شرکت «نوکیا» درباره جعل گوشی‌هایش در ایران بیانیه صادر کرد + سند زمان عرضه عینک هوش مصنوعی شیائومی مشخص شد پاسخ پازل امروز میجر (پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳) برندگان و بازندگان انتخاب ترامپ | از ماسک تا انرژی سبز سقوط یکی از ماهواره‌های استارلینک در آمریکا + فیلم اولین عکس‌ها از رابط کاربری One UI 7 منتشر شد پاسخ پازل امروز میجر (چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۳) چگونه از زمان قطعی برق هر مشترک در مشهد مطلع شویم؟ + آموزش تصویری کار با سایت مالک «فرام‌سافتور»: درحال توسعه و ساخت ۲۶ بازی جدید هستیم اپل گویا در باریک‌کردن آیفون ۱۷ ایر به مشکلاتی خورده است هنگام تماشای فیلم چه اتفاقی در مغز ما می‌افتد؟ | محققان پاسخ می‌دهند ورود سازمان ملی هوش مصنوعی به پروژه‌های فضایی اینستاگرام دیگر بعد از ورود شما به برنامه به صورت خودکار به‌روز نمی‌شود طبق تحقیقی جدید تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان بسیار کم است شرکت Xpeng چین رباتی انسان‌نمای با ۶۰ مفصل معرفی کرد + ویدئو پاسخ پازل امروز میجر (دوشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۳) ایجاد معاونت هوش مصنوعی ذیل سازمان فاوا شهرداری مشهد جواب پازل امروز میجر (یکشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۳) آهنگ گروه «بیتلز» با کمک هوش مصنوعی نامزد جایزه گرمی شد روایت مدیرعامل تپسی از تهدید یک نانوایی مشهد توسط اسنپ: رستوران‌ها را هم از همکاری با ما می‌ترسانند معرفی پلتفرم «استعدادهای غزه»، راهی برای ارتباط با فریلنسرهای غزه + فیلم
سرخط خبرها

چشم طمع اپل به درآمد تبلیغات فیس‌بوک

  • کد خبر: ۱۲۱۱۸۵
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
چشم طمع اپل به درآمد تبلیغات فیس‌بوک
اپل و فیس‌بوک رابطه خوبی با هم ندارند و وال استریت ژورنال گفته این شرکت سال‌های قبل به دنبال کسب سهم و درآمد از تبلیغات پست‌ها در این شبکه اجتماعی بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فیس بوک و اپل چندین سال است که با هم اختلاف دارند. اما ذکر این نکته جالب است که اپل سال‌ها قبل با این شبکه اجتماعی مذاکره کرده بود تا ببیند چگونه می‌تواند از عرضه فیس بوک در فروشگاه برنامه خودش یعنی اپ استور کسب درآمد بیشتری داشته باشد.

اپل در گذشته معتقد بود باید از درآمد‌های تبلیغاتی فیس بوک درآمد بیشتری کسب کند. تبلیغاتی که اپل از آن‌ها انتظار کسب درآمد داشت، پست‌هایی بود که که به کاربران اجازه می‌داد در ازای پرداخت پول محتوایشان به افراد بیشتری نشان دهند.

اپل بر این باور بود که این نوع پست‌ها به نوعی خرید درون برنامه‌ای هستند و این شرکت می‌تواند درآمدی از آن‌ها داشته باشد. اما متا در واکنش به این موضوع گفت که این نوع پست‌ها تبلیغات هستند و اپل نمی‌تواند سهمی در آن‌ها داشته باشد.

البته این سهم خواهی اپل محدود به متا نیست. مت مولن وگ، مدیرعامل تامبلر می‌گوید این شرکت با عرضه ویژگی پست‌های شاخص در پلتفرم آن‌ها مخالف بود و تا وقتی که این قابلیت به عنوان خرید درون برنامه‌ای معرفی نشد، اپل اجازه نداد تامبلر آن را عرضه کند.

اپل و متا در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ درباره حق اشتراک در فیس بوک مذاکره کرده بودند. این توافق اجازه می‌داد تبلیغات از فیس بوک حذف شوند که می‌توانست به نفع اپل باشد. چون می‌توانست درآمد‌هایی را از خرید حق اشتراک بدست بیاورد. اما طرفین نتوانستند روی این ایده به تفاهم برسند.

اکنون این دو شرکت اختلافات بیشتری پیدا کرده اند. اپل در سال ۲۰۲۱ قابلیتی را در سیستم عامل iOS ۱۴.۵ به کاربران ارائه داد که تاثیر مستقیم و زیادی روی تبلیغات فیس بوک گذاشت و ۱۰ میلیارد دلار به درآمد این شبکه اجتماعی از راه تبلیغات ضربه زد. وال استریت ژورنال نوشته مدیران فیس بود ایده توقف جمع آوری اطلاعات شخص ثالث را در سال ۲۰۱۸ در نظر داشتند، اما زاکربرگ مخالف بود و می‌گفت این ساز و کار باید باقی بماند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->