نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

عملیات موفق «کاپیتان‌های مشهدی» در آسیا

  • کد خبر: ۱۲۱۵۷۱
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
عملیات موفق «کاپیتان‌های مشهدی» در آسیا
تیم‌های ملی والیبال و هندبال ایران با ۲ سرگروه مشهدی خود در رقابت‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی به مدال طلا و برنز رسیدند

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی رفته‌رفته به روز‌های پایانی‌اش نزدیک و تکلیف مدال‌آوران رشته‌های مختلف مشخص می‌شود. دراین‌بین در یکی‌دو روز گذشته ورزشکاران مشهدی و خراسانی کاروان ایران در رشته‌های مختلف توانستند مدال‌های خوبی را دشت کنند. دراین‌میان دو کاپیتان تیم‌های ملی والیبال و هندبال ایران که دو چهره ویژه مشهدی بودند هم با تیمشان به مدال‌های طلا و برنز رسیدند؛ مدال‌های ارزشمند تیمی که به حساب کاروان ایران واریز شد. البته در هردو تیم، هم تیم‌ملی والیبال و هم تیم‌ملی هندبال، چهره‌های خراسانی دیگری هم بودند که در کنار دو کاپیتان مشهدی موجبات این موفقیت‌ها را فراهم کردند، اما واقعیت این است که کاپیتان‌های تأثیرگذار مشهدی یاریگر اصلی تیم‌های ملی کشورمان در مسیر این مدال‌های خوش‌رنگ بودند.

قهرمانی بی‌نقص والیبال

تیم‌ملی والیبال ایران در مسابقات این دوره هم‌بستگی کشور‌های اسلامی کار چندان سختی برای قهرمانی نداشت. تیمی که تیم «ب» بود، ولی سطح والیبال ایران آن‌قدر از آسیا فراتر رفته و در سطح جهان هم حرف برای گفتن دارد که ملی‌‎پوشان خیلی راحت جام را بالای سر بردند. دراین‌بین، دو چهره خراسانی تیم‌ملی از بازیکنان اصلی و مهره‌های تأثیرگذار بودند؛ پوریا یلی بازیکن قوچانی تیم‌ملی و شهروز همایون‌فرمنش که حکم کاپیتان تیم را هم داشت و پیراهن شماره ۱۰ را نیز به تن می‌کرد. ایران در فینال این مسابقات توانست کامرون را ۳ بر ۱ شکست دهد. تیم‌ملی والیبال کشورمان برای کسب این قهرمانی چندان سختی نکشید و به‌نظر کیفیت والیبال بچه‌های ایرانی این سهولت را رقم زد.

پرواز مستقیم «شهروز» به‌سمت خوشبختی

شهروز همایونفرمنش آخرین مشهدی است که پایش به تیم‌ملی بزرگ‌سالان باز می‌شود. دریافت‌کننده قدرتی که از قضا در این پست رقیب گردن‌کلفتی مانند کاپیتان میلاد عبادی‌پور در تیم‌ملی الف دارد. با وجود این، بهروز عطایی، سرمربی تیم‌ملی والیبال ایران، برای حضور در رقابت‌های جهانی لهستان و اسلوونی، شهروز را فراخوانده است.

بر اساس نظر سرمربی تیم‌ملی والیبال، شهروز همایونفرمنش بعد از قهرمانی در رقابت‌های قونیه بلافاصله با پرواز مستقیم به لهستان می‌رود تا تیم‌ملی را در آوردگاهی بزرگ‌تر همراهی کند. البته پیش از این قرار بود محمد موسوی نفر آخر فهرست تیم‌ملی باشد که بعد از حاشیه‌ها و کناره‌گیری جنجالی این بازیکن باتجربه، سرمربی تیم‌ملی به شهروز همایونفرمنش اعتماد کرد.

وارث «حسینی» و «ظریف» آمد

دریافت‌کننده قدرتی مشهدی آخرین وارث پیراهن مشهدی‌ها در تیم‌ملی والیبال است. از زمان حضور یک مشهدی در ترکیب تیم‌ملی والیبال مدت‌ها می‌گذرد و بعد از امیر حسینی و فرهاد ظریف، حالا بالاخره دوباره قرعه به‌نام مشهدی‌ها افتاده و شهروز همایونفرمنش به تیم‌ملی دعوت شده است. فشردگی بازی‌های قهرمانی جهان و شرایط تیم‌ملی هم حاکی از آن است که این بازیکن مشهدی به‌احتمال زیاد می‌تواند در لهستان و اسلوونی به میدان برود و خودش را نشان دهد. باید دید آیا همایونفرمنش هم می‌‎تواند مانند دو مشهدی سابق تیم‌ملی، حسینی و ظریف، سال‌ها در تیم‌ملی باشد و در این مسابقات هم خوش بدرخشد یا خیر؟

برنز انتقامی حیدرپور و دوستان

مجتبی حیدرپور، دیگر کاپیتان مشهدی تیم‌های ایرانی حاضر در رقابت‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی است. او بازوبند تیم‌ملی هندبال را به بازو می‌بندد و به‌عنوان یک عنصر باتجربه در این رقابت‌ها هم به تیم‌ملی کمک شایانی کرد. او توانست همراه سایر هم‌تیمی‌هایش مدال برنز مسابقات را از آن خود کند.

تیم‌ملی هندبال ایران در این مسابقات توانست در رده‌بندی و مسابقه تعیین‌تکلیف تیم سوم، مقابل عربستانی به میدان برود که همین چند وقت پیش در رقابت‌های قهرمانی آسیا ایران را شکست داده بود. ملی‌پوشان در این بازی انتقامی توانستند ۳۰ بر ۲۱ از حریف ببرند تا با این اختلاف خوب انتقام خوبی هم از عرب‌های سعودی گرفته باشند. البته چند خراسانی دیگر از جمله کاظمی، آثاری و... هم در ترکیب تیم‌ملی هندبال بودند که در این مسابقات ارکان اصلی موفقیت ایران به حساب می‌آمدند.

خراسانی‌ها همچنان در عطش مدال

خراسانی‌های زیادی از روز آغاز رقابت‌های هم‌بستگی کشور‌های اسلامی توانستند مدال‌های رنگارنگ برای کاروان ایران به ارمغان بیاورد. با وجود این، پایان عملیات موفقیت‌آمیز کاپیتان‌های مشهدی دو تیم‌ملی والیبال و هندبال پایان کار نمایندگان خراسان در این بازی‌ها نیست و در دو روز باقی‌مانده مسابقات شانس‌های دیگری هم وجود دارد. تیم‌ملی بسکتبال سه‌نفره ایران متشکل از دو مشهدی به‌نام‌های نوید خواجه‌زاده و احسان دلیرزهان شانس جدی کسب مدال هستند. همچنین در رشته‌های دیگر هم هستند خراسانی‌هایی که می‌توانند افتخارآفرینی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->