یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش
سرخط خبرها

دستاورد استراماچونی در استقلال، ۱۵ مسابقه؛ ۴۵ میلیارد تومان!

  • کد خبر: ۱۲۱۲۳۳
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
دستاورد استراماچونی در استقلال، ۱۵ مسابقه؛ ۴۵ میلیارد تومان!
دادگاه عالی ورزش سرانجام حکم سنگین «استراماچونی» را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با اعلام دادگاه CAS باشگاه استقلال به پرداخت یک‌میلیون‌و ۴۰۰‌هزار دلار به استراماچونی محکوم شد. سرمربی کنونی الغرافه قطر که در ۱۳‌ژوئن۲۰۱۹ با قراردادی دو‌ساله به باشگاه فوتبال استقلال تهران پیوست، با استقلال شروعی خوب نداشت و پس از باخت در شهرآ‌ورد تهران، در بحران قرار گرفت؛ اما پس از آن یک‌باره با این تیم اوج گرفت و رکورد یازده بازی رسمی بدون شکست را به ثبت رساند که قبل از آن در هیچ تیمی موفق به انجام آن نشده بود.

تیم استقلال با هدایت او با پیروزی ۴ بر ۲ مقابل تراکتور، هزارمین امتیازش در ادوار لیگ‌برتر فوتبال ایران را به‌دست آورد و این مربی، استقلال را پس از مدت‌ها به صدر جدول لیگ‌برتر فوتبال ایران رساند. استقلال با هدایت استراماچونی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ نوزدهم و لیگ قهرمانان آسیا‌۲۰۲۰ به‌شمار می‌رفت؛ اما وی پس از چند اولتیماتوم به مدیریت باشگاه برای رفع مشکلاتی مانند زمین تمرین نامناسب، دیرکرد در پرداخت حقوق بازیکنان و کادرفنی، مشکل پرداخت و نقل‌و‌انتقال دستمزدش به بهانه تحریم‌ها و ایجاد مشکلات قانونی برای وی در کشورش، سه بازی مانده به پایان نیم فصل، ایران را ترک کرد و به کشورش بازگشت.

استراماچونی که با ۶۰ درصد پیروزی در مسابقات، بهترین عملکرد دوران مربیگری‌اش را در این تیم به ثبت رساند، فقط در پانزده مسابقه روی نیمکت استقلال نشست و بعد از آن با کسب ۹ برد، چهار مساوی و متحمل‌شدن دو شکست، ایران را به مقصد ایتالیا ترک کرد تا به‌ازای پانزده بار نشستن روی نیمکت آبی‌پوشان، مبلغی کلان از این باشگاه طلب کند.

اعلام رأی پس از نزدیک به ۲ سال

در‌حالی‌که دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش ماه‌ها رأی خود درباره پرونده شکایت استراماچونی از باشگاه استقلال را به‌دلیل بررسی‌های بیشتر به تعویق می‌انداخت، روز گذشته و پس از گذشت نزدیک به دو سال، رأی دادگاه CAS درباره پرونده آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی و سابق استقلال، صادر شد و همان رأی که پیش از این فیفا صادر کرده بود، تأیید شد. در میانه‌های لیگ نوزدهم استراماچونی به‌دلیل دریافت‌نکردن حقوقش، ایران را به مقصد ایتالیا ترک کرد و پس از آن، تلاش‌های مدیران باشگاه برای بازگشت این سرمربی بی‌نتیجه بود و او با طرح شکایتی نزد فیفا، خواستار دریافت همه مبلغ قراردادش شد.

پس از آن و در آبان ۱۳۹۹ بود که فیفا با صدور رأی به‌سود استراماچونی، استقلال را به پرداخت یک‌میلیون‌و ۳۰۰‌هزار یورو محکوم کرد که آبی‌ها با بردن این رأی به دادگاه حکمیت ورزش، خواستار کاهش این مبلغ شدند و سرانجام نیز این رأی در دادگاه CAS تأیید شد. باشگاه استقلال با محکومیت در این پرونده که پیگیری آن به وکلای خارجی سپرده شده بود، علاوه بر مطالبات مربی ایتالیایی، باید جریمه تأخیر بابت اعتراض به دادگاه CAS و همچنین حق‌الوکاله سنگینی را نیز به وکلای خارجی پرداخت کند. براساس رأی صادر شده، باشگاه استقلال ملزم به پرداخت مبلغی حدود یک‌میلیون‌و ۴۰۰ هزار دلار است و باید دید مدیران فعلی باشگاه، چالشی را که از دوره‌های قبلی ایجاد شده است، چگونه پشت‌سر می‌گذارند.

فتحی، مهم‌ترین شاهد غایب

بعد از اعلام رأی دادگاه CAS معاون حقوقی باشگاه استقلال اعلام کرد غیبت امیرحسین فتحی در جلسه حضوری دادگاه عالی ورزش، یکی از علت‌های مهم صدور این رأی سنگین بوده است. فرشید سمیعی درباره اعلام رأی پرونده شکایت آندره‌آ استراماچونی از استقلال گفت: بعد از صدور رأی فیفا درباره پرونده استراماچونی و محکومیت باشگاه، مدیریت وقت استقلال به دادگاه CAS شکایت و برای دریافت نتیجه، وکلای خارجی استخدام کرد. بعد از انتصاب آجورلو، همواره سعی شد در عین حمایت و پشتیبانی از وکلای مرتبط، نظارت و پیگیری لازم صورت بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در جلسه حضوری دادگاه حکمیت ورزش که نیاز به حضور تعدادی از شهود بود، شهودی را که خواسته بودند، آماده کردیم؛ اما متأسفانه مهم‌ترین شاهد استقلال یعنی امیرحسین فتحی، مدیرعامل پیشین باشگاه، بنا به دلایلی در جلسه حضوری شرکت نکرد که وکلای خارجی این موضوع را یکی از چند عامل اصلی نتیجه‌نگرفتن پرونده دانستند. معاون حقوقی باشگاه استقلال ادامه داد: رأی صادرشده با محاسبه خسارت تأخیر پرداخت، بیش از ۱.۵‌میلیون یورو خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->