آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی
سرخط خبرها

شروع دوباره هندبالیست‌ها؛ خیز مشهد برای بازگشت به لیگ‌برتر

  • کد خبر: ۱۳۸۱۲۰
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
شروع دوباره هندبالیست‌ها؛ خیز مشهد برای بازگشت به لیگ‌برتر
تیم هندبال مولتی‌کافه به‌عنوان نماینده استان از فردا در لیگ دسته‌اول به میدان می‌رود.

شهرآرانیوز؛ رقابت‌های لیگ دسته‌اول هندبال کشور از فردا آغاز می‌شود و هفده تیم برای صعود به مرحله دوم و امیدواری به لیگ‌برتری‌شدن مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند. در این میان مشهد پس از سال‌ها دوری از لیگ‌برتر و لیگ دسته‌یک هندبال، سرانجام امسال در مسابقات لیگ دسته‌یک حاضر شده است؛ حضوری که البته کم‌حاشیه هم نبوده است و حالا هواداران هندبال مشهد امیدوارند تلخ‌کامی‌ها و حاشیه‌ها به پایان برسد و باری دیگر در رقابت‌های کشوری خوش بدرخشند. لیگ دسته‌اول هندبال فرصتی است برای صعود تیم‌ها به لیگ‌برتری که با حضور دوازده تیم برگزار می‌شود و سال آینده می‌تواند میزبان هرکدام از هفده تیم حاضر در لیگ‌یک باشد.

از اشتادسازه تا مولتی‌کافه

تیم هندبال مشهد از شش ماه پیش تمریناتش را برای حضور در لیگ دسته‌اول آغاز کرد و قرار بود با نام و حمایت باشگاه اشتادسازه پا به این رقابت‌ها بگذارد؛ اشتادسازه‌ای که ماجرای اختلافاتش با فدراسیون هندبال و قصه اسپانسرینگ نیمه‌تمام تیم‌ملی هندبال در سال‌های قبل شهره خاص و عام است، پس از آنکه دید نمی‌تواند نامش را در مسابقات داشته باشد، از حمایت تیم شهر دست کشید تا هندبالیست‌های جوان مشهدی بدون اسپانسر بمانند؛ مسئله‌ای که این تیم را تا آستانه انحلال پیش برد، اما درنهایت مسئولان هیئت استان آستین بالا زدند و تصمیم گرفتند با کمک پیشکسوتان و خیران این رشته ورزشی هر طور شده است در مسابقات حاضر شوند. البته در ادامه باشگاه مولتی‌کافه مشهد پای کار آمد و گویا بخشی از هزینه‌های تیم را برعهده گرفته است تا حالا هندبالیست‌های مشهدی با نام «مولتی‌کافه» در مسابقات حاضر شوند.

۴ گروه و ۱۷ تیم برای یک هدف

مولتی‌کافه مشهد در تنهاگروه پنج‌تیمی رقابت‌های این فصل لیگ دسته‌اول حاضر است؛ مسابقاتی که در سه گروه چهارتیمی و یک گروه پنج‌تیمی برگزار می‌شود و در پایان قرار است از هر گروه دو تیم به مرحله دوم راه پیدا کنند. در مرحله دوم تیم‌ها به‌صورت رفت‌وبرگشت با یکدیگر مصاف می‌کنند و در پایان تیم‌های اول و دوم جواز حضور در لیگ‌برتر فصل آینده را کسب خواهند کرد؛ اگرچه این مسئله را هم نباید فراموش کرد که لیگ‌برتر هندبال هرسال چند تیم انصرافی دارد که نمی‌توانند به تیم‌داری ادامه بدهند و بعید نیست از لیگ دسته‌یک به‌جای دو تیم، سه یا چهار تیم لیگ‌برتری شوند!

گروه سخت و حریف ترسناک

نماینده مشهد در گروه نخست این بازی‌ها با تیم‌های قنات زارچ، میناب، پلیمر خرم‌آباد و درخشان کویر گرمسار هم‌گروه است؛ تیم‌هایی که شاید در میان آن‌ها خرم‌آباد میزبان از بقیه حریفان ترسناک‌تر باشد. این تیم به گفته رسانه‌ها دو بازیکن خارجی به خدمت گرفته و بخش صنعت استان لرستان سرمایه‌گذاری خوبی برای این تیم انجام داده است. همین موضوع میزبان را برای نماینده مشهد ترسناک می‌کند. با وجود این، محسن فخار، سرمربی تیم مشهد، تدبیر ویژه‌ای برای نبرد با این حریف در نظر گرفته است و می‌گوید ما تصور می‌کنیم این حریف ما را می‌برد و روی بقیه بازی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم!

یک تیم تمام‌بومی

مولتی‌کافه مشهد، تیمی تمام‌بومی و متشکل از بازیکنانی است که همگی به‌جز یک بازیکن سبزواری، از مشهد هستند. کادر فنی این تیم هم خراسانی است و همه این‌ها بدان معناست که نماینده استان نگاه ویژه‌ای به آینده حضورش در هندبال کشور دارد. محسن فخار، سرمربی این تیم که خود بازیکن تیم‌ملی بوده و تجربه قهرمانی باشگاه‌‎های کشور با تیم‌های سبزوار و ذوب‌آهن را داشته است، در این‌باره می‌گوید: تیم ما تیم جوانی است که یک امتیاز مثبت و یک نکته منفی دارد؛ امتیاز مثبت تیم ما آن است که نزدیک شش ماه کنار یکدیگر تمرین می‌کنیم، اما نکته منفی این است که تیم تجربه لیگ‌یک را ندارد.
مولتی‌‎کافه البته در ترکیب خود بازیکنانی ازجمله رضا بیات، مجتبی محمودآبادی و احمد سیدآبادی را دارد که در سطح جوانان پیراهن تیم‌ملی را پوشیده‌اند، اما باز هم تیمی جوان و بی‌تجربه است.

لیگ‌یک؛ لیگی پرفشار و پیش‌بینی‌نشدنی

سرمربی مولتی‌کافه می‌گوید: لیگ دسته‌یک از لیگ‌برتر بسیار پرفشارتر است. شما در لیگ‌برتر یک هفته فرصت استراحت و ریکاوری دارید، اما در لیگ دسته‌یک باید پشت سر هم بازی کنید و این موضوع لیگ را پیش‌بینی‌ناپذیر کرده است. محسن فخار می‌افزاید: بچه‌های ما جوان هستند و باید دید در مسابقه چطور عمل می‌کنند و آیا می‌توانند از توانایی‌هایشان استفاده کنند یا خیر. وی درباره شناخت از رقیبانش بیان می‌کند: تقریبا شناخت داریم، اما نه آن شناختی که فکرش را بکنید. به‌هرحال در این سطح بازیکنان ناشناخته‌تر هستند و جابه‌جایی‌های زیادی هم انجام می‌شود. بعد از بازی اول و دوم بهتر می‌توانم بگویم وضعیت رقیبان چطور است و چقدر شانس صعود داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->