آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خراسان رضوی آغاز به کار کرد

  • کد خبر: ۹۸۱۴۹
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر خراسان رضوی آغاز به کار کرد
افتتاحیه نمایشگاه عکس و کاریکاتور چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر دیروز در نگارخانه اشراق حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، برگزار و ۴۵ اثر برگزیده عکس و کاریکاتور این رویداد رونمایی شد.

سیده ریحانه موسوی | شهرآرانیوز - افتتاحیه نمایشگاه عکس و کاریکاتور چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر دیروز در نگارخانه اشراق حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، برگزار و ۴۵ اثر برگزیده عکس و کاریکاتور این رویداد رونمایی شد.

داوری آثار ازسوی مدیران هنری استان‌ها

رضا خلیلی مدیر هنری چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر استان خراسان رضوی به خبرنگار شهرآرا گفت: اکنون ۶۰۰ اثر در رشته‌های مختلف عکس، کاریکاتور، نقاشی، گرافیک، پوستر، تصویر سازی، حجم و هنر‌های مفهومی به صورت هم زمان در استان به نمایش گذاشته شده اند. به گفته او دبیرخانه جشنواره برای اهدای جوایز به نفرات برتر تصمیمی نداشت، تا اینکه سازمان آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی اهدای جوایز را به عهده گرفت.

او نکته حائز اهمیت این رویداد را دایر بودن نمایشگاه آثار هنرمند فقید، قدیر صباغیان در موزه حرم مطهر امام رضا (ع)، و نگارخانه رضوی دانست و بیان کرد: در دانشگاه فردوس نیز برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب پیش بینی شده است و به صورت مجازی نیز این رویداد را پوشش می‌دهیم.

خلیلی بیان کرد: هزینه‌های پوستر این جشنواره را شهرداری مشهد عهده دار شده و چاپ عکس‌ها در بخش‌های مختلف به عهده حوزه هنری استان بوده است.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه در دوره‌های قبل نیز در جشنواره هنر‌های تجسمی آثار ده نفر انتخاب می‌شد گفت: در سال‌های گذشته شاهد نمایشگاهی از آثار منتخب نبودیم. به گفته خلیلی اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز در بستر «شاد» این رویداد را به شکل آنلاین پوشش می‌دهد، همچنین دانشکده هنر نیشابور در این باره، نشست‌های تخصصی و پژوهش‌های تخصصی ارائه می‌دهد.

۳۵ اثر منتخب در جشنواره تجسمی فجر خراسان رضوی

قدیر وقاری، مسئول واحد عکس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی و دبیر بخش عکس و کاریکاتور فجر استانی نیز در گفتگو با شهرآرا درباره برگزاری این رویداد گفت: ابتدا از ۷۰ عکاس و کاریکاتوریست استان دعوت به شرکت در این جشنواره کردیم، که تعدادی از آن‌ها نتوانستند در این رویداد حضور پیدا کنند، اما در نهایت ۴۵ اثر شامل ۳۲ عکس و ۱۳ کاریکاتور انتخاب شد.

او بیان کرد: بنا به درخواست ما هر یک از هنرمندان دو اثر با موضوعات قهرمان پروری، شهدا و ایثار و آزاد برای ما ارسال کردند که یکی از آثار آن‌ها انتخاب شد. وقاری همچنین خاطر نشان کرد: از میان این هنرمندان عکاس با رویکرد جوانگرایی رضا راد پور و صادق ذباح، به عنوان عکاسان منتخب برای تجلیل در اختتامیه جشنواره هنر‌های تجسمی در تهران به دبیرخانه این رویداد معرفی شده اند.

هنرمندان برگزیده

در بخش عکس این نمایشگاه، آثار هنرمندانی همچون زنده یاد احمد خادم الحسینی، علیرضا عطاریانی، محمدرضا لطفی، قدیر وقاری شورچه، سید علی سیدی ابرده، نسرین شاه محمدی، محمدرضا پهلوان، مسعود توجهی، نوشین وفادار، شرمین نصیری، سید مهدی امیری، جواد صفاران، احمد فیاض، مجتبی بیهقی، حمید سبحانی، امین ابراهیمی، رضا رادپور، غلامحسن رضایی صراف، حسین کامشاد، مجتبی حسن پور، صادق ذباح، مهدی وقاری شورچه، سید مصطفی یوسفی، رضا حیدری شاه بیدک، معصومه ضابط نیا، محمدرضا تقوی، فرشید مینویی، نگار خلیلی، مهرشاد پهلوان، سجاد انتظاری و وحید بیات به نمایش در آمده است.

این نمایشگاه در بخش کاریکاتور نیز با آثاری از محمد آقامیرزا، قدیر وقاری، محسن اسدی، جلیل صابری، حسین نقیب، حسین وقاری، امیر منصور رحیمیان، مجید ادیبی، محمد آرزو، مجید اسلام پناهی، محبوبه پاکدل، عفت امجدی پور و وجیهه نیازی برپا شده است.

در ادامه جدول نگارخانه‌های مشهد که میزبان چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر هستند پیش روی شماست.

فجر هنر‌های تجسمی در دل نگارخانه‌های شهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->