افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در بوستان وکیل‌آباد مشهد کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

تلاش بی‌وقفه خادمان شهرداری مشهد برای برگزاری باشکوه مراسم دهه اول محرم در مشهدالرضا (ع)

  • کد خبر: ۱۲۰۶۰۲
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
تلاش بی‌وقفه خادمان شهرداری مشهد برای برگزاری باشکوه مراسم دهه اول محرم در مشهدالرضا (ع)
عاشورای حسینی را در شرایطی پشت سر گذاشتیم که در دهه اول محرم همه نیرو‌های مدیریت شهری مشهد در معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف با برنامه‌ریزی همه‌جانبه اولویت اقدامات خود را ارائه خدمات متناسب با این ایام به شهروندان قرار دادند تا شاهد برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم عزای سیدالشهدا در مشهدالرضا (ع) باشیم.

محمد کاملان | شهرآرانیوز، خدماتی که گستره آن از فعالیت‌های ریز و درشت فرهنگی در مناطق شهر تا ارائه خدمات در حوزه‌های حمل‌ونقل شهری و شست‌و‌شوی مستمر معابر همچنان جریان دارد. همچنین حال و هوای شهر مشهد در ایام حزن اهل‌بیت‌عصمت‌و‌طهارت (ع) با برنامه‌ریزی شهرداری در حوزه فضاآرایی شهری و بهره‌گیری از مشارکت‌های تشکل‌های مذهبی در این زمینه بیش از گذشته رنگ و بوی عاشورایی به خود گرفت تا همه شهر سیاه‌پوش عزای سیدالشهدا (ع) شود.

حمایت شهرداری از تشکل‌های فرهنگی

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به ویژه برنامه‌های این سازمان در دهه اول محرم به شهرآرا گفت: امسال از ۷ تا ۱۸ مرداد نمایشگاه «حسینیه‌ای به وسعت یک شهر» در دو نقطه میدان شهدا و بوستان جهان شهر برگزار و در آن محصولات و خدمات ویژه عزاداری امام حسین (ع) به مردم ارائه شد.

۱۱۰ اجرای نمایشی در شهر

یوسف اسماعیل زاده با بیان اینکه نخستین سوگواره نمایشی با نام «خورشید‌نینوا» در بوستان جهان شهر و چهار نقطه دیگر از شهر مشهد در دهه اول محرم اجرا شد ادامه داد: این رویداد هنری که مضامین مرتبط با زندگی، سیره امام حسین (ع) و وقایع کربلا را به تصویر می‌کشد در پنج نقطه شهری در ۱۰ شب دهه اول محرم به اجرا در آمد و در بخش صحنه‌ای در سه سالن نمایش تا انتهای ماه محرم اجرا خواهد شد. وی با بیان اینکه در این مدت این نمایش آیینی ۱۱۰ اجرا در نقاط مختلف شهر داشته است، افزود: در دهه اول محرم امسال اکران استرابورد و بیلبورد‌هایی با موضوعیت اباعبدا... الحسین (ع) و با ابعادی بیش از ۲۰ هزارمترمربع در شهر را داشتیم و در این روز‌ها ۷۸ المان ویژه محرم در شهر اکران شد.

اسماعیل زاده با تأکید بر فضاآرایی مناسب شهر مشهد در دهه اول ماه محرم بیان کرد: محرم امسال بیش از ۱۲ هزار پرچم در شهر نصب شد که این پرچم‌ها شامل پرچم‌های آویزستونی، بیرق‌های نصب شده در خطوط بی آرتی، بیرق‌های سردری و پرچم‌های اهتزاز بوده است. همچنین نصب چهار عدد برج پرچم بزرگ با سایز ۱۰ در ۲۰ با رنگ مشکی و سه پرچم بزرگ ساختمانی با سایز ۱۱ در ۳۰ متر در میدان بزرگ شهدا از دیگر اقداماتی است که سازمان فرهنگی انجام داده است.

عرض ارادت با خدمت صادقانه

از آماده باش ۴هزار نیرو تا سیاه پوشی شهر

در راستای ارائه خدمات مناسب به شهروندان در ایام سوگواری اباعبدا... (ع) معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز از آماده باش ۴ هزار نفر از نیرو‌های این معاونت در دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: همچنین بیش از ۵۰ دستگاه انواع خودرو عملیاتی نظیر خودرو آتش نشانی، تانکر، جاروب مکانیزه و خودرو‌های حمل پسماند با تأکید بر محور‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و اماکن برگزاری مراسم عزاداری مستقر شدند.

علاوه بر این ۱۵ تانکر شست وشو و ۵۰ نفر نیرو جهت شست وشوی معابر منتهی به حرم مطهر و اطراف ایستگاه‌های صلواتی نیز به کارگیری شدند. همچنین هشت دستگاه خودرو مازاد زباله‌های معابر منتهی به حرم مطهر در روز‌های تاسوعا و عاشورا را جمع آوری کردند. علی نجفی افزود: با توجه به برگزاری نماز ظهر عاشورا در عرصه میدان شهدا و برخی معابر نزدیک به حرم مطهر رضوی پیش بینی‌های لازم برای استقرار ۲ وضوخانه سیار نیز به منظور رفاه حال عزاداران حسینی انجام شد.

وی با اشاره به تغییر رنگ نورپردازی‌های شبانه شهر و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی تأکید کرد: نورپردازی‌های شبانه شهر در محور‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) در ایام محرم الحرام به رنگ قرمز درآمد و بیش از ۱۰۵ المان نوری در شهر اکران شد. ضمن اینکه کلیپ‌هایی متناسب با این روز‌ها از مانیتور ۳۶ ایستگاه قطارشهری و ۱۱ تلویزیون شهری به نمایش درآمد.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تأکید کرد: ۲۴ دستگاه خودرو سبک اطفای حریق و ۲۸۰ نفر نیرو در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر و بست‌های ورودی هم مستقر شدند تا در صورت بروز خطر‌های احتمالی به سرعت اقدامات لازم را انجام دهند.

عرض ارادت با خدمت صادقانه

عرض ارادت با خدمت صادقانه

۴هزار تاکسی برای خدمت به عزاداران به خط شدند

ناوگان تاکسی رانی مشهد نیز در دهه اول محرم و در روز‌های تاسوعا و عاشورا به صورت ویژه به زائران و مجاوران خدمت رسانی کرد. درهمین راستا مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا گفت: ۴ هزارو ۴۱۰ تاکسی در شهر به ویژه در اطراف حرم مطهر آماده باش بودند و ۵ پایگاه دریافت و راهنمایی، به شکل شبانه روزی در اطراف حرم مطهر و مبادی ورودی فعال بودند.

احمد محبی از سرویس دهی صلواتی ناوگان تاکسی رانی در شب عاشورا از باب الجواد به سمت چهارراه خسروی خبر داد و تصریح کرد: ۲۰ اکیپ نظارتی و ۱۰۰ نفر ناظر و بازرس در این مدت آماده باش بودند و ۱۵ خودرو گشت، ۲۲ متصدی، ۱۲بازرس، شش سربازرس و هفت نفر از حوزه بازرسی و نظارت سازمان تاکسی رانی برای نظارت بر خدمت رسانی ناوگان با رعایت نرخ مصوب، استفاده از تاکسی متر و فاکتور سفر و خدمت رسانی شایسته به زائران فعالیت کردند.

سرویس دهی شبانه روزی به مردم

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی هم با تأکید بر خدمات دهی ویژه و شبانه روزی برخی از خطوط در تاسوعا و عاشورا بیان کرد: در شب و روز تاسوعا سرویس دهی به زائران و مجاوران در خطوط عبوری و منتهی به حرم با تقویت این خطوط انجام شد و علاوه بر این در شب عاشورا خط ۱۲ و یک بی آر تی تا ساعت ۲ بامداد تداوم خدمات داشتند.
علی اصغر نیشابوری ادامه داد: در روز عاشورا سرویس دهی با تقویت ناوگان انجام شد و در شب شام غریبان خط ۱۲ و یک بی آرتی شبانه روزی شد و تا ساعت ۶ صبح ۱۸ مرداد ماه اتوبوس‌ها به صورت یکسره مسافران را جابه جا کردند. خط ۳ بی آرتی هم تا ساعت ۱۲ به مردم خدمات داد و علاوه بر آن خطوط ۸۲ و ۸۶ و ۲۱۰ هم تا ساعت ۱۲ شب به صورت رفت و برگشت فعال بودند. البته در این دو روز خدمات در همه خطوط فعال بود.

عرض ارادت با خدمت صادقانه

یک میلیون سفر در ۱۰ شب محرم

آمار‌های شرکت قطارشهری مشهد نشان می‌دهد که از ابتدای ماه محرم تا روز عاشورا بیش از یک میلیون و ۸۵۹ هزار نفر سفر از طریق خطوط قطارشهری مشهد انجام شده است. مدیرعامل این شرکت در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سایر اقدامات قطارشهری در دهه اول ماه محرم گفت: ۳۶ ایستگاه خطوط قطارشهری مشهد سیاه پوش و در بیش از ۴۰۰ نمایشگر موجود در قطار‌ها و ایستگاه‌ها تصاویر و کلیپ‌هایی متناسب با ما محرم پخش شد. همچنین برای ایستگاه‌های صلواتی که در مجاورت ایستگاه‌های قطارشهری قصد خدمت رسانی به مردم را داشتند، مجوز‌هایی که لازم بود صادر کردیم و آب و برق نیز برای آن‌ها از سوی این شرکت تأمین شد. وحید مبین مقدم در ادامه افزود: همچنین خط یک قطارشهری در شب تاسوعا یک ساعت و در شب عاشورا به مدت یک ساعت وربع افزایش سرویس دهی داشتند.

عرض ارادت با خدمت صادقانه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->