تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

جزئیاتی از پوشش بیمه سلامت برای درمان ناباروری

  • کد خبر: ۱۱۷۵۷۰
  • ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
جزئیاتی از پوشش بیمه سلامت برای درمان ناباروری
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره میزان پرداختی این سازمان بیمه‌گر در هر سیکل درمان ناباروری توضیح داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدمهدی ناصحیدرباره پوشش بیمه‌ای هر سیکل درمان ناباروری، گفت: در هر سال، سه سیکل درمان ناباروری قابل پرداخت با پوشش بیمه‌ای است و برای سال‌های بعدی سقفی در قانون گذاشته نشده است. برای هر سیکل درمان ناباروی در بخش دولتی حدود ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و در بخش خصوصی ۹ میلیون و۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

او تاکید کرد: البته قیمت تمام شده خدمات در بخش خصوصی را بیش از این‌ها می‌دانند اما تعرفه بخش خصوصی و دولتی در هر دو بخش تا ۹۰ درصد، پوشش بیمه‌ دارند. در سایر مراکز مانند مراکز درمان ناباروری عمومی غیردولتی نیز بسته به نوع مالکیت ۹۰ درصد سقف تعرفه خدمات تحت پوشش است.

وی افزود: زوجین نابارور می‌توانند به متخصصین زنان و زایمان یا مراکز درمانی مراجعه کنند تا در سامانه‌های ما نشان‌دار شوند و پرداختی‌ها بر این اساس صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، اظهار کرد: نرخ پیشنهادی برخی مراکز درمان ناباروری برای هر سیکل ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان بوده است که ما توانایی پرداخت ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را داریم.

او تاکید کرد: همچنین برخی اقدامات که در این بسته‌های خدمتی نیست ممکن است به زوجین ارائه شود و هزینه‌ سیکل درمانی بالاتر برود؛ به همین دلیل خیلی مراکز درمانی ناباروری علاقه‌ای به عقد قرارداد ندارند؛ زیرا می‌بایست طبق ضوابط و تعرفه قانونی عمل کنند که اعلام می‌کنند به علت افزایش قیمت‌ها برایشان صرف ندارد. به همین دلیل اندکی همکاری مراکز درمان ناباروری با ما کم شده است اما ما درصدی که قانونا توانایی پوشش‌ آن را داریم، پرداخت می‌کنیم و حتی ما به‌التفاوت هم پرداخت می‌کنیم. در واقع این یعنی اینکه حتی اگر مرکزی با ما قرارداد نداشته باشد باز به بیمار می‌گوییم هزینه‌هایش را فاکتور بگیرد و برای دریافت وجه به ما مراجعه کند.

او درباره انتقاداتی که برخی مراکز درمان ناباروری نسبت به الزام ارائه سند پرداخت وجه به بیمه در برخی فرایندهای درمانی ناباروری که نیازمند حفظ محرمانگی است، دارند، گفت: ما هم ملزم به رعایت اصل محرمانگی هستیم اما نمی‌توانیم پرداختی بدون نام، فاکتور و ثبت کد ملی انجام دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->