حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها
سرخط خبرها

آشنایی با نامزد‌های اصلی ریاست فدراسیون فوتبال

  • کد خبر: ۱۱۶۵۲۱
  • ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
آشنایی با نامزد‌های اصلی ریاست فدراسیون فوتبال
فرآیند ثبت‌نام از کاندیدا‌های ریاست فدراسیون فوتبال با حضور چند چهره نام‌آشنا و البته خبرساز به پایان رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، مهلت ۶ روزه کمیته بدوی فدراسیون فوتبال برای انجام فرآیند ثبت‌نام از کاندیدا‌های ریاست، نواب اول و دوم و عضو هیات‌رئیسه (به عنوان نماینده باشگاه‌ها) به پایان رسید و ساعت ۱۶ امروز (دوشنبه) مهلت ثبت‌نام از کاندیدا‌ها خاتمه یافت. در روز‌های گذشته، چندان تنور انتخابات داغ نشده بود، اما در روز پایانی ثبت‌نام کاندیداها، خبر‌های جالب‌توجه و ویژه‌ای از خیابان شیخ بهایی، محل استقرار فدراسیون فوتبال مخابره شد. انتخابات فدراسیون فوتبال در شرایطی هشتم شهریورماه برگزار خواهد شد که در روز‌های گذشته شایعات متعددی پیرامون آینده نیمکت تیم ملی و برکناری دراگان اسکوچیچ به گوش رسیده و قرار است تصمیم قطعی، عصر امروز در مرکز ملی فوتبال با حضور اعضای هیات‌رئیسه و کمیته فنی فدراسیون فوتبال گرفته شود.

ماجدی طاقت دوری ندارد!

میرشاد ماجدی عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال که بعد از عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در کسوت سرپرست ریاست فدراسیون انتخاب شد، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که قصد حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را دارد، چرا که خود را فردی فوتبالی دانسته و برای دفاع از حقوق چهره‌های فوتبالی قصد کاندیداتوری برای ریاست فدراسیون را دارد. ماجدی در روز‌های گذشته تحت فشار تغییر سرمربی تیم ملی بوده و هنوز هم سرنوشت ادامه همکاری با دراگان اسکوچیچ مشخص نیست و در شرایطی که تصور می‌شد سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال در روز پایانی وارد کارزار انتخابات ریاست فدراسیون شود، اما او در فاصله کمتر از ۳ ساعت به پایان مهلت نام‌نویسی از کاندیداها، به صورت رسمی اعلام کرد که قصد کاندیداتوری ندارد! صادق درودگر که از صبح امروز به ساختمان فدراسیون فوتبال مراجعه کرده بود، در هنگام خروج از ساختمان فدراسیون در مقابل خبرنگاران اعلام کرد که به عنوان نایب‌رئیس دوم با توصیه میرشاد ماجدی ثبت‌نام کرده و ماجدی هم خود به عنوان کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال نام‌نویسی انجام داده است! درودگر با ابراز بی‌اطلاعی از تکذیبیه سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد که او به توصیه ماجدی وارد کارزار انتخابات شده و از انصراف او از کاندیداتوری ریاست فدراسیون هم اطلاع ندارد. میرشاد ماجدی دقایقی بعد از مصاحبه صادق درودگر، در گفتگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال، از تغییر نظر خود خبر داد و در توضیح بازگشت دوباره‌اش به کارزار انتخابات گفت: «بنده یک تصمیم شخصی گرفته بودم با توجه به اینکه آقای تاج که قبلا به بنده حکم داده بودند، به احترام ایشان کنار بروم، اما با توجه به درخواست بخشی از اعضای مجمع همچنین همکارانم در هیات رئیسه فدراسیون با توجه به مسئولیت اجتماعی که احساس می‌کنم و نیاز به احترام به دوستانی که برایم فرم پر نموده و بنده را پیشنهاد داده‌اند در انتخابات شرکت می‌کنم».

مدافع ویلموتس، نامزد انتخابات شد

مهدی تاج رئیس پیشین فدراسیون فوتبال یکی از گزینه‌های پر سر و صدا برای بازگشت دوباره به کرسی ریاست است. تاج که فعالیت‌های چراغ خاموشی در روز‌های گذشته داشته، ابتدا بدون مراجعه به ساختمان فدراسیون فوتبال و به صورت آنلاین، ثبت‌نام خود را انجام داده و مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده را به عنوان نواب پیشنهادی خود معرفی کرده است. تاج البته سه دوره متناوب عضویت در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال را در کارنامه خود دارد و برخی گمانه‌زنی‌ها از منع قانونی رئیس سابق فدراسیون فوتبال برای کاندیداتوری دوباره حکایت دارد، اما با این‌حال ابتدا منصور قنبرزاده به عنوان نماینده مهدی تاج در فدراسیون فوتبال حضور یافت تا امورات مرتبط با ثبت‌نام او را پیگیری نماید. مهدی تاج خود هم بعد از حضور قنبرزاده در ساختنمان فدراسیون فوتبال، با همراهی مهدی محمدنبی وارد ساختمان این فدراسیون شد تا فرآیند ثبت‌نام خود در انتخابات را نهایی کند.

ورود نبی به کارزار

مهدی محمدنبی چهره نام‌آشنای فوتبال ایران است. او در سال‌های متمادی در کسوت دبیرکل فدراسیون فوتبال مشغول فعالیت بوده و هم‌چنین در برهه‌ای در هیات‌مدیره پرسپولیس حضور داشت و تا پیش از انتخاب حسن کامرانی‌فر به عنوان دبیرکل فدراسیون، او در این سمت مشغول فعالیت بود. نبی که رابطه نزدیکی با کارلوس کی‌روش دارد و سرپرست تیم ملی در جام جهانی گذشته بود، ماه‌هاست به روی پروژه بازگشت دوباره خود به فدراسیون فوتبال مشغول فعالیت بوده و در آخرین اقدام با مهدی تاج وارد ائتلاف شده است. دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال که در نقش نایب‌رئیس اول در فهرست پیشنهادی از سوی مهدی تاج عهده‌دار مسئولیت شده، خود هم برای کرسی ریاست فدراسیون ثبت‌نام کرد تا در ائتلاف با تاج، امورات بازگشت دوباره خود به فدراسیون فوتبال را پیگیری کند. محمدنبی بعد از مراجعه به ساختمان فدراسیون فوتبال، هم به عنوان نایب‌رئیس اول در کنار مهدی تاج ثبت‌نام کرد و هم اینکه خود هم برای پست ریاست اعلام کاندیداتوری داشت و مهدی تاج به عنوان نایب‌رئیس اول او نام‌نویسی انجام داد.

فتح الله زاده هم آفتابی شد

حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران یکی از چهره‌های تاثیرگذار در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال به شمار می‌رود. بهاروند که بعد از استعفای مهدی تاج و تا برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال و انتخاب شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، سکاندار فدراسیون فوتبال بود، در دوره عزیزی‌خادم به عنوان نایب‌رئیس دوم معرفی شد، اما بعد از اتمام دوره سرپرستی، حضور او در فدراسیون فوتبال غیرقانونی اعلام شد و صرفاً در نقش رئیس سازمان لیگ کار خود را دنبال کرد. بهاروند قصد ورود به انتخابات را بعد از ائتلاف با میرشاد ماجدی و منصور قنبرزاده داشت و این دو چهره را به عنوان نواب پیشنهادی خود معرفی کرد، اما بعد از انصراف ماجدی و قنبرزاده، حیدر بهاروند ثبت‌نام خود را نهایی نکرد تا این‌گونه حضور او در انتخابات هشتم شهریورماه منتفی شود. عزیزالله محمدی رئیس سابق سازمان لیگ و نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال در دوره نخست مدیریت علی کفاشیان، اولین چهره سرشناسی بود که برای ورود به کارزار انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کرد. محمدی در کنار خود، علی فتح‌الله زاده مدیرعامل سابق استقلال را به عنوان نایب‌رئیس اول و محمدرضا کافی مدیرعامل مس سونگون را به عنوان نایب‌رئیس دوم پیشنهاد داده تا با ترکیبی جالب‌توجه و البته خبرساز وارد گود انتخابات فدراسیون فوتبال شود.

آجرلو بیخیال شد

مصطفی آجورلو مدیرعامل استقلال در ماه‌های گذشته یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای ورود به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و انتخاب او به عنوان جانشین شهاب‌الدین عزیزی‌خادم بوده است. آجورلو که در کسوت مدیرعامل استقلال قهرمانی لیگ بیست‌ویکم را تجربه کرد، این روز‌ها درگیر فرآیند نقل‌وانتقالاتی آبی‌پوشان برای حضور در فصل جدید است. مدیرعامل استقلال که تا ساعاتی پیش هم شایعاتی پیرامون حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال مطرح بود، به صورت رسمی ضمن رد شایعات از ادامه فعالیت خود در نقش مدیرعامل آبی‌پوشان پایتخت خبر داد و اعلام کرد که برنامه‌ای برای ورود به انتخابات فدراسیون فوتبال ندارد تا به صورت رسمی حضور او در انتخابات منتفی شود.

ائتلاف اسدی و واعظ آشتیانی در دقیقه ۹۰

علیرضا اسدی دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال در واپسین دقایق ثبت‌نام از کاندیدا‌های ریاست فدراسیون به ساختمان این مجموعه مراجعه کرد تا بعد از انجام مراحل ثبت‌نام آنلاین، فرآیند کار خود را به صورت حضوری نهایی کند. اسدی پیش از ورود به ساختمان فدراسیون فوتبال از نواب پیشنهادی خود رونمایی کرد. صادق رئیسی‌کیا مدیرعامل سابق باشگاه راه‌آهن که جزو مدیران حقوقی سابق فدراسیون فوتبال به شمار می‌رود، نایب‌رئیس اول پیشنهادی اسدی بوده و امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال هم به عنوان نایب‌رئیس دوم از سوی علیرضا اسدی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال معرفی شده است. واعظ آشتیانی به جز ثبت‌نام به عنوان نایب‌رئیس دوم، خود در ائتلاف با علیرضا اسدی به عنوان کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال هم ثبت‌نام کرد و از علیرضا اسدی و صادق رئیسی‌کیا به عنوان نواب پیشنهادی خود نام برد.

عضو سابق هیات‌مدیره پرسپولیس هم ثبت‌نام کرد

محمد آخوندی عضو فعلی شورای اسلامی شهر تهران که سابقه عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، سایپا و نساجی مازندران را در کارنامه خود دارد و هم‌چنین در دوره مدیریت محمد علی‌آبادی، سخنگوی اسبق سازمان تربیت بدنی بود، در آخرین دقایق ثبت‌نام وارد ساختمان فدراسیون فوتبال شد و رسماً کاندیداتوری خود را اعلام کرد. آخوندی در روز‌های گذشته ورود خود به عرصه انتخابات را تکذیب کرده بود، اما سرانجام تصمیم به ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون فوتبال گرفت.

چه کسی جانشین سراجی می‌شود؟

محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان اصفهان، حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل فولاد خوزستان، محمد رجاییان مدیرعامل آلومینیوم اراک، اسماعیل حیدرپور مدیرعامل شهرخودرو خراسان و محمدرضا کافی مدیرعامل مس سونگون تبریز از جمله چهره‌های سرشناسی هستند که برای عضویت در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام کاندیداتوری کرده‌اند. بعد از عزل مهرداد سراجی، کرسی نماینده باشگاه‌ها در هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال خالی شده و در انتخابات پیش‌رو قرار است جانشین سراجی انتخاب شود. مدیران‌عامل دو باشگاه گیتی‌پسند اصفهان و استقلال خوزستان هم دیگر کاندیدا‌های جایگاه نماینده باشگاه‌ها در انتخابات هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به شمار می‌روند.
منبع: فوتبال ۳۶۰

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->