مشارکت بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی ۱۴۰۴ نیمی از دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان خراسان رضوی در مشهد تحصیل می‌کنند هیچ کودکی نباید به دلیل فقر از پیش دبستانی جا بماند دستگیری دزد خودروی همراهان بیماران با ردیابی «جی‌پی‌اس» نتایج نهایی آزمون ارشد علوم پزشکی چه زمانی اعلام می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۱۶ شهریور ۱۴۰۴) | تداوم آلودگی هوای مشهد تا روز‌های پایانی هفته درباره سهم دانش‌آموزان غیردولتی از رتبه‌های برتر کنکور | رتبه‌های طلایی از مدارس پولی واکنش ناسا به بحران جهانی آب | چقدر آب روی کره زمین باقی مانده است؟ + عکس افزایش ۷ درصدی مشارکت بانوان در اهدای خون و نیاز مداوم به خون در کشور معاون وزیر آموزش و پرورش: همه کلاس‌ها باید تا مهر آماده شوند، هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست بیماران سرطانی واکسن آنفلوانزا تزریق کنند اجرای طرح سلام در مدارس با هدف سلامت اجتماعی دانش‌آموزان وزیر سابق آموزش و پرورش: مشکل کمبود معلم با افزایش سقف سنی رفع نمی‌شود پیش‌بینی هواشناشی امروز (۱۶ شهریور ۱۴۰۴) | رگبار در شمال و جنوب کشور نتیجه آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد + سایت مشاهده کارنامه (۱۶ شهریور ۱۴۰۴) اسباب‌بازی خطرناک نسل Z | اعتیاد مدرن پشت نقاب میوه‌ای پیگیری مجلس برای معرفی روسای بانک‌های خاطی به دستگاه قضا به دلیل عدم پرداخت وام‌ اشتغال نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس: ظرفیت متعهدین خدمت پزشکی در کنکور ۱۴۰۴ ثابت است برخورد قضایی با داروخانه‌هایی که مسئول فنی ندارند قالیباف: مسئله ظرفیت‌‌های رشته پزشکی و دندان پزشکی حل شده است مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۴ تمدید شد | رشته‌محل‌های جدید اعلام می‌شود وزیر آموزش و پرورش: می‌خواهیم در همه مدارس ورزش صبحگاهی اجرا شود مهم‌ترین راهکار کنترل چربی خون را بشناسید تشکیل کارگروه ملی برای احیای تالاب بند علیخان | ریزگرد‌ها ۴ استان را تهدید می‌کند قابلیت‌های جدید به سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت اضافه شد خواص شیر مادر برای دوران نوزادی و بزرگسالی سرگذشت واقعی کارمندی که با یک تصادف فهمید ناخواسته پیک مواد مخدر شده است! دستگیری ۲ زورگیر مسلح که فقط ۱۶ سال سن داشتند | اعترافات تلخ و هولناک متهمان در کلانتری سپاد مشهد ریزش پل در کربلا حادثه آفرید + فیلم (۱۵ شهریور ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

سهم پر رنگ شخصی‌ها در سفر‌های درون شهری

  • کد خبر: ۱۲۰۸۷
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۲
  • ۱
سهم پر رنگ شخصی‌ها در سفر‌های درون شهری
با وجود توسعه شبکه حمل و نقل عمومی در مشهد، هنوز درصد زیادی از مردم از خودرو‌های شخصی استفاده می‌کنند
ملیحه ابراهیمی‌یزدی - در بیشتر کشور‌های دنیا به‌خصوص کشور‌هایی که مُهر «توسعه یافتگی» بر پیشانی آن‌ها خورده است، همان‌طور‌که جمعیت رشد می‌کند و به‌دنبال آن شهر‌ها نیز بزرگ می‌شوند، شهروندان خود را ملزم می‌دانند در‌راستای بهبود موقعیت اجتماعی‌شان با اهداف خرد و کلان مدیران شهری، همسو و هم‌جهت شوند. نمونه بارز این موضوع را می‌توانید در مترو شهر پکن جست‌وجو کنید؛ مترو این شهر پرکاربردترین مترو جهان شناخته می‌شود و آمار استفاده از آن، سالانه ۳ میلیارد و ۴۱۰ میلیون‌نفر را نشان می‌دهد. مترو توکیو نیز از این قاعده مستثنا نیست. آمار‌ها گواهی بر این ادعاست که سالانه ۳‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون‌نفر ازطریق خطوط ریلی این شهر جابه‌جا می‌شوند.
این درحالی است که علاو‌ه‌بر سیستم ریلی می‌توان به تقویت خدمات راه‌آهن‌های ناحیه‌ای، اتوبوس‌های برقی، ترامواها، ترن‌های زیر‌زمینی، مونوریل‌های شهرهایی، چون برلین، پاریس یا توکیو اشاره کرد که نقش بسزایی در جابه‌جایی مسافر‌های درون‌شهری دارند. درست است که در کشور ما هنوز زیر‌ساخت و بستر خیلی از این وسایل حمل‌و‌نقل انبوه‌بر تعریف و فراهم نشده است، اما واقعیت این است که با همین امکانات موجود هم سیستم حمل‌و‌نقل عمومی ما در جایگاه دوم بعد‌از استفاده از خودرو‌های شخصی قرار گرفته است. روز حمل‌و‌نقل، بهانه خوبی است تا وضعیت حمل‌و‌نقلِ عمومی مشهد را بررسی کنیم. شهری که علاوه‌بر شهروندان، سالانه پذیرای بیش‌از ۳۰‌میلیون زائر و گردشگر است. شاید با کمی تأمل روی  نقشه پیش رو، دستگیرتان شود که شما نیز از همین امروز می‌توانید باتوجه‌به وضعیت آلودگی هوا و اتلاف وقت در ترافیک‌های گره‌خورده، از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنید. لطفا بهانه‌های بنی‌اسراییلی مانند سخت‌بودن پایین‌رفتن از پله‌های قطار شهری، منتظر‌ماندن در ایستگاه‌های اتوبوس در فصل سرما، کمبود تاکسی در برخی مسیر‌ها را کنار بگذارید. کمی وضعیت موجود را سبک و سنگین کنید و حداقل برای سلامت ریه‌های شهر به نفع عموم بیندیشید و پیش‌قدم شوید.

نکته
بر‌اساس آمار رسمی ارائه‌شده هنوز ۵۶‌درصد مردم مشهد ترجیح می‌دهند با خودرو‌های شخصی‌شان سفر‌های درون‌شهری خود را انجام بدهند. این آمار نشان‌دهنده یک ضعف بزرگ فرهنگی درزمینه استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد است؛ ضعفی که وقتی آن را در‌کنار عوامل دیگری مثل ترافیک‌های اعصاب خردکن شهری و آلودگی وحشتناک هوا قرار می‌دهیم، بیش از پیش خود را نمایان و ضرورت استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را روشن می‌کند.
 
سهم پر رنگ شخصی‌ها در سفر‌های درون شهری
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رخشانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
گزارشگر محترم این حقیر چندین ده سنواتی در کشورهای مختلف تجربه جایگاه شبکه های حمل نقل عمومی را دارد. آنچه که در اتوبوسهای داخل شهر مشهد غیر قابل قبول است مربوط می شود به نظافت و عدم وجود استاندارد مشخصی در نماهای داخلی آنها.بطوری که به هیچ وجه شأن شهروندان در آنها دیده نمی شود. متشکرم
مدیر پایگاه مخاطب گرامی پیامتون در روزنامه شهرآرا مورخ 01 / 10 / 98 صفحه 2 (تریبون شهر) چاپ شده است روز خوش
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->