علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

افزایش فضای سبز به پایداری آب در کشور کمک می‌کند

  • کد خبر: ۱۱۷۸۳۴
  • ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
افزایش فضای سبز به پایداری آب در کشور کمک می‌کند
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: افزودن روزانه به فضای سبز، جنگل‌ها و مراتع کشور می‌تواند به پایداری آب در کشور کمک کند چرا که جنگل‌ها و مراتع آب را در خود نگه می‌دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین نامی شامگاه سه شنبه در جمع مدیران حوزه آب و انرژی خراسان رضوی در محل خط انتقال آب غرب مشهد اظهار کرد: باید حداقل سالانه حدود ۱۵۰ هزار هکتار به فضای سبز کشور اضافه شود و این کار امکان پذیر است به خصوص با کشت درخت‌های میوه دار که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز هست.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: پارسال در خوش بینانه ترین حالت حدود ۱۹ میلیون اصله نهال در سراسر کشور کاشته شد در حالی که این عدد باید به بیش یک میلیارد نهال برسد و فاصله زیادی با وضع مطلوب داریم که البته باید از علم جدید برای کاستن از این فاصله استفاده کرد.

وی ادامه داد: قبلاً قدرت گرفتن قلمروهای ژئوپلتیکی کشورها با قدرت نظامی شکل می‌گرفت اما بعد از جنگ سرد، توسعه این قلمروها با قدرت اقتصادی محقق شد و اکنون پس از شیوع کرونا و در دوره پساکرونا قلمروهای ژئوپلتیکی کشورها فقط با حفظ فضای سبز و توسعه زیست محیطی شکل می‌گیرد.

‌نامی گفت: هر کشوری که بتواند قلمرو فضای سبز خود را توسعه دهد در حقیقت می‌تواند وزن ژئوپلتیکی خود را در جهان افزایش دهد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: برخی از کشورها از جمله ۲ کشور همسایه در اطراف ما به سرعت در حال توسعه و افزایش وسعت فضای سبز خود هستند و ما نیز باید در این مسیر قدم برداریم.

وی به شیوه کشت هیدروپونیک یا همان کشت بدون خاک گیاه در محلول آب و املاح پرداخت و گفت: باید با اتکا به کشت محصولات هیدرپونیک به ویژه در محیط‌های کم آب و خشک مانند خراسان رضوی توجه شود.

نامی افزود: مجموع مساحت کشور هلند کمتر از سه استان شمالی ایران است اما این کشور با بهره گیری از روش‌های نوین کشت از جمله هیدروپونیک در حال حاضر برای ۵۸۰ میلیون نفر غذا و محصولات لبنی تولید می‌کند، در این شیوه کشت، محصولات کشاورزی به شکل سالم و چندین برابر شیوه‌های سنتی تولید می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بحث آب در منطقه در حال حساس شدن است و کنواسیونهای بین المللی حقوق رودخانه‌ها و دریاها در جهان شناخته شده است اما گاهی برای اجرای مفاد این قوانین با برخی همسایه‌ها به لحاظ ارتباط سیاسی، با چالشهایی رو به رو هستیم.

وی وزارت نیرو را یک وزارت راهبردی توصیف کرد و افزود: در حال حاضر هزاران کیلومتر از رودخانه‌های کشور از میان شهرها و روستاهای ایران عبور می‌کنند که همه اینها نیازمند مدیریت است.

نامی تنها منبع مطمئن و قابل اعتماد را آب دریاها عنوان کرد و گفت: این دیدگاه وجود داشت که اگر همه کشورها از آب دریاها برداشت کنند با کمبود مواجه خواهیم شد اما با پدیده ذوب شدن یخ‌ها در قطب شمال و جنوب و بالا آمدن آب دریاها موضوع برداشت از آب دریاها کمبودی ایجاد نخواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->