برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

آدم‌های نجیب!

  • کد خبر: ۱۱۸۵۱۰
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
آدم‌های نجیب!
در روز انتشارشایعه شکسته‌شدن حکم ویلموتس صلاحیت مهدی تاج هم تأیید شد

حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ دیروز روز عجیبی برای فوتبال ایران بود. بازیگران ماجرای ویلموتس و قرارداد ترکمنچای‌گونه او بار دیگر بر سر زبان‌ها افتادند. جایی که گفته شد مهدی تاج برای حضور در انتخابات فدراسیون تأیید صلاحیت شده است و این خبر درحالی منتشر شد که ساعاتی پیش از آن، عضو سابق دایره حقوقی دپارتمان فدراسیون در یک برنامه تلویزیونی از کم‌شدن حکم ویلموتس خبر داده بود.

دو خبر جنجالی که ظهر نشده، اولی تأیید و دومی از سوی فدراسیون تکذیب شد، اما چیزی از حرف‌وحدیث‌های پیرامون آن کم نکرد؛ نه درباره تاج بازیگر اول ماجرای ویلموتس که روزی او را مربی نجیب خوانده بود (!) و نه درباره سرمربی بلژیکی که همچنان بختکی است بر سر فوتبال ایران. کسی که با پیگیری مصرانه خود در فیفا ایران را با حکمی شش‌ونیم‌میلیون یورویی نقره‌داغ کرده است و حالا اگر تازه همین‌طور که می‌گویند حکمش شکسته شده باشد، باز ۳ میلیون یوروی دیگر از ما می‌خواهد.

یعنی بیش از ۵ میلیون یورو دستمزد برای مربی‌ای که پنج بازی رسمی هم روی نیمکت تیم‌ملی نبود! دقیق‌تر می‌شود چهار بازی رسمی و دو بازی دوستانه که کل حضور این مربی در ایران بود. با یک حساب سرانگشتی او بابت پنج ماه حضورش در ایران فعلا ۲ میلیون یورو گرفته است و اگر واقعا حکمش شکسته شده باشد، دست‌کم ۳ میلیون یوروی دیگر هم خواهد گرفت؛ یعنی ماهی یک‌میلیون یورو که می‌شود حدود ۳۴ میلیارد تومان برای هر ماه!

ادعای عجیب فغان‌پور

ماجرای شکسته‌شدن حکم ویلموتس از یک برنامه صبحگاهی تلویزیون شروع شد که معلوم نیست بر چه اساس با رئیس سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون فوتبال مصاحبه گرفت! جایی که صفی‌ا... فغان‌پور در گفت‌وگوی تلفنی با بخش ورزشی برنامه «صبح بخیر ایران» شبکه سه ادعا کرد که رأی کاس (دادگاه عالی ورزش) درباره پرونده ویلموتس شکسته شده است و ایران به‌جای شش‌ونیم‌میلیون یورو باید ۳ میلیون یورو بدهد. عضو سابق فدراسیون این اتفاق را افتخاری برای فوتبال ایران خواند و گفت: اصل شکایت مبلغی بیشتر از ۶میلیون یورو بود که به‌علاوه ۵ درصد و تأخیر، درمجموع می‌شد ۱۲میلیون یورو. الان دادگاه عالی ورزش پرونده را نقض و به کمتر از ۳میلیون یورو (رقمی نزدیک به ۱۰۰میلیارد) تبدیل کرده است.

این یعنی الان باید مبلغی را پرداخت کنیم که خیلی قابل توجه نیست! گفته‌هایی که ساعاتی بعد، پس از بیدارشدن اهالی ورزش و رسانه از خواب، به‌سرعت پخش شد و با واکنش‌های مختلفی مواجه شد. روزبه وثوق احمدی، وکیل فدراسیون فوتبال ایران در پرونده مارک ویلموتس، یکی از مهم‌ترین افرادی بود که به این خبر واکنش نشان داد و گفت: من به‌عنوان وکیل پرونده که در دیوان داوری ورزش حضور دارم، می‌گویم که تا این لحظه هیچ ابلاغی مبنی بر صدور رأی دریافت نکرده‌ایم.

فدراسیون فوتبال هم در بیانیه‌ای کل ماجرا را تکذیب و اعلام کرد: برخلاف برخی اخبار منتشرشده از منابع غیررسمی و افرادی که هیچ‌گونه سمتی در این زمینه ندارند، تاکنون رأی پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم‌ملی ایران از جانب دادگاه عالی ورزش اعلام نشده است و در صورت اعلام رسمی این رأی، اطلاع‌رسانی لازم از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال انجام خواهد شد. این واکنش‌های رسمی غیر از نقد‌هایی بود که اهالی فوتبال به کلیت ماجرا داشتند. اینکه این خبر درست باشد یا غلط، به‌هرحال محکوم‌شدن ایران به همان ۳ میلیون یورو هم یک شکست و یک کلاهبرداری درجه‌یک از طرف کسی می‌شود که روزی نفر اول فدراسیون می‌گفت از نجابت او خجالت می‌کشد!

دهن‌کجی به فوتبال با تأیید تاج

خبر جعلی کم‌شدن حکم ویلموتس شاید برای فوتبالی‌ها تا حدی قابل هضم بود، اما خبر تأییدصلاحیت‌شدن مهدی تاج خیلی‌ها را به نقطه جوش رساند. کسی که تا چندی پیش از محاکمه او در دستگاه قضایی و حتی جبران خسارت واردشده به دولت از اموال شخصی‌اش صحبت می‌شد، حالا از سوی کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال تأییدصلاحیت شده است! همان تاجی که پانزده ماه پیش در اوج ماجرای پرونده ویلموتس به‌دلیل بیماری شدید قلبی از فدراسیون استعفا کرد، حالا سالم و سرحال و به‌قول امیر حاج‌رضایی، از پیشکسوتان فوتبال، با کمال وقاحت برگشته است!

اهالی فوتبال می‌گویند اینکه مهدی تاج در انتخابات فدراسیون توفیقی داشته باشد یا نه، یک مسئله است، اما اینکه با این پیشینه سیاه و کارنامه ضعیف بازهم سودای ریاست بر فوتبال دارد، مسئله دیگری است که نشان می‌دهد فوتبال همچنان پدیده‌ای جذاب برای شیفتگان قدرت و شهرت است. علی‌اکبر یوسفی، از پیشکسوتان فوتبال ایران و تیم پاس، از کسانی بود که در واکنش به این قضیه مصاحبه تندوتیزی کرد. او در گفتگو با تسنیم گفت: زمان تاج بود که آن قرارداد بدتر از ترکمانچای را با ویلموتس بستند. این قرارداد هرچه بود و ویلموتس را هر کسی معرفی کرد، در زمان ریاست مهدی تاج قرارداد امضا شده است، اما چرا او را به‌صورت علنی محاکمه نمی‌کنند؟

زمانی که آن اتفاقات رقم خورد و عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال شد، گفتم که با این شرایط ریاست او به یک‌سال هم نمی‌رسد و حالا عامل این وضعیت دوباره می‌خواهد به فوتبال بازگردد، چرا؟ مگر وقتی یک نفر اختلاس می‌کند، او را علنی محاکمه نمی‌کنند؟ کاری که تاج با قرارداد ویلموتس با فوتبال ایران کرد، کمتر از این اتفاقات نبود و از نظر مالی هم بیش از ۲۰۰ میلیارد هزینه روی دست فدراسیون فوتبال گذاشت و ترکش‌های آن نیز هنوز تمام نشده است، پس چرا کسی یقه او را نمی‌گیرد و اگر مقصر نبوده است، چرا آبرویش را برده‌اند؟ آقای حاج‌رضایی صحبت خوبی انجام داد که تاج با وقاحت تمام در انتخابات ثبت‌نام کرده است. واقعا سؤال این است؛ او با چه رویی در انتخابات ثبت‌نام کرده است؟! این مافیا کجاست؟ همه دنبال دیده‌شدن آن هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->