احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

قالیباف: قانون درباره تأمین کالا‌های اساسی از طریق کالابرگ هنوز همان نرخ شهریور ۱۴۰۰ است

  • کد خبر: ۱۱۹۷۶۵
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
قالیباف: قانون درباره تأمین کالا‌های اساسی از طریق کالابرگ هنوز همان نرخ شهریور ۱۴۰۰ است
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون درباره اقلام کالا‌های اساسی هنوز همان نرخ شهریور ۱۴۰۰ است، گفت: ان شاء الله کالابرگ که اجرا شود و دولت آماده سیستم واگذاری سبد کالا باشد این مبنای کار خواهد بود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بابائی‌کارنامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به بند (۱۱) ماده (۲۲) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، اقدام مجلس در خصوص افزایش نظارت بر عملکرد دولت را مثبت ارزیابی کرد و خطاب به رئیس مجلس گفت: در جریان بررسی بودجه خط قرمز ما حفظ قیمت کالا‌های اساسی بر اساس نرخ شهریور ۱۴۰۰ بود.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس با اشاره به اینکه نه تنها بهای ۴ قلم بلکه قیمت ۴۰۰ قلم کالا افزایش یافته و این موضوع در تمام کشور و داروخانه‌ها مشهود است، افزود: اگر قانون مبنا نباشد به شأن مجلس عمل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: هرچند ارائه گزارش از سوی دولت خوب است، اما رسیدن به آرمان یعنی تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۱ از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بابایی کارنامی تصریح کرد: هزینه‌ها و درآمد‌های بیمارستان‌های خصوصی، مراکز درمانی و پاراکلینیک‌ها در شهرستان از حدود ۹ ماه پیش پرداخت نشده است. بر اساس طرح دارویار سازمان برنامه و بودجه باید ماهانه ۵ همت پول پرداخت کند که به عبارتی حدود ۵۰۰ همت می‌شود، حال باید پرسید منابع تبصره (۱۴) چقدر است، آیا سایر اهداف تبصره (۱۴) به هوا رفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه از کمیسیون بهداشت و درمان گلایه‌مند هستم چرا که به وظایف خود عمل نکرده است، گفت: باید این کمیسیون دقت نظر بیشتری داشته باشد، مگر می‌شود مردم، داروخانه و پزشک را رها کرد. از میان ۲۴ نماینده عضو این کمیسیون ۲۰ نفر پزشک هستند.

وی با تأکید بر اجرای قانون گفت: اگر قانون اجرایی نشود مسیر به سمت ترکستان است و در آخر همه بدهکار مردم می‌شویم کما اینکه اکنون نیز همه بدهکار هستیم. خواهش می‌کنم دستور دهید ماهانه این حوزه‌ها توسط کمیسیون‌های تخصصی و اصل ۹۰ رصد شود. کمیسیون اجتماعی نیز کمیسیون فرابخشی است و نباید فراموش شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده با بیان اینکه پول مربوط به دارو و درمان در تبصره (۱۴) است، گفت: یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده نیز که رقم بسیار قابل توجهی است و من نمی‌خواهم عدد بگویم برای این بخش است که کمیسیون بهداشت و درمان با جدیت آن را دنبال کرد و روز گذشته نیز به خزانه و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کردم که یک درصد قانونی باید هر ماه به حوزه بهداشت و درمان واریز شود.

وی با بیان اینکه این عدد رقم قابل توجهی است و چندین هزار میلیارد تومان می‌شود، اضافه کرد: قانون درباره اقلام کالا‌های اساسی هنوز همان نرخ شهریور ۱۴۰۰ است، ان شاء الله کالابرگ که اجرا شود و دولت آماده سیستم واگذاری سبد کالا باشد این مبنای کار خواهد بود و مبنای قانون است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->