وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
سرخط خبرها

نمایشگاه مجازی گروهی عکس «لحظه» افتتاح شد

  • کد خبر: ۱۱۷۷۷۹
  • ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
نمایشگاه مجازی گروهی عکس «لحظه» افتتاح شد
شرمین نصیری، مدیر گروه عکاسی مرکز آموزش علمی- کاربردی فرهنگ و هنر ۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی درباره برگزاری نمایشگاه مجازی گروهی عکس «لحظه» می‌گوید: ما و همکاران وظیفه‌ای سنگین در حوزه آموزش بر عهده داریم و به اقتضای شرایط نیز فعالیت‌هایی انجام می‌دهیم تا دانشجویان بتوانند از آموخته‌های خود به بهترین وجه ممکن استفاده کنند.

شهرآرانیوز - نمایشگاه‌های آثار دانشجویی، فرصتی بوده‌اند برای آن‌که دانشجویان در فضایی هر چند محدود، آثار خود را در معرض دید عموم بگذارند و برای ادامه کار در رشته‌ای که آن را برگزیده اند، انگیزه بیشتری داشته باشند. اما محدودیت‌های دوران کرونا ثابت کرد که با استفاده از فضای مجازی نیز می‌توان آثار و فعالیت‌ها را حتی در جامعه مخاطب وسیع تر، به نمایش گذاشت. در این میان، البته برخی از واحد‌های دانشگاهی نیز در این زمینه پیشگام شده‌اند و حتی بخشی از فضای مجازی سایت دانشگاه را به این کار اختصاص داده‌اند.
از جمله واحد‌های دانشگاهی که نسبت به این اقدام همت گماشته‌اند، مرکز آموزش علمی- کاربردی فرهنگ و هنر ۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی بوده که فضایی را در سایت خود به این موضوع اختصاص داده و این روزها، نمایشگاه عکس گروهی تعدادی از دانشجویان این مرکز با عنوان «لحظه» نیز در آن جریان دارد.

نمایشگاه مجازی گروهی عکس «لحظه» افتتاح شدشرمین نصیری مدیر گروه عکاسی این واحد دانشگاهی درباره برگزاری این نمایشگاه مجازی می‌گوید: ما و همکاران وظیفه‌ای سنگین در حوزه آموزش بر عهده داریم و به اقتضای شرایط نیز فعالیت‌هایی اجام می‌دهیم تا دانشجویان بتوانند از آموخته‌های خود به بهترین وجه ممکن استفاده کنند.

وی می‌افزاید: به برگزاری نمایشگاه‌های مجازی اعتقاد زیادی دارم. چون مرز جغرافیایی و محدوده خاصی نمی‌شناسد و تعداد افراد بیشتری می‌توانند از آن بازدید کنند. ضمن آن که زمان و هزینه‌های تردد نیز در اینگونه نمایشگاه‌ها کاهش پیدا می‌کند.

نصیری خاطرنشان می‌کند: قبلا نمایشگاه‌هایی به صورت دوره‌ی از خروجی کار دانشجویان در پایان ترم برگزار می‌کردیم. اما به دلایل متعددی از جمله شیوع کرونا، افزایش هزینه‌های نمایشگاهی و ... این کار از رونق افتاد و لذا تصمیم گرفتیم نمایشگاه‌ها را بر روی سایت مرکز و به صورت مجازی برگزار کنیم تا کار‌های بچه‌ها دیده شود.

وی تاکید می‌کند: اعتقاد دارم هنر یک هنرجو با ارائه آن در معرض نمایش عمومی کامل می‌شود و از سوی دیگر برای او باعث ایجاد انگیزه نیز می‌شود. علی الخصوص این که طی سال‌های اخیر، قیمت دوربین عکاسی و لوازم جانبی آن به شکل بسیار چشمگیر افزایش پیدا کرده و همین موضوع نیز موجب کاهش انگیزه‌ها و انفعال دانشجویان شده است؛ لذا برای برای تشویق دانشجویان به ادامه کار عکاسی و بهتر دیدن، این اقدامات تاثیر بسزایی می‌تواند داشته باشد.

مدیر گروه عکاسی مرکز آموزش علمی- کاربردی فرهنگ و هنر ۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی در ادامه می‌گوید: این عکس‌ها به صورت گروه بندی شده و در فواصل زمانی مناسب بر روی سایت مرکز بارگزاری می‌شود. ضمن این که باید عنوان کنم این عکس‌ها به صورت موضوعی و بر اساس واحد درسی که دانشجویان گذرانده اند انتخاب شده است. برای مثال، درسی که اخیرا دانشجویان با من داشته اند، مستندنگاری و عکاسی مستند بوده است. یکی از موضوعاتی هم که به دانشجویان داده بودم، موضوع کرونا بود که کار سختی هم بود و منجر به خطراتی هم می‌شد. اما در این زمینه دانشجویان کار‌های خوبی ارائه کردند.

نصیری می‌افزاید: بر اساس فضایی که روی سایت وجود دارد و با هماهنگی با واحد IT مرکز این عکس‌ها بارگزاری می‌شود. البته یکی از موارد مهمی که می‌تواند بر کیفیت کار تاثیر داشته باشد، نقد شدن است. تا زمانی که کار ما نقد نشود، تصور می‌کنیم کاری که انجام داده ایم بهترین است. در حالی که اینطور نیست و هر کس صرفا از زاویه دید خود به کار نگاه می‌کند. یکی از زیرساخت‌هایی که هنوز چندان روی سایت فراهم نیست و می‌تواند باعث ارتباط دوسویه مخاطبان شود، همین نقد‌ها و کامنت‌هایی است که در کنار آثار قرار می‌گیرد. نقاط ضعفی در این زمینه وجود دارد که قرار به آن شده که با هماهنگی واحد IT این موضوع هم برطرف شود.
وی در ادامه می‌گوید: می‌توان از ظرفیت‌هایی مثل ایجاد تفاهمنامه بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه در زمینه گسترش و معرفی این نمایشگاه‌ها استفاده کرد. البته دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز ضمن نظارت بر اینگونه موارد می‌تواند در گسترش اینگونه فعالیت‌ها کمک کند. ضمن این که برخی از سرفصل‌های دانشگاهی نیز نیاز به بازنگری دارد که می‌بایست توسط متولیان امر در دانشگاه به این موضوع نیز توجه شود.

گفتنی است نمایشگاه عکس گروهی لحظه بر روی سایت مرکز آموزش علمی- کاربردی فرهنگ و هنر ۱ دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی به نشانی www.farhangohonar۱.ir و در بخش گالری این سایت به نمایش در آمده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->