علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود
سرخط خبرها

سرکنسول پاکستان در مشهد: وجود خیابان فردوسی در لاهور نشانه پیوند فرهنگی ایران و پاکستان است

  • کد خبر: ۱۲۱۲۲۲
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
سرکنسول پاکستان در مشهد: وجود خیابان فردوسی در لاهور نشانه پیوند فرهنگی ایران و پاکستان است
مراسم هفتادوپنجمین سالروز استقلال کشور پاکستان دیروز در کنسولگری پاکستان در مشهد برگزار شد. در حاشیه این مراسم با سرکنسول پاکستان در مشهد گفتگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

علیرضا ظهیری - محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز - مراسم هفتادوپنجمین سالروز استقلال کشور پاکستان دیروز در کنسولگری پاکستان در مشهد برگزار شد. در این مراسم مقامات وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور، مقامات سرکنسولگری‌های ترکیه و افغانستان و همچنین نماینده سازمان ملل در مشهد سالروز استقلال پاکستان را به مسئولان و مردم این کشور تبریک گفتند.

سرکنسول کشور پاکستان در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مشترکات فرهنگی دو کشور ایران و پاکستان گفت: اگر در شهر مشهد بولواری به نام شاعر پرآوازه پاکستانی، اقبال لاهوری، وجود دارد، در بسیاری از شهر‌های پاکستان خیابان‌هایی به نام مفاخر ایرانی مانند فردوسی، خیام، غزالی و شریعتی نام گذاری شده که این‌ها نشان دهنده پیوند فرهنگی دو کشور است.

سجاد محمدخان با بیان اینکه در ۱۴ آگوست ۱۹۴۷ کشور پاکستان به رهبری محمدعلی جناح از هند مستقل شد و در این بخش از شبه قاره هند، منطقه‌ای مسلمان نشین با هویتی اسلامی ایجاد شد، تصریح کرد: از آغاز حیات کشور پاکستان در ۷۵ سال پیش، این کشور با اصول اسلامی و با نام جمهوری اسلامی اداره می‌شده است. در ایران نیز پس از انقلاب اسلامی، این کشور عنوان جمهوری اسلامی گرفت و این نزدیک بودن ایدئولوژیکی دو کشور سبب ایجاد روابط نزدیک بین آن‌ها شده است.

وی افزود: اکنون دو کشور ایران و پاکستان روابط نزدیکی در بسیاری از حوزه‌ها با هم دارند، اما این ظرفیت‌ها همچنان می‌تواند بین دولت‌ها و مردم دو کشور بیشتر و بیشتر شود.

محمدخان با اشاره به تعاملات خوب تجاری بین ایران و پاکستان به ویژه شهر مشهد، گفت: حدود هفت ماه پیش هیئتی تجاری از اتاق بازرگانی لاهور به مشهد آمد و بازدید‌های مختلف و دیدار‌های زیادی با شهردار مشهد، مدیران آستان قدس رضوی و دیگر مقامات دولتی استان خراسان رضوی و بازرگانان شهر مشهد داشت که این دیدار‌ها و بازدید‌ها می‌تواند در گسترش روابط تجاری بین مشهد و کشور پاکستان تأثیری بسزا داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه اتاق بازرگانی لاهور اتاقی با دامنه فعالیت گسترده است، اما کشور ایران می‌تواند از ظرفیت‌های دیگر اتاق‌های بازرگانی کشور پاکستان هم بهره ببرد، افزود: به عنوان نمونه بیش از ۵۰ درصد توپ‌های فوتبال جهان در یکی از شهر‌های پاکستان تولید می‌شود و اتاق‌های بازرگانی داخل ایران می‌توانند با استفاده از تهاتر کالایی و دادن نخ، پارچه و چرم و گرفتن توپ فوتبال، تهاتر کنند و این اتفاقات می‌تواند در رفع مشکلات بانکی هم تأثیرگذار باشد.

سرکنسول پاکستان در مشهد توافق بر سر موضوع‌های قابل تجارت بین تاجران ایرانی و پاکستانی، اعتماد متقابل آن‌ها و رفع مشکلات حقوقی برای حضور بازرگانان دو کشور را سه رکن اصلی برای توسعه تجارت بین دو کشور ایران و پاکستان بیان کرد.

وی درباره حضور زائران پاکستانی در ایران و مشهد نیز گفت: آمار دقیقی از تعداد این زائران ندارم، اما خوشبختانه دولت جمهوری اسلامی ایران تدابیر خوبی برای آسان سازی ورود زائران پاکستانی به ایران اندیشیده که ایجاد اقامتگاه در مرز میرجاوه نمونه‌ای بارز از این اقدامات است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->