امام جمعه مشهد: ترویج غدیر و ولایت حضرت علی (ع) نیازمند تبیین نظام ولایی است

  • کد خبر: ۱۱۶۵۶۲
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
امام جمعه مشهد: ترویج غدیر و ولایت حضرت علی (ع) نیازمند تبیین نظام ولایی است
امام جمعه مشهد گفت: امروز ترویج غدیر، ولایت حضرت علی (ع) و امامت سایر ائمه بدون تبیین نظام ولایی و احتیاج مردم به این نظام و دکترین سیاسی آن بر اساس اندیشه امامت نمی‌تواند یک تبیین کامل، از عظمت و حقانیت مقام امامت باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی وعاظ و نخبگان تبلیغی سراسر کشور که با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در مشهد برگزار شد افزود: در مساله غدیر باید نگاه مسلمانان و شیعیان را نسبت به واقعه غدیر بیش از پیش معطوف کنیم که این امر در قالب تعظیم و تجلیل از عید سعید غدیر به صورت قوی‌تر و گسترده‌تر قابل تحقق است.

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام فعالیت‌هایی در مساله غدیر با توجه به تحرکات جریان ضد ولایی در حاشیه شهر مشهد افزود: نخستین قدم ما بزرگداشت این روز با برپایی ۱۰۰ ایستگاه صلواتی به مناسبت عید غدیر در حاشیه شهر و همچنین برگزاری جشن‌های متعدد بود که موجب شد در آن مناطق از تحرکات جریان‌های ضد ولایی، تحولی ایجاد شود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: توجه به احساسات و عواطف عموم مردم از شیعه و اهل سنت، نسبت به بزرگداشت غدیر بسیار موثر است، اما نکته قابل توجه در موضوع غدیر که پیامبر (ص) در غدیر خم به عنوان مهمترین مساله اجرا کردند اعلام مدیریت حضرت علی (ع) نسبت به امت بود.

علم الهدی افزود: اگر امروز و در حالی که دنیا از مدرنیته خسته شده و به پسامدرنیسم فکر می‌کند بتوانیم مساله اندیشه سیاسی امامت، مدیریت و ولایت معصوم را به عنوان بزرگترین دکترین سیاسی بعد از جریان مدرنیته در دنیا جا بیندازیم توانسته‌ایم مساله غدیر و ولایت حضرت علی (ع) را مورد توجه جهانیان قرار دهیم.

وی ادامه داد: امروز در مورد دنیا و مردم مختلف دنیا نمی‌توانیم از یک جریان تاریخی که در گذشته اتفاق افتاده بحث کنیم لذا باید نوع اجرایی مدیریت امامت را مطرح کنیم.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نمی‌توان با غدیر سکولار و با ترویج امیرالمومنین (ع) جدای از نظام ولایی حاکم امروز، با تبلیغ شخص امیر المومنین (ع) در حوزه مناظره، پاسخگویی به شبهات و سوالات و همچنین در حوزه تبلیغ، تشویق، تعظیم و بیان فضائل و مناقب، ایشان را به دنیا معرفی و دنیا را جذب امیرالمومنین (ع) کرد.

علم الهدی تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم درباره حضرت علی (ع) و عظمت غدیر بحث کنیم باید بگوییم غدیر اعلام مدیریت امت بوده که باید به وسیله ولایت انجام گیرد و آن چیزی که افراد در مقام انحراف انجام دادند، انحراف رهبری از خط امامت بود، مشکلاتی که در اسلام پیش آمده به خاطر انحراف رهبری از خط امامت بود و ما باید امروز حساب مدیریت امامت و مدیریت ولایت را در زندگی اجتماعی مردم به عنوان یک دکترین بالاتر از مدرنیته به دنیا اعلام کنیم و نشان دهیم.

وی اضافه کرد: اگر این موضوع تبیین شود که بزرگترین انحرافی که قدرت یابان و فرصت طلبان در تاریخ انجام دادند منحرف کردن جریان رهبری از خط امامت بوده است، هم مظالم و جنایات گذشته را ثابت کرده ایم و همه مساله امامت را برای امروز جا انداخته ایم و هم زمینه ظهور و فرج مولا فراهم می‌شود و مردم جذب جریان امامت و مدیریت ولایت می‌شوند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->