برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

قهرمانی مقتدرانه بانوان خراسانی در شنای بانوان ایران

  • کد خبر: ۱۱۹۹۲۱
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
قهرمانی مقتدرانه بانوان خراسانی در شنای بانوان ایران
رقابت‌های قهرمانی شنای بانوان نابینا و کم‌بینا بعد از ۲ سال تعویق برگزار شد

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های قهرمانی کشور، شنای بانوان نابینا و کم‌بینا از هفتم تا نهم مرداد سال جاری با حضور تیم‌هایی از سراسر کشور در تهران برگزار شد و تیم ۱۷ نفره خراسان رضوی با کسب ۳۸۵ امتیاز به مقام قهرمانی رسید. این مسابقات در حالی برگزار شد که از سال ۹۹ و بعد از شیوع ویروس کرونا این مسابقات لغو شد و بعد از مدت‌ها که استخر‌ها نیز تعطیل بودند، ورزشکاران این رشته توانستند دوباره به میدان مسابقات بازگردند.

این مسابقات با حضور ۸۰ شناگر و ۲۵ مربی از ۱۲ استان سراسر کشور در سه روز در مجموعه ورزشی شهید هرندی تهران پیگیری شد که در نهایت با معرفی تیم‌های برتر به پایان رسید. این رقابت‌ها در ۲ رده سنی جوانان و بزرگ‌سالان برگزار شد و شناگران در ۱۲ ماده ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ متر آزاد، پروانه و کرال پشت، قورباغه و مختلط انفرادی و در بخش تیمی در ماده‌های ۵۰ در ۴ مختلط تیمی و ۵۰ در ۴ متر آزاد تیمی در سه کلاس پزشکی با یکدیگر رقابت کردند. در شنا ورزشکاران در ۳ سطح دسته‌بندی می‌شوند. B۱ نابینایان، B۲ افراد با دید کم و محدود و B۳ کم‌بینایانی هستند که دید بهتری دارند.

برهمین‌اساس، تیم خراسان رضوی با ۳۶۵ امتیاز قهرمان شد و اصفهان با ۲۴۸ امتیاز و تهران با ۲۳۸ امتیاز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند که ورزشکاران با وقفه چند‌ساله در استخر قهرمانی مجموعه ورزشی هرندی تهران با استقبالی بی‌نظیر حضور پیدا کردند و به رقابت پرداختند.

انتخاب بهترین مربی و شناگر از تیم خراسان

در پایان و در مراسم اختتامیه و اهدای کاپ و مدال، عنوان بهترین مربی کشور به مریم شعاعی از خراسان تعلق گرفت، این مربی توانست با هدایت ۱۷ شناگر بهترین نتیجه را در این دوره کسب کند. همچنین بهترین شناگر در رده سنی بزرگ‌سالان کشور نیز به ساجده پهلوان، از خراسان رضوی تعلق گرفت که در چند ماده روی سکوی قهرمانی ایستاد. بهترین شناگر در رده سنی جوانان نازنین قریشی، از اصفهان معرفی شد.
خراسان رضوی یکی از قطب‌های شنای بانوان است که در بخش نابینایان و کم‌بینایان نیز در دوره‌های گذشته همیشه یکی از سکو‌های برتر به تیم استان تعلق گرفته است.

امیدواری به برگزاری بازی‌های کشور‌های اسلامی در ایران

سهیلا بصروی، نایب رئیس بانوان انجمن شنا، درباره این رقابت‌ها گفت: هرچند حضور نداشتن در رقابت‌های برون‌مرزی می‌تواند دلیلی برای کاهش انگیزه بانوان شناگر باشد، اما برگزاری منظم رقابت‌های کشوری می‌تواند انگیزه مربیان و شناگران را تا حد بالایی حفظ کند. او تصریح کرد: بعد از دو سال کرونا و ایجاد وقفه، رقابت‌های کشوری شنا برگزار شد که بسیار جای خوشحالی دارد، چرا که عاملی برای ایجاد انگیزه در بین شناگران است تا با انگیزه دوچندان تمرینات خود را پیگیری کنند.
او بیان کرد: با توجه به اینکه نمی‌توانیم در رقابت‌های برون‌مرزی شرکت کنیم آرزو دارم ایران میزبان رقابت‌های کشور‌های اسلامی شود. شناگران ایران استعداد و انگیزه بالایی دارند و می‌توانند با رقیبان بین‌المللی نیز رقابت کنند.

فائزه توسلی، نایب رئیس بانوان فدراسیون نیز با اشاره به برگزاری این دوره تصریح کرد: به نظرم مادران توانایی‌های عجیب و خاصی دارند، چرا که من شاهد بودم مادرانی بودند در این دوره از رقابت‌ها که بسیار خوب ظاهر شدند و حتی مدال‌آور هم بودند و همچنین مادرانی که در کنار فرزندانشان بودند و در موفقیت آن‌ها دخیل هستند. مادری از استان گیلان از مشکلات بینایی فرزندش برایم گفت، از تلاش‌ها و قدرت گرفتن با ورزش شنا که من به‌نوبه خود قدردان هر دو گروه مادران هستم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->