نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

ابتکار جدید برای گزینش دوومیدانی‌کاران برتر استان

  • کد خبر: ۱۱۹۶۰
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۱
ابتکار جدید برای گزینش دوومیدانی‌کاران برتر استان
برای اولین‌بار در ایران رقابت‌های بانوان خراسانی در قالب لیگ باشگاهی برگزار شد
مژده رنگیان - مرحله اول لیگ باشگاه‌های دوومیدانی خراسان رضوی در بخش بانوان با استقبال کم‌نظیر دختران ورزشکار استان به پایان رسید و حالا دوومیدانی‌کاران باید خود را برای ۲ مرحله بعدی مسابقات تا پایان سال آماده کنند. درواقع این مسابقات نمونه کوچک و بومی‌شده لیگ باشگاه‌های کشور است. ایده این مسابقات هم از هیجان و رقابت بالای ورزشکاران در لیگ باشگاه‌ها گرفته شده است. نکته جالب‌توجه آن نیز سطح بالای مسابقات بوده است. در سال‌های اخیر مشهدی‌ها پرتعدادترین ورزشکاران حاضر در اردو‌های تیم ملی و مسابقات برون‌مرزی بوده‌اند که به مدال‌های متعددی نیز دست یافته‌اند و حالا همین ورزشکاران در مقیاس کوچک‌تری باید رقابت نزدیک و پایاپایی را با یکدیگر تجربه می‌کردند. در اولین دوره لیگ بانوان، ۸ باشگاه حاضر شدند؛ تراس، جوان، ستارگان و آینده‌داران، نمایندگان مشهد بودند و تیم‌های هیئت نیشابور، هیئت طرقبه‌وشاندیز، هیئت سبزوار و هیئت کاشمر نیز از شهرستان‌های استان در رقابت‌ها حاضر شده‌اند که همگی موظف بودند در ۳ رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان، ورزشکار داشته باشند.

ارتقای رکورد در لیگ استان
مسابقات در تمامی مواد داخل سالن دوومیدانی پیگیری شد که نزدیک به ۱۰۰ نفر به میدان رفتند. در پایان این مرحله باشگاه تراس با ۷۴ امتیاز در جایگاه اول قرار گرفت، باشگاه خراسان جوان ۷۲ امتیازی شد و به نایب‌قهرمانی رسید و باشگاه ستارگان نیز با ۵۴ امتیاز در رده سوم قرار گرفت. تیم قهرمان در پایان ۳ مرحله مشخص خواهد شد. این مسابقات نتایج بزرگی نیز همچون ارتقای رکورد به‌همراه داشت. در ۶۰ متر سرعت فائزه نسایی، پرش ارتفاع سمیرا خجسته و فائزه طباطبایی و در پرش با نیزه سارا کریمی توانستند رکورد‌های خود را بهبود ببخشند و حتی به رکورد ورودی آسیا برسند.

دستاربندان: قطعا روزی در المپیک حاضر می‌شوم
تکتم دستاربندان، رکورددار نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان، نیز در این مسابقات حضور داشت و درباره این مسابقات اظهار کرد: تجربه بسیار خوبی بود، اما زیاد از عملکردم راضی نبودم؛ زیرا در فصل بدن‌سازی هستم و خودم را برای رقابت‌های دی‌ماه داخل سالن و انتخابی تیم ملی آماده می‌کنم. به‌دنبال ارتقای رکورد خود در این مسابقات هستم. باوجود اینکه کار بسیار سختی در پیش دارم، برای رسیدن به سهمیه المپیک توکیو تلاش می‌کنم. اگر هم امسال موفق نشوم، قطعا دوره بعد در المپیک حاضر می‌شوم.

بیگی: حرکتی بزرگ برای اولین‌بار در ایران بود
هما بیگی، نایب‌رئیس بانوان هیئت دوومیدانی خراسان رضوی، درباره این مسابقات اظهار کرد: این رقابت‌ها اولین‌بار در سطح ایران برگزار شد. اینکه یک استان اقدام به برگزاری لیگ باشگاهی دوومیدانی کند، وجود نداشت و همه مسابقات پیش‌از‌این در حد قهرمانی استان بود و به‌همین‌دلیل اقدامی بزرگ و ارزشمند محسوب می‌شود.

اختصاص ۱۰ میلیون تومان جایزه
او ادامه داد: همه‌چیز مانند رقابت‌های کشوری رسمی است. در پایان قرار شده ۵ میلیون تومان به تیم قهرمان اهدا شود، ۳ میلیون تومان به تیم دوم و ۲ میلیون نیز به تیم سوم لیگ. باشگاه‌ها نیزعلاوه بر قرارداد با ورزشکاران، در پایان می‌توانند به ورزشکاران برتر جوایزی اهدا کنند. نایب‌رئیس هیئت دوومیدانی خراسان رضوی همچنین گفت: در هر تیم ۴ ورزشکار بزرگ‌سال، ۴ جوان و ۴ نوجوان حضور دارد که در رده‌های مختلف به میدان می‌روند. خداراشکر رقابت‌ها بسیار نزدیک بود و براساس رکورد‌های ورودی آسیا، ۴ ورزشکار ما توانستند به این رکورد‌ها دست پیدا کنند. تماشاچیان بسیار خوبی نیز در روز مسابقه در سالن باغبانباشی حضور داشتند که جو مسابقات را متفاوت کرده بود. او تصریح کرد: هدف ما از برگزاری لیگ باشگاه، ایجاد فرصتی برای انتخاب ترکیب قدرتمند دوازده‌نفره لیگ استان برای مسابقات کشوری داخل سالن بود. در نیمه دی‌ماه این مسابقات برگزار می‌شود و هنوز تصمیم گرفته نشده است که مرحله دوم لیگ پیش‌از‌این مسابقات باشد یا بعد از آن؛ زیرا نمی‌خواهیم به ورزشکار فشار وارد شود که ممکن است منجر به آسیب‌دیدگی شود. در همین مسابقات کشوری، ملی‌پوشان مشخص خواهند شد و به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار است. بیگی خاطرنشان کرد: به‌جز برگزاری لیگ استان برای اولین‌بار، ما جشنواره استعدادیابی را نیز در مشهد برگزار کردیم که در مناطق مختلف، دختران در دوره دوم تحصیلی سنجش شدند و در این برنامه نیز استقبال بسیار خوبی صورت گرفته بود. برترین‌های این طرح درحال‌حاضر در زمین‌های تمرینی مختلف در حال آموزش و تمرین هستند و امید زیادی به نتیجه این برنامه داریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->