آغاز سال نو در خراسان رضوی همراه با بارش باران فرماندار مهران: ۱۵ هزار زائر از مرز خارج شده‌اند | کندی حرکت مربوط به تعداد کم گیت‌های عراقی است آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

سخنان رییس کانون بازنشستگان تامین‌اجتماعی درباره حقوق «بازنشستگان» (۱۵ مردادماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۲۰۲۲۹
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
  • ۳
سخنان رییس کانون بازنشستگان تامین‌اجتماعی درباره حقوق «بازنشستگان» (۱۵ مردادماه ۱۴۰۱)
در حالی قرار بود افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱، ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان در نظر گرفته شود که در ادامه این افزایش از سوی دولت رد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رییس کانون بازنشستگی استان تهران درباره افزایش حقوق بازنشستگان گفت: هیات امنای سازمان تامین اجتماعی باید روی مصوبه قبلی خود پافشاری کند؛ غیر از این باشد، در جامعه این برداشت می‌شود که هر تصمیمی که آقایان می‌گیرند، ممکن است غلط از آب در بیاید.

در همین راستا، افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هم‌اکنون چالش بین دولت، مجلس و کانون‌های بازنشستگی بدل شده است، تا جایی که دو هفته قبل مصوبه دولت درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان باطل شد.

پس از آن علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در روز سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد: پیرو دستور رییس‌جمهور برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

محمدهادی زاهدی‌وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز روز چهارشنبه هفته گذشته گفت: براساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح شود.

او با بیان اینکه رییس‌جمهور بر اصلاح میزان افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، تاکید دارند، افزود: بر این اساس هیات وزیران، تصمیم‌گیری در این خصوص را به وزرای عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تفویض کرد.

در این فضا، حال گفته می‌شود که احتمالا امروز هیات امنای سازمان تامین‌اجتماعی جلسه خواهد داشت و به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان پرداخته می‌شود.

در این خصوص علی دهقان‌کیا، رییس کانون بازنشستگی استان تهران گفت: با توجه به این‌که دستور سه باره رییس‌جمهور پشت داستان حقوق بازنشستگان است، در نهایت تصمیم گرفته شد که موضوع به وزرای هیات امنای سازمان تامین سپرده شود.

هیات امنا هم قبلا یک پیشنهادی داشتند و انتظار ما از هیات امنا این است که آنچه که خودشان قبلا با توجه به منابع و مصارف پیشنهاد دادند، تایید کنند.

وی تاکید کرد: اگر اتفاقی غیر از این بیفتد، به این مفهوم است که اشتباه کردند؛ حالا این‌که تصمیم اول اشتباه بوده یا تصمیم امروزشان، خود موضوعی است. بر همین اساس، انتظار ما این است که همان مصوبه قبلی، یعنی افزایش ۳۸ درصدی حقوق به اضافه ۵۱۵ هزار تومان تایید شود.

رییس کانون بازنشستگی استان تهران تصریح کرد: در رابطه با جلسه شنبه، می‌دانیم که شنبه بین‌التعطیلی است، اما به طور معمول هیات امنای سازمان تامین‌اجتماعی شنبه‌ها جلسه دارند، بنابراین فکر می‌کنیم که احتمالا در رابطه با حقوق بازنشستگان جلسه داشتند.

دهقان‌کیا متذکر شد: اگر این جلسه برگزار شود، اولین دستورشان احتمالا موضوع افزایش حقوق بازنشستگان باشد و در رابطه با موضوع تعیین‌تکلیف شود. اگرچه باز در خبر‌ها شنیده می‌شود که وزیر اقتصاد در حاشیه نشست دولت اعلام کرده که ما نشست‌مان را گذاشته‌ایم.

وی عنوان کرد: ما نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد، ولی انتظار ما از هیات امنا، مصوبه‌ای بوده که خودشان قبلا تایید کردند و برای دولت فرستادند. دیر و زود است، اما سوخت و سوز نیست.

رییس کانون بازنشستگی استان تهران در رابطه با اظهارات دولتی‌ها در رابطه با این‌که کارکارشناسی روی حقوق بازنشستگان صورت می‌گیرد، گفت: بحث‌های کارشناسی دیگر از دست دولت خارج شد و دیگر دولت مسئولیت را به وزرای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی سپرده است؛ به ویژه وزیر اقتصاد و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

اگر تصمیم نهایی از سوی آن‌ها گرفته شود، به طور قطع دولت مخالفتی نخواهد کرد.

دهقان‌کیا افزود: هیات امنای سازمان تامین اجتماعی باید روی مصوبه قبلی خود پافشاری کند؛ غیر از این باشد، در جامعه این برداشت می‌شود که هر تصمیمی که آقایان می‌گیرند، ممکن است غلط از آب در بیاید.

وی تصریح کرد: کانون در هر جلسه‌ای که داشته است، خواهان اجرای مصوبه شورای عالی کار بوده است و خارج از آن اظهارنظر نمی‌کنیم.

منبع: خبرآنلاین


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
حسن خراسانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
0
0
در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان عرض کنم 28درصد و515هزارتومان بمن بازنشسته کمتر حقوق دادن از طرفی یارانه هم قطع کرده اند از دولت مردمی ممنونیم انشاله از همین محل بدهی های خودرا پرداخت کند
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
0
0
خاک بر سر تون که نمیتوانید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که حقشون رو بدین
ص.محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
0
0
سلام.شادی روح شهدا صلوات.به رفاقت غواصان کربلای ۴ و۵ دست از حقمان بر نمیداریم اگر لازم باشد رهبری لیاقت بدانند به دست بوسشان میرویم کدام دوره ریاست جمهوری اینچنین بوده تورم ۹۰ درصدحقوق ۱۰ درصد این کجای عدالت است ما انقلاب مان را دوست داریم گرنه والله هیچ صلاحی جلودارشان نیست فقط منتظر ستور اقاولایت عظما هستیم واز گرسنگی ایمانمان خیلی ضعیف شده.وسلام
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->