شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
سرخط خبرها

هم‌سویی قوای سه‌گانه و مردم در برابر یک بدعت قضایی

  • کد خبر: ۱۱۶۷۴۷
  • ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹
هم‌سویی قوای سه‌گانه و مردم در برابر یک بدعت قضایی
در روزهای گذشته، نامه درخواست معاون دادستان مشهد برای ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بدحجاب در اداره‌ها و بانک‌ها، حواشی بسیاری را به همراه داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، درخواست معاون دادستان مشهد از فرماندار این شهر برای ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بدحجاب در اداره‌ها و بانک‌ها خبر عجیبی بود که طی روزهای گذشته رسانه ها به نقل از این مقام قضایی منتشر کردند. خبری که البته بلافاصله نیز با واکنش های منفی در میان افکار عمومی مواجه شد . واکنشی که خوشبختانه محدود به افکار عمومی نماند و هم از سوی رییس قوه قضاییه و هم از سوی رییس مجلس و همچنین توسط سخنگوی دولت با واکنش منفی مواجه شد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه در این زمینه به این نکته اشاره کرد که اگر تصمیم اشتباهی گرفته می شود بدون اینکه ابایی داشته باشیم باید اصلاح شود.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: «دولت با دسته بندی مردم برای ارائه خدمات شهروندی و عمومی مخالف است همه مردم باید در چارچوب قانون و حقوق شهروندی از خدمات عمومی دولت بهره مند شوند. اجری قانون و پایبندی به آن از سوی همه مردم و مسئولان لازم است».

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس نیز تاکید کرد: «رفتارهای سلیقه‌ای و هر اقدامی خلاف قانون اساسی علیه اصل هدف ترویج حجاب اند .  هیچ کسی نسبت به موضوع حیا و حجاب حساس‌تر از خود مردم نیست . ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید با تأکید بر اقدامات ایجابی، عقلانی و مدبرانه و با پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای باشد».

متاسفانه برخی اقدامات عجولانه و بدون پشتوانه عقلانی و قانونی در برخورد با ماجرای عفاف و حجاب در جامعه دیده می شود که باعث وهن تصمیمات معقول دیگر در این زمینه است و اگر چنین رفتارهایی از سوی ضابطان یا حتی حافظان قانون سر بزند اثر منفی آن بیشتر احساس خواهد شد.

 در این زمینه کارشناسان اجتماعی همواره متذکر شده اند که در برخورد با مساله عفاف و حجاب نمی بایست تنها به اقدامات قانونی و یا بعضا وضع قوانین یا دستورات جدید بسنده کرد بلکه باید از ظرفیت فرهنگی موجود در جامعه و خود مردم هم کمک گرفت و روی آن حساب بیشتری باز کرد. چرا که چنانکه در سخنان مهم رییس مجلس نیز به آن اشاره شده « هیچ کسی نسبت به موضوع حیا و حجاب حساس‌تر از خود مردم نیست».

همچنین توجه به این نکته بسیار مهم است که تمامی اقدامات و تصمیمات گرفته شده در این زمینه باید دارای پشتوانه قانونی و عقلانی باشد که توجه به این نکته نیز در سخن مقامات مسوول و به خصوص رییس محترم قوه قضاییه دیده می شود.

واکنش منفی هر سه قوه تصمیم ساز کشور به یک بدعت قضایی به بهانه حجاب و عفاف نشان می دهد که خوشبختانه بر خلاف برخی اقدامات نسنجیده و غیر قابل دفاع، قوه عاقله تصمیم سازی در کشور  به ابعاد مختلف این موضوع وقوف دارد و نسبت به آن حساسیت به موقع نشان می دهد. 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->