اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

اتوبوس برقی در راه مشهد

  • کد خبر: ۱۲۰۹۵
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۹
اتوبوس برقی در راه مشهد
با امضای تفاهم نامه بین شهرداری و شرکت مپنا، گامی جدید در حوزه حمل و نقل پاک برداشته شد
علیرضا ظهیری - سیزدهمین همایش تخصصی حمل ونقل مشهد این بار رنگ و بوی محیط زیستی داشت؛ چرا که در حاشیه این همایش شهرداری مشهد و گروه مپنا (شرکت مدیریت پروژه‌های نیـــــروگاهی ایـــران) تفاهم نامه‌هایی درباره تولید نخستین اتوبوس برقی کشور، اجرای مطالعات برقی کردن خط یک بی آرتی مشهد و ساخت و احداث اولین ایستگاه شارژ سریع و کند خودرو‌های برقی به امضا رساندند.
به گزارش شهرآرا، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه گفت: برای نخستین بار در کشور قرار است اتوبوسی برقی ساخته شود و شهرداری مشهد شاسی اتوبوسی را برای این کار در اختیار گروه مپنا قرار می‌دهد.
خلیل ا... کاظمی با بیان اینکه هزینه اجرای این پروژه ۲۲میلیارد ریال است که شهرداری مشهد پرداخت می‌کند، افزود: همچنین بر اساس تفاهمی دیگر، ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی در پایانه مسافربری امام رضا (ع) احداث می‌شود که شرکت مپنا مطالعات این کار را انجام می‌دهد.
کاظمی همچنین در سیزدهمین همایش حمل ونقل و ترافیک با رویکرد حمل ونقل انسان محور با بیان اینکه انجام یک پروژه شهری نیازمند الزاماتی است، گفت: هماهنگی بین بخشی یکی از مهم‌ترین الزامات است که خوشبختانه در مشهد شاهد هستیم هماهنگی‌های بین دستگاهی به خوبی ایجاد شده است.
وی افزود: این هماهنگی به طور قطع سبب انجام اتفاقات خوب برای زائران و مجاوران می‌شود.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به همکاری خوب شورای شهر با حوزه حمل ونقل مدیریت شهری، ابراز خرسندی کرد: شورای شهر مشهد بسترسازی مناسبی برای انجام اقدامات شهری داشته است که اختصاص بودجه ۱۰۰۰میلیارد تومانی برای بخش عمران، حمل ونقل و ترافیک- منهای حوزه قطارشهری -گواه این موضوع است.
وی با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های حوزه حمل ونقل شهرداری این بوده است که تا حد امکان و تا جایی که ضرورتی احساس نمی‌شود، از تعریض معابر و احداث پل و تقاطع در هسته مرکزی شهر و خیابان‌های اصلی خودداری شود، ادامه داد: ۱۷ الی ۱۸ تقاطع در شهر همچون میدان احمدآباد یا سه راه خیام در برنامه کاری بود که با این رویکرد جدید اقدامات به سمت رینگ صدمتری شهر رفت و اکنون شاهد احداث چندین دوربرگردان و زیرگذر در این رینگ هستیم.
کاظمی افزود: بر اساس این سیاست، سال آینده هم عملیات اجرایی ۵تقاطع دیگر در رینگ صدمتری آغاز می‌شود.
وی با اشاره به گره‌های ترافیکی شهر گفت: برای باز کردن این گره ها، اصلاح هندسی معابر را در دستورکار قرار دادیم که خوشبختانه با اصلاح ۴۲نقطه از معابر شهری، گره‌های کور ترافیکی باز شد و البته اصلاح هندسی ۶۶نقطه دیگر در دستورکار است که شاه بیت آن‌ها اصلاح هندسی پل پرتویی در آخر بولوار وکیل آباد است.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در حوزه بهسازی ۲۵۰هزار مترمربع پیاده رو و برنامه ریزی برای بهسازی ۴۰۰هزار مترمربع پیاده رو برای سال آینده، گفت: در سال ۹۹ به افق ایجاد ۲۹۶کیلومتر مسیر دوچرخه سواری خواهیم رسید.
وی افزود: خوشبختانه خط یک و ۲ قطارشهری به صورت کامل به بهره برداری رسیده است و اکنون تمام هم و غم ما در خط۳ است تا بتوانیم فاصله ۵.۲کیلومتری میدان شهدا تا پایانه مسافربری را تا سال۱۴۰۰ به بهره برداری برسانیم.
وی با تأکید بر اصلاح و اجرای خطوط بی آرتی در حوزه اتوبوس رانی به موضوع رعایت حق تقدم عابران پیاده پرداخت و گفت: به صورت آزمایشی در ۲۸نقطه شهر طرح حق تقدم در حال اجراست و ۳۵نقطه دیگر در حال استانداردسازی برای این طرح است. همچنین برای اولین بار در کشور قرار است طرح الیزه با موضوع آن حق تقدم و اعمال قانون برای کسانی است که حق تقدم را رعایت نکنند، اجرایی خواهد شد.

توجه ویژه به توسعه حمل ونقل پاک و انسان محور
رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با تأکید بر اینکه بسیاری از افراد حمل ونقل را موتور توسعه می‌دانند، گفت: ما در شورای شهر سعی کرده ایم به موضوع حمل ونقل عمومی و توسعه آن توجه ویژه‌ای کنیم.
مجتبی بهاروند با تأکید بر توسعه حمل ونقل پاک و انسان محور، افزود: ما به این موضوع نیز توجه کرده ایم و البته در مدیریت شهری سعی شده است تا از نظرات کارشناسی استفاده شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هم در این همایش با بیان اینکه توجه به موضوع ترافیک برای امنیت، سلامت و محیط زیست مهم است، گفت: رشته مهندسی ترافیک یکی از رشته‌های مهم مهندسی است که باید به شکل اصولی از آن استفاده شود. محمدحسین شرکا تأکید کرد: باید یک پروژه قبل از اینکه وارد کمیسیون ماده۵ شود، مباحث ترافیکی آن به تأیید کارشناسان رسیده باشد؛ چرا که رعایت مباحث ترافیکی در یک پروژه از اصول رعایت حقوق شهروندی است. داریوش معظمی، نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و دبیر این همایش، هم با بیان اینکه به طور قطع حمل ونقل انسان محور مختص ایجاد مسیر دوچرخه یا توجه به حمل ونقل عمومی نیست، اظهار کرد: بی شک باید در بحث حمل ونقل انسان محور به تمام مسائل شهری توجه کارشناسی شود.
در این همایش جایزه اتحادیه بین المللی حمل ونقل عمومی به شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد اعطا شد. همچنین، شهردار مشهد، معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد از سوی جمعیت دوچرخه سواران ایران، سفیر دوچرخه ایران شدند.
عالم پطروسیان، پایه گذار جمعیت دوچرخه سواران ایران، در این همایش گفت: خوشبختانه استان خراسان رضوی و شهر مشهد در ۲ سال اخیر رتبه اول توسعه دوچرخه سواری در کشور را کسب کرده است و بر این اساس شهردار این شهر سفیر دوچرخه سواری شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->