تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران
سرخط خبرها

«اشتری» به‌دنبال تکرار طلای باکو در قونیه

  • کد خبر: ۱۱۹۴۰۷
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
«اشتری» به‌دنبال تکرار طلای باکو در قونیه
پینگ‌پنگ‌باز مشهدی مانند ۵ سال پیش در ترکیب تیم‌ملی اعزامی به بازی‌های کشور‌های اسلامی جا دارد

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ دختر پینگ‌پنگ‌باز مشهدی برای دومین‌بار راهی بازی‌های کشور‌های اسلامی می‌شود و به‌دنبال این است که همراه با هم‌تیمی‌هایش طلای پنج سال پیش در باکوی آذربایجان را این‌بار در قونیه ترکیه تکرار کند.

اردیبهشت ۱۳۹۶ تیم‌ملی تنیس‌روی‌میز بانوان ایران با ترکیب ندا شهسواری، مهشید اشتری، مریم صامت و صبا صفری به سرمربیگری فاطمه کیوانی راهی چهارمین دوره بازی‌های اسلامی به‌میزبانی باکوی آذربایجان شدند. در نهایت با عملکرد بسیار خوب دختران پینگ‌پنگ ایران، تیم‌ملی ایران توانست تیم آذربایجان میزبان مسابقات و با رنک بهتر را از پیش‌رو بردارد و مدال طلا و عنوان قهرمانی مسابقات هم‌بستگی کشور‌های اسلامی۲۰۱۷ را از آن خود کند. در این دوره مهشید اشتری که شانزده سال داشت، توانست نمایشی خوب از خودش به‌جا بگذارد.

حالا بعد از گذشت حدود پنج سال از این رویداد، دختر مشهدی تیم‌ملی تنیس‌روی‌میز توانسته است ثباتش در تیم‌ملی را حفظ کند و با موفقیت در مسابقات انتخابی تیم‌ملی، مسافر رقابت‌های قونیه شد. تیم‌ملی تنیس‌روی‌میز زنان ایران در بازی‌های کشور‌های اسلامی باکو ۲۰۲۱ متشکل از ندا شهسواری، شیما صفایی، مهشید اشتری و پریناز حاجیلو است که در دو بخش تیمی و انفرادی به رقابت خواهند پرداخت. از تیم پنج سال پیش فقط شهسواری و اشتری باقی مانده‌اند.

سرمربی تیم‌ملی تنیس‌روی‌میز بانوان هنوز ترکیب دونفره تیمش برای بخش انفرادی بازی‌های اسلامی را تعیین نکرده است، اما در دوره گذشته شهسواری و صامت در قالب تیم دونفره در بازی‌ها حاضر شده بودند. باید دید با گذشت پنج سال، زوج باتجربه اشتری و شهسواری از سوی ایرانمنش انتخاب می‌شود یا نه. البته هیچ‌کدام از ملی‌پوشان ایران جزو چهار سید اول نیستند. فقط ندا شهسواری جزو هشت سید اول بازی‌هاست.
بازی‌های کشور‌های اسلامی از ۱۷مرداد به‌میزبانی قونیه برگزار می‌شود و تیم‌ملی ایران آخرین روز‌های تمرینی خود را در ایران دنبال می‌کند. چهارشنبه ۱۲ مرداد به‌عنوان زمان اعزام کاروان ایران به ترکیه اعلام شده است.

حمیده ایرانمنش، سرمربی تیم‌ملی تنیس‌روی‌میز ایران، اما تکرار قهرمانی در بازی‌های کشور‌های اسلامی را سخت می‌داند و می‌گوید: در دور گذشته این بازی‌ها قهرمان شدیم، اما امسال تعداد تیم‌ها زیاد شده است. سیزده تیم حضور دارند و ازبکستان، قزاقستان، اندونزی، مالزی، ترکیه و آذربایجان رقبای اصلی ما هستند که همیشه با آن‌ها برد و باخت داشته‌ایم. به‌جز آذربایجان و ترکیه، سایر این تیم‌ها اولین‌بار است که در بازی‌های کشور‌های اسلامی شرکت می‌کنند. اما همه آن‌ها جزو تیم‌های آسیایی هستند. بنابراین، پیشینه‌ای از رقابت با آن‌ها داریم. این کشور‌ها را رصد می‌کنم. رقبای اصلی ما در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنند و حتی شصت تا صد پله در رنکینگ بهتر شده‌اند، اما ما باتوجه‌به وضعی که داشتیم، به هیچ مسابقه‌ای اعزام نشده‌ایم. همه تلاشمان را می‌کنیم و امیدوارم مقام خود را حفظ یا یکی از سکو‌ها را قطعی کنیم.

ایرانمنش در پاسخ به اینکه باتوجه‌به رقبا و تمریناتی که داشته‌ایم، آیا شانس حفظ قهرمانی را داریم، بیان کرد: باید واقع‌بین باشیم و به همه رقبایمان احترام بگذاریم. آن‌ها هم تمرین می‌کنند. وضع مالی فدراسیون هم سخت است، اردو‌های زیادی هم نداشتیم و شرایط ما سخت شده است، اما تلاش و دید ما برای کسب مقام اول است. ایرانمنش اعلام کرد: با حمایت کمیته ملی المپیک چهار روز زودتر عازم محل برگزاری بازی‌های کشور‌های اسلامی می‌شویم و همین مسئله هم می‌تواند کمک‌کننده به ما باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->