آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

«مسیر سبز-ایران پاک» در شهرهای خراسان رضوی به اجرا در می آید

  • کد خبر: ۱۶۰۳۰۵
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
«مسیر سبز-ایران پاک» در شهرهای خراسان رضوی به اجرا در می آید
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: اجرای طرح ملی "مسیر سبز - ایران پاک " راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها در تمامی شهرهای خراسان رضوی است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اله پور با اعلام این خبر افزود: پویش "مسیر سبز - ایران پاک" که در نوروز امسال همزمان با سراسر کشور در شهرهای خراسان رضوی برگزار شد، تلاشی برای یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط‌زیست است.

وی افزود: حفاظت از محیط‌زیست تنها وظیفه یک سازمان یا یک قشر و گروه نیست و طبق اصل ۵۰ قانون اساسی وظیفه همگانی است و مردم در آن نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: این پویش که با همکاری و مشارکت خوب مردم، مسئولین محلی و با پیگیری ادارات حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های خراسان رضوی با قوت اجرا شد، در حقیقت یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی در برابر محیط‌زیست و حفاظت از آن است.

وی اظهار کرد: پویش مسیر سبز- ایران در شهرستان‌های خراسان رضوی با اجرای محورهای کاری متعدد پیگیری و اجرا شد که توزیع پلاستیک‌های زیست‌تخریب‌پذیر پسماند میان گردشگران، پاک‌سازی مناطق تحت مدیریت با حضور مسئولان ادارات و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های زیست‌محیطی، پاک‌سازی زیست‌محیطی محوطه‌های فرهنگی و تاریخی شهرستان‌ها و پاک‌سازی ورودی و حریم‌های راه‌های مواصلاتی با همکاری اداره راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های متولی از محورهای این پویش به شمار می‌رود.

اله‌پور عنوان کرد: پاک‌سازی طبیعت با حضور و مشارکت دانش آموزان و اعضای سمن‌های زیست‌محیطی، پاک‌سازی اراضی پیرامون شهرک‌های صنعتی، پاک‌سازی اراضی اطراف پلیس راه‌ها و ایست بازرسی‌های شهرستان‌های خراسان رضوی، اجرای طرح جمع‌آوری زباله‌های برگشتی از طبیعت و پاک‌سازی پارک‌های جنگلی و تفرجگاه‌ها با همکاری طبیعت دوستان و اعضای داوطلبان هلال‌احمر از دیگر اقدامات انجام شده در قالب این پویش است.

وی ادامه داد: نصب پارچه نوشته آموزشی و بروشور اطلاع‌رسانی در راستای فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی گردشگران با محور حفاظت از محیط‌زیست از دیگر اقدامات در قالب پویش مزبور است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خراسان رضوی اظهار کرد: اجرای این پویش موجب جذب و جلب همکاری بیشتر مردم، طبیعت دوستان و سایر مردم در انجام اقدامات حفاظتی و حمایتی در زمینه طبیعت بوده است.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط‌زیست، امسال اجرای طرح ملی "مسیر سبز - ایران پاک " را با هدف اجرای طرح‌های پاک‌سازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه‌ها راه‌اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران کشور ابلاغ کرد.

اله‌پور بیان کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه‌های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی‌های بهداشتی و تخریب محیط‌زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها (‌مصوب۱۳۸۳.۰۲.۲۰مجلس شورای اسلامی)، مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آن‌ها به عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و در خارج از حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بر عهده بخشداری‌ها است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->