاری صورت گیرد و تعداد دو شهرستان نیز این طرح را اجرا کنند.

وی برگزاری مسابقه مجازی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: بارگزاری استوری و اجرای لایو از آیتم‌هایی است که طراحی خواهد شد که به مبحث اساسی و اصولی ولایت در نگاه آیات و روایات اشاره دارد و در مدت ۵ روز استوری‌هایی بارگذاری خواهد شد که دارای سه بخش محتوا، راهنما و سوال مسابقه است که در پایان هرشب یک لایو برگزار و نتیجه‌گیری‌های لازم و برندگان هر شب را معرفی می‌شوند. همچنین در ایام غدیر نیز برگزاری جشن تقدیر از خادمین امیرالمومنین (ع) به پاس زحمات صورت گرفته با دعوت از خانواده‌های این عزیزان در دستور کار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->