نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

مدال برنز؛ سوغاتی «اشتری» از استانبول

  • کد خبر: ۱۱۲۱۵۸
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
مدال برنز؛ سوغاتی «اشتری» از استانبول
لژیونر مشهدی تنیس‌روی‌میز همراه با تیمش روی سکوی سومی سوپرلیگ ترکیه رفت.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مهشید اشتری، ملی‌پوش مشهدی پینگ‌پنگ بانوان، اولین مدال لژیونری‌اش را کسب کرد.
تنیس‌روی‌میز زنان ایران امسال چهار لژیونر در ترکیه داشت و مهشید اشتری، جوان مشهدی تنیس‌روی‌میز ایران، نیز اولین‌بار پیراهن تیم ترابزون‌اسپور را به تن کرد و با این تیم در اولین سال لژیونری‌اش مدال برنز لیگ ترکیه را به تابلو افتخارات خود اضافه کرد.

در چند سال گذشته ترکیه مقصد دختران ورزشکار ایرانی در رشته‌های مختلف شده است. امسال نیز در رشته تنیس‌روی‌میز چهار ملی‌پوش و بازیکن برتر این کشور راهی لیگ کشور همسایه شدند. پس از مریم صامت، بازیکن گرگانی و ملی‌پوش که اولین لژیونر ایرانی تنیس‌روی‌میز بانوان بود، امسال ترکیه میزبان او و سه بازیکن دیگر ازجمله مهشید اشتری بود. اشتری جوان در لیگ ایران نیز مانند سال‌های قبل که بازیکن تیم شهرداری شهربابک بود، قدرت اول تنیس‌روی‌میز زنان ایران بود و توانست همراه با این تیم چهارمین قهرمانی کشور را نیز کسب کند. در مراحل پایانی لیگ‌برتر ایران بود که لیگ ترکیه آغاز شد و اشتری همراه دیگر دختران ایرانی جذب تیم مطرح ترکی شد.

سوپرلیگ تنیس‌روی‌میز ترکیه شانزده تیم و شش مرحله داشت و هر ماه یک دور آن برگزار می‌شد. ترک‌ها لیگ‌یک و دو هم دارند، اما دختران ملی‌پوش ایرانی در بالاترین سطح پینگ‌پنگ زنان ترکیه به میدان رفتند. مریم صامت چهار سال است که در این لیگ بازی می‌کند، اما اشتری، ندا شهسواری و پریناز حاجیلو در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ به این لیگ پیوستند.

اشتری پیش از این درباره اینکه چطور هم‌زمان برای دو لیگ ایران و ترکیه بازی می‌کند، گفته بود: در تنیس‌روی‌میز الزامی برای قرارداد با یک باشگاه نیست و به همین دلیل، هم به ترکیه رفت‌وآمد و برای ترابزون بازی می‌کنم و هم در لیگ ایران بازیکن تیم شهرداری شهربابک هستم.

اشتری در سال‌های گذشته قرار بود برای تیم ترک و قطری به میدان برود، اما شرایط آن پیش نیامد تا او اولین‌بار به‌عنوان لژیونر در سال ۱۴۰۰ به میدان برود. او در اولین تجربه‌اش توانست با تیمی پرقدرت در مسابقات سوپرلیگ ترکیه حاضر شود و با مدال به ایران بازگردد.
با حضور در لیگ ترکیه کیفیت ملی‌پوشان بهبود می‌یابد و این اتفاق می‌تواند شروعی برای لژیونرشدن دیگر دختران ایرانی باشد. بدون تردید هرچه ورزشکاران ما با بازیکنان خارجی مسابقه بدهند، بر تجربه و مهارت آنان افزوده خواهد شد.

ندا شهسواری، تنها بانوی تاریخ المپیک تنیس‌روی‌میز ایران، در این دوره نیز هم‌تیمی مهشید اشتری بود، اما شهسواری پیش از این در فصل قبل همراه تیم قطر در لیگ عرب صاحب عنوان سومی شد و سپس به تیم «تیگن آنکارا» در سوپرلیگ ترکیه پیوست. مریم صامت سال گذشته نیز با این تیم سهمیه لیگ اروپا را کسب کرد که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا این مسابقات برگزار نشد.

روز‌های پایانی سال انتخابی ملی‌پوشان برگزار شد که مهشید اشتری، شیما صفایی، پریناز حاجیلو و ندا شهسواری به عضویت تیم‌ملی درآمدند و این چهار بازیکن امسال بازی‌های کشور‌های اسلامی، رقابت‌های تیمی قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی را در پیش دارند و باید از این پس تمریناتشان را در قالب اردوی ملی در ایران دنبال کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->