اختلال گسترده در اینترنت کشور (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) + علت ازکی‌وام جریمه بازپرداخت اقساط وام را تا ۲۷ تیرماه ۱۴۰۴ بخشید (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) پیشنهادات سازمان نصر کشور به رئیس جمهور برای حفظ تاب‌آوری دیجیتال آیا اسرائیل بانک سپه را هک کرده است؟ (۲۷ خرداد ۱۴۰۴) + زمان رفع اختلال اپراتور مجازی موبایل و گوشی هوشمند سازمان ترامپ رونمایی شد موشک عمودپرتاب (VLS) چیست؟ + ساختار و ویژگی‌ها آیا اینستاگرام استوری‌های حاوی پرچم ایران را حذف می‌کند؟ وزارت علوم در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی و شهادت دانشمندان برجسته کشور بیانیه‌ای صادر کرد اطلاعیه وزارت ارتباطات درباره محدودیت‌های اینترنتی کشور بعد از حمله رژیم صهیونیستی (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) شهید فریدون عباسی، دانشمند هسته‌ای ایران که بود؟ اینترنت استارلینک روی گوشی‌های آیفون فعال شد نتیجه تحقیقات جدید: سیگارکشیدن بزرگ‌ترین عامل کاهش شناختی و زوال عقل است نیل دراکمن: تمرکز فصل سوم سریال The Last of Us بر شخصیت «ابی» خواهد بود هاوینگ بیت‌کوین چیست؟ روسیه برای مقابله با تلگرام و واتساپ پیام‌رسان بومی می‌سازد تصویری از ماه توت‌فرنگی در آسمان مشهد (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) اپل از iOS 26 رونمایی کرد + ویژگی‌ها و مشخصات قطعی گسترده هوش مصنوعی ChatGPT (۲۰ خرداد ۱۴۰۴) | سرویس OpenAI بار دیگر از دسترس خارج شد ویدئو | تریلر بازی Call of Duty: Black Ops 7 ترسناک‌ترین و انکارناپذیرترین واقعیت مدل‌های هوش مصنوعی چیست؟ احتمالا باتری سری گلکسی S۲۶ پیشرفت چندانی نخواهد داشت
سرخط خبرها

افشای ردیابی کاربران توسط فیس‌بوک و اینستاگرام

  • کد خبر: ۱۲۱۰۳۰
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
افشای ردیابی کاربران توسط فیس‌بوک و اینستاگرام
یک محقق با مطالعه روی عملکرد فیس‌بوک و اینستاگرام به نتایجی رسید که نشان می‌دهد این دو پلتفرم از طریق مرورگر‌های درون برنامه‌ای کاربران را ردیابی می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر از وب‌سایتی که در فیس‌بوک و اینستاگرام می‌بینید بازدید کنید، احتمالاً متوجه شده‌اید که به مرورگر انتخابی خود هدایت نمی‌شوید، بلکه به یک مرورگر درون برنامه‌ای سفارشی می‌روید. به نقل از انگجت، فلیکس کراوس،‌ یک محقق کشف کرده که این مرورگرها کد جاوا اسکریپت را به هر وب سایتی که توسط کاربران بازدید شود، تزریق می کنند و به متا اجازه می دهند تا کاربران را در بین وب سایت ها ردیابی کند.

اینستاگرام کد رهگیری خود را به هر وب سایت نشان داده شده تزریق می کند. این موضوع هنگام کلیک کردن کاربر روی تبلیغات، این پلتفرم را قادر می سازد تا روی تمام تعاملات کاربر مانند هر پیوندی که ضربه زده شده، انتخاب متن، اسکرین شات، و همچنین هر ورودی فرم، مانند رمز عبور،آدرس و شماره کارت اعتباری نظارت کند.

تحقیقات او روی نسخه های iOS فیس بوک و اینستاگرام متمرکز بود. این نکته کلیدی است زیرا اپل به کاربران اجازه می‌دهد در اولین باز کردن برنامه، از طریق شفافیت ردیابی برنامه (ATT) که در iOS ۱۴.۵ معرفی شده، ردیابی برنامه را انتخاب کنند یا از آن خارج شوند. متا قبلاً گفته بود که این ویژگی یک چالش برای کسب و کار ما در سال ۲۰۲۲ بود، چیزی در حدود ۱۰ میلیارد دلار.

متا گفت: کد ردیابی تزریق شده از اولویت های کاربران در ATT تبعیت می کند. یکی از سخنگویان این شرکت گفت : این کد به ما اجازه می دهد تا داده های کاربر را قبل از استفاده برای اهداف تبلیغاتی یا اندازه گیری هدفمند جمع آوری کنیم. ما هیچ پیکسلی اضافه نمی کنیم. کد تزریق می شود تا بتوانیم رویدادهای تبدیل را از پیکسل ها جمع آوری کنیم. برای خریدهایی که از طریق مرورگر درون‌برنامه انجام می‌شوند، ما به دنبال رضایت کاربر برای ذخیره اطلاعات پرداخت برای اهداف تکمیل خودکار هستیم.

کراوس خاطرنشان کرد: فیس بوک لزوماً از تزریق جاوا اسکریپت برای جمع آوری داده های حساس استفاده نمی کند. با این حال، اگر برنامه ها مرورگر مورد نظر کاربران مانند سافاری یا فایرفاکس را باز کند، هیچ راهی برای تزریق جاوا اسکریپت مشابه در هیچ سایتی وجود نخواهد داشت.

او گفت: در مقابل، رویکردی که توسط مرورگرهای درون‌برنامه‌ای اینستاگرام و فیس‌بوک استفاده می‌شود، برای هر وبسایتی کار می‌کند، فرقی نمی‌کند رمزگذاری شده باشد یا خیر.

طبق تحقیقات کراوس، واتساپ وب سایت های شخص ثالث را به روش مشابه تغییر نمی دهد. او پیشنهاد می کند که متا باید همین کار را با فیس بوک و اینستاگرام نیز انجام دهد یا فقط از سافاری یا مرورگر دیگری برای باز کردن لینک ها استفاده کند. این بهترین کاری است که کاربر انجام می دهد و کار درستی است.

منبع: صدا و سیما
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->