کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه محرم در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۱۰۴۳
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ویژه محرم در مشهد
حوزه فرهنگی مدیریت شهری از ابتدای محرم امسال برنامه‌های ویژه‌ای را در همه مناطق مشهد اجرا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با شروع محرم امسال، شهرداری مشهد در حوزه فرهنگی و اجتماعی برنامه‌های مختلف و ویژه‌ای را در همه مناطق شهرمان برنامه‌ریزی و اجرا کرد و در ادامه این برنامه و در راستای افزایش تعاملات اجتماعی مردم مشهد و نهادینه‌کردن فرهنگ دینی و هویت‌بخشی به مناطق مختلف شهرمان با هویت رضوی، شهرداری مشهد قرار است عملیات ساخت «چای‌خانه حضرت» را در عرصه میدان شهدا به‌عنوان محل حضور مردم در مناسبت‌های مختلف آغاز کند.

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اعلام ساخت این چای‌خانه گفت: عملیات ساخت چای‌خانه حضرت در عرصه میدان شهدا به‌همت فرهنگ‌سرای گفتگو در ماه محرم آغاز خواهد شد.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، یوسف اسماعیل‌زاده همچنین درباره اقدامات فرهنگی و هنری معاونت و سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در بازه ۱۳ تا ۱۹مرداد اظهار کرد: در دهه اول ماه محرم به‌همت اداره هنری، سوگواره «خورشید نینوا» در پنج منطقه از شهر مشهد اجرا شد.
وی درباره دیگر اقدامات اداره هنری این سازمان گفت: فراخوان نقاشی‌دیواری مناطق نیز ارزیابی و المان‌های موقت ویژه ماه محرم در شهر نصب شده است.

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به تبلیغات فرهنگی بیان کرد: در شهر مشهد هم‌زمان با ماه محرم ۹بیلبورد با ابعاد بیش از ۵ هزارو۶۰۰ مترمربع و شانزده استرابورد با ابعاد ۱۹۷مترمربع نصب شد.
اسماعیل‌زاده درباره برنامه‌های اداره توسعه و ترویج اخلاق شهرداری مشهد نیز گفت: کلاس‌های مهارتی در بازه زمانی

۱۵ تا ۲۰مرداد برگزار و در این دوره ۵۸۳کلاس آموزش مهارتی با حضور بیش از ۴ هزارو۹۰۰ مهارت‌آموز و درمجموع بیش از ۸ هزارو۶۰۰ ساعت آموزش برپا شد. معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با اشاره به برگزاری رویداد باشگاه اجتماعی همسران مشهدی با عنوان «باهم»، تصریح کرد: در طرح باشگاه اجتماعی همسران مشهدی اقداماتی ازجمله مصاحبه چندمرحله‌ای همیاران طرح، بررسی ظرفیت‌های علمی، توضیح طرح در بعضی هیئت‌های مذهبی، تدوین نهایی سرفصل‌های آموزشی و جلسه با مدیران معاونت اجتماعی سازمان برای اجرای طرح در فرهنگ‌سرای خانواده انجام شده‌است.

اسماعیل‌زاده درباره اقدامات فرهنگ‌سرای شهید سلیمانی در این بازه، بیان کرد: در فرهنگ‌سرای شهید سلیمانی مراسم عزاداری دهه اول محرم به‌همت هیئت خدام آل‌محمد (ص) در معراج شهدا برپا شد. همچنین، ویژه‌برنامه «جبهه به همین نزدیکی» با هدف آشنایی دانش‌آموزان با رویداد‌های جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس برگزار شد. در فرهنگ‌سرای کودک و آینده نیز برنامه‌هایی ازجمله نمایشگاه «حسینیه‌ای به‌وسعت یک شهر» در ساختمان شمس واقع در عرصه میدان شهدا برپا شد که در آن محصولات و خدمات فرهنگی ویژه ماه محرم ارائه و از هزارو ۲۰۰ تشکل مردمی هیئت‌ها و مساجد حمایت شد.

معاون فرهنگی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اضافه کرد: در فرهنگ‌سرای شهر ترافیک نیز مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم با هدف شناخت مردم از اهل‌بیت (ع) و تقویت روحیه استکبارستیزی و بصیرت‌افزایی برگزار و نیز نمایشگاه «دست‌آفرینان برکت و کرامت» با فروش صنایع‌دستی به‌وسیله زنان سرپرست خانوار و معلولان برپاشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->