نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
سرخط خبرها

مروری بر جنایات‌های جنگی غرب و آمریکا در افغانستان

  • کد خبر: ۱۱۷۸۸۵
  • ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
مروری بر جنایات‌های جنگی غرب و آمریکا در افغانستان
نیرو‌های بیگانه در افغانستان طی دو دهه جنایات بسیاری را در این کشور مرتکب شده‌اند و این جنایات قربانیان بی‌شماری گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سال ۲۰۲۱ به عنوان آخرین سالی که نظامیان آمریکا و ناتو در افغانستان حضور داشتند، شمار زنان و کودکان افغانستانی که کشته شدند، رکورد زد.

بر اساس گزارش سازمان ملل در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ شمار کودکان و زنانی که در افغانستان کشته شدند بیشترین رقم شش ماهه از سال ۲۰۰۹ به شمار می‌رفت.

این رقم افزایشی ۴۷ درصدی را از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ در زمینه کشتار غیرنظامیان افغانستانی نشان می‌داد.

اما کشتار مردم افغانستان تنها محدود به سال ۲۰۲۱ نیست و از زمان ورود نیرو‌های خارجی، بسیاری از غیرنظامیان بیگناه در این کشور قربانی جنایات جنگی شده‌اند.

بسیاری از این جنایات همچنان مخفی باقی مانده است و تحقیقات صورت گرفته به تدریج آن‌ها را افشا می‌کنند؛ همانگونه که تحقیقات اخیر نشان داد نیرو‌های ویژه انگلیسی در یک ماموریت شش ماهه در افغانستان ۵۴ نفر را به قتل رسانده‌اند.

جنایات جنگی در افغانستان از سوی نظامیان کشور‌هایی مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا روی داده است؛ جنایاتی که همچنان هیچ پاسخگویی برای آن‌ها وجود نداشته است.

به گزارش «آسوشیتد پرس»، آمریکایی‌ها تمایل داشتند جنگ در افغانستان را فراموش کنند و این جنگ نسبت به جنگ ویتنام نظارت کمتری از جانب کنگره آمریکا دریافت کرد، اما تعداد کشته شدگان آن ده‌ها هزار نفر است.

داده‌های «لیندا بیلمز» از دانشکده «کندی» دانشگاه «هاروارد» و از «پروژه هزینه‌های جنگ» دانشگاه «براون» نشان می‌دهد که سربازان آمریکایی کشته شده در افغانستان تا سال ۲۰۲۱ حدود دو هزار و ۴۴۸ نفر بوده است.

بر اساس این اطلاعات، در طول دو دهه جنگ در افغانستان بیش از ۴۷ هزار غیرنظامی افغانستانی در طول دو دهه جنگ در این کشور کشته شده‌اند.

علاوه بر این ۴۴۴ نیروی امدادی و ۷۲ خبرنگار نیز در طول این جنگ کشته شده‌اند.

اما بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بر این عقیده هستند که آمار واقعی قربانیان افغانستانی بسیار بیشتر از این ارقام است چرا که جمع‌آوری همه داده‌ها به دلایل مختلف غیر ممکن بوده و همچنین بسیاری از جنایات همچنان مخفی مانده‌اند.

منبع: میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->