عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی بدلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان
سرخط خبرها

نقش رهبری در رشد علمی و فناوری کشور، نقشی برجسته‌ است

  • کد خبر: ۱۱۸۲۰۹
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
نقش رهبری در رشد علمی و فناوری کشور، نقشی برجسته‌ است
معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: امروزه جنبشی در مسئله علمی کشور به راه افتاده است و نقش رهبری جمهوری اسلامی ایران در این رشد علمی و فناوری کشور، نقشی برجسته‌ است.

مهدی بی‌باک | شهرآرانیوز، آیت‌الله محسن قمی در شانزدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در محل هتل جم مشهد برگزار شد، اظهار کرد: زیارت امام رضا(ع) نعمتی است که خداوند به ما عنایت کرده است. در این راستا باید گفت زیارت متشکل از احکام و آداب زیارت است که باید آن را مدنظر قرار دهیم.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان حاضر در این همایش با اشاره به اینکه امام رضا(ع) به عرض ارادت عاشقان و زائرانش پاسخ می‌دهد، افزود: زیارت امام رضا(ع) یک جریان ممتد است که همه زندگی ما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و جزو تاروپود وجود ما می‌شود.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه این همایش در شرایطی برگزار می‌شود که در عرصه بین‌المللی اتفاقاتی رخ داده است، گفت: امروزه آمریکایی‌ها سیاست حداکثری تحریم و فشار را علیه ملت بزرگ ایران اسلامی اعمال کرده‌اند تا یا دولت تسلیم شود یا مردم با فشار به دولت، دولت را مجبور به تسلیم در مقابل آمریکا کنند. اما شاهد بودیم سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا رسما اعلام کرد که در برابر ملت ایران شکست مفتضحانه خوردند.

آیت‌الله قمی به برکات جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: در ۲۵ کشور در ایام تحریم، طرح‌های بزرگی اجرا کردیم و در حال اجرا هستیم. در این راستا شاهد بودیم در اجلاس ریاض که آمریکا حضور داشت، نشریات خارجی رسما اعلام کردند که نتیجه با شکست روبه‌رو شد و بایدن نتوانست به اهدافش دست یابد.
معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود گفت: هم‌زمان اجلاس سران آستانه در تهران برگزار شد که رؤسای جمهور ترکیه، روسیه و ایران در آن حضور پیدا کردند و اجلاس موفقی برگزار شد؛ بنابراین در چنین شرایط بین‌المللی این همایش را با حضور دانشجویان خارجی برگزار کرده‌ایم.

وی به پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: رشد کشور در آموزش عمومی و آموزش عالی، پژوهشی و فناوری‌های نوین در ۴۰ سال گذشته بسیار قابل قبول بوده است. به‌عنوان مثال در قبل از انقلاب اسلامی، کمتر از ۵۰درصد می‌توانستند وارد کلاس اول شوند، ولی هم‌اکنون بیش از ۹۰درصد این قابلیت را دارند.

آیت‌الله قمی با بیان اینکه رشد جمعیت با سواد کشور از ۳۰درصد به ۹۴درصد رسیده است، بیان کرد: عدالت جنسیتی در قبل از انقلاب ۲۳درصد تفاوت دختر و پسر در آموزش بود و هم‌اکنون این عدالت جنسیتی در آموزش به ۷درصد کاسته شده است.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه تعداد مؤسسات آموزش عالی کشور از ۲۲۳ واحد به ۲۷۰۰ واحد افزایش یافته است، افزود: همچنین اعضای بانوان در هیئت‌های علمی دانشگاهی به ۳۳درصد رسیده‌اند و ۳۰درصد پژوهشگران واحد‌های فناوری کشور بانوان هستند. باید گفت در یک کلام ضریب حضور بانوان در آموزش عالی ۲۰برابر نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی به افزایش آمار ۴میلیون نفری دانشجویان کشور در سال‌های اخیر اشاره و تصریح کرد: بیش از ۱۳میلیون نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی تاکنون داشته‌ایم و در این راستا نزدیک به ۵هزار و ۷۴۳ شرکت دانش‌بنیان در کشور داریم که ۳۰۰هزار نفر در این شرکت‌ها شاغل هستند.

آیت‌الله قمی با تأکید بر اینکه جنبشی در مسئله علمی کشور به راه افتاده است، گفت: نقش رهبری جمهوری اسلامی ایران در این رشد علمی و فناوری کشور، نقشی برجسته‌ است و عمده این پیشرفت‌ها با هدایت مقام معظم رهبری شکل گرفته است. باید گفت امروز علم و فناوری بخشی از هویت ایرانیان شده است.

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه مسئله جنبش نرم‌افزاری مطرح‌شده از سوی مقام معظم رهبری امروز  به یک گفتمان تبدیل شده است، ادامه داد: موضوع این جنبش آن است که خود را به کاروان علم جهانی برسانیم. در این راستا باید گفت ما اگر می‌خواهیم امتداد رهبری باشیم، باید تلاش کنیم این مسیر را ادامه دهیم و شما دانشجویان خارج از کشور باید دست‌به‌دست هم بدهید تا این مسیر، رشدش را از دست ندهد.

وی در پایان تأکید کرد: دانشجویان باید در مسیر علمی کشور افق‌گشایی کنند و یک بازنویسی جدیدی در علوم انجام دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->