زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها
مدیر آموزش و پرورش کاشمر اعلام کرد؛

جایزه برای معرفی بازماندگان از تحصیل در کاشمر

  • کد خبر: ۱۲۰۱۲
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
جایزه برای معرفی بازماندگان از تحصیل در کاشمر
مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: به کسانی که بتوانند افرادی را معرفی کنند که به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل بازمانده‌اند؛ جایزه نقدی داده خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز، علی طاهریان عنوان کرد: نهضت سوادآموزی باید بیشتر به سمت آموزش مهارت‎های اجتماعی و فرهنگ‌سازی در سطح جامعه برود، باید کاری کرد که بی‌سوادان خودشان به دنبال ما بیایند، گاه برخی از اینکه برای یادگیری سواد به درب خانه‎هایشان مراجعه می‌کنیم، ناراحت می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال یک صدمین سال تاسیس آموزش و پرورش کاشمر جشن گرفته خواهد شد و همزمان نیز برای اولین‌بار در سطح کشور مرکز اسناد آموزش و پرورش در این شهرستان افتتاح می‎شود. برای استخراج اسناد ارزشمند آموزش و پرورش کاشمر بیش از ۴ ماه کاوش شده است و تجهیزات مورد نیاز برای این مرکز نیز تهیه شده است.

طاهریان بیان کرد: با توجه به اینکه هنرستان‌های شهرستان در سال‌های اخیر وارد فضای کار عملی شده‎اند و برای برخی ادارات و همچنین شهرداری پروژه‎هایی را از جمله ساخت المان‌های سطح شهر، فضاسازی و زیباسازی مدارس انجام می‎دهند، تلاش می‎کنیم محلی برای فروش دست سازه‎های دانش‌آموزان هنرستان و کار و دانش ایجاد شود تا ضمن کسب درآمد از طریق فروش محصولات رقابتی بین هنرستان‌ها ایجاد گردد.

۹۷/۷۹ درصد جمعیت کاشمر باسوادند

در این جلسه رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش کاشمر گفت: با توجه به اینکه آمار بی‎سوادی و کم‌سوادی در شهرستان کمتر شده به همین دلیل رویکرد سوادآموزی به سمت مراکز یادگیری محلی و آموزش مهارت‎های زندگی و فنی و حرفه‎ای پیش رفته است.

کاظم عابدی افزود: در همین راستا طی سال ۹۵ و سال گذشته ۵ مرکز یادگیری محلی سواد آموزی در شهرستان شروع به کار کردند که یک مرکز در شهر و ۴ مرکز دیگر در روستا‌ها فعال هستند.

وی عنوان کرد: در هرکدام از این مراکز روزانه حداقل ۲۰ نفر از افراد کم‌سواد و بی‌‏سواد در کنار سواد آموزی، مهارت‎های زندگی و فنی و حرفه‌ای را فرا می‎گیرند، برای این مراکز ۴۰ مهارت تعریف شده است.

رئیس اداره سواد آموزی آموزش و پرورش کاشمر گفت: براساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان ۱۰۴ هزار و ۴۱۳ نفر بوده که از این تعداد ۴ هزار و ۴۶۲ نفر افراد بی‎سواد و معادل ۹۵.۸ درصد جمعیت باسواد بوده‎اند، در سال ۹۶ براساس پایه آماری جمعیت سال ۹۵ نیز تعداد افراد بی‎سواد به ۳ هزار و ۴۳۹ نفر کاهش و میزان افراد باسواد شهرستان به ۹۶.۷۱ درصد افزایش یافته و سال گذشته نیز آمار بی‎سوادی به ۲ هزار و ۳۰۷ نفر کاهش و میزان افراد باسواد نیز به ۹۷.۷۹ درصد افزایش یافته است.

وی مطرح کرد: اکنون ۱۱۰ نفر آموزش دهنده داریم، علی‌رغم اینکه از تیرماه ۹۸ ثبت‌نام در این مراکز آغاز شده و ۲۰ هزار کد ملی برای شناسایی به دست ما رسیده و  از همه استعلام گرفته شده، ولی طی ۴ ماه فقط توانستیم ۲۲۰ نفر بی‎سواد را جذب کنیم. در بخش پایین ولایت که ۶ روستا داریم تاکنون فقط ۱۵ نفر بی‌سواد شناسایی شدند.

سرقت از اماکن آموزشی بلااستفاده در روستا‌ها

در این جلسه مسلم ساقی، فرماندار کاشمر گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش در برخی روستا‌ها املاکی دارد که به دلیل بلااستفاده ماندن وسایل آن‌ها به سرقت برده شده به همین دلیل باید با همکاری بخشداری مرکزی، تصمیماتی اتخاذ و نسبت به واگذاری آن‌ها برای استفاده بهتر اقدام شود.

در این جلسه با مجوز شورای آموزش و پرورش مقرر شد، در صورت موافقت خیران برخی املاک که توسط آن‌ها به آموزش و پرورش داده شده به دلیل مساحت کمی که برای ایجاد فضای آموزشی دارند و بلااستفاده مانده‌اند به فروش برسند و درآمد کسب شده صرف مسائل عمرانی شود.

همچنین با افزایش ده درصدی هزینه کلاس‎های فوق برنامه و جبرانی و برگزاری کلاس‎ها در بعدازظهر پنج‌شنبه‎ها و ثبت‌نام دانش‌آموزان بی‎بضاعت به صورت رایگان در این کلاس‎ها موافقت شد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->