انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزارت دفاع آمریکا: طالبان ۷ میلیارد دلار تجهیزات نظامی را تصرف کرده‌اند

  • کد خبر: ۱۲۱۸۳۷
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
وزارت دفاع آمریکا: طالبان ۷ میلیارد دلار تجهیزات نظامی را تصرف کرده‌اند
دفتر بازرس کل آمریکا گفت که ایالات متحده ۷.۱۲ میلیارد دلار تجهیزات نظامی در افغانستان باقی گذاشته است که بیشترین تعداد آن توسط طالبان تصرف شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یک بازرس کل وابسته به وزارت دفاع آمریکا در گزارشی توضیح داد که بخش عمده این هفت میلیارد دلار تجهیزاتی که آمریکا در افغانستان جا گذاشت شامل خودروهای تاکتیکی نیروی زمینی آمریکا مانند همچون خودروی هاموی و خودروی مقاوم در برابر مین MRAPS بوده است.

زمانی که شهر کابل در اواسط اوت ۲۰۲۱ به دست طالبان افتاد، ارتش افغانستان دارای ذخیره‌ای از خودروهای مخصوص نیروی زمینی به ارزش ۴.۱۲ میلیارد دلار بود.

همچنین بر اساس این گزارش، ارتش آمریکا علاوه بر این خودروهای نیروی زمینی، تجهیزات نیروی هوایی خود به ارزش ۹۲۳.۳ میلیون دلار به همراه مهمات مربوط به این تجهیزات هوایی به ارزش ۲۹۴.۶ میلیون دلار را نیز در جریان خروج از افغانستان از دست داد.

با این حال آنگونه که این گزارش اشاره داشته، "برخی از این هواپیماها در جریان عملیات خروج از افغانستان غیرنظامی و غیر عملیاتی شدند."

در این گزارش بازرس کل پنتاگون آمده است، علاوه بر این، تعداد ۳۱۶۲۶۰ قبضه سلاح سبک ارتش آمریکا شامل تک تیراندازها،‌ تیربارها و نارنجک‌اندازها به ارزش ۵۱۱.۸ میلیون دلار نیز در افغانستان جا ماند.

در ماه‌های بعد از خروج آمریکا از افغانستان، نیروهای طالبان در چند موقعیت در خیابان‌های این کشور رژه‌های نظامی همراه با به نمایش گذاشتن تجهیزات نظامی به غنیمت گرفته از آمریکا بر پا کردند.

چند قانونگذار جمهوری‌خواه آمریکایی سال گذشته در نامه‌ای به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفتند: «این غیرعقلانی است که تجهیزات نظامی برخوردار از فناوری پیشرفته که هزینه آنها توسط مالیات‌دهندگان آمریکایی پرداخت شده، به دست طالبان و متحدان "تروریست" آنها افتاده است. وزارت دفاع آمریکا می‌بایست قبل از اعلام خروج از افغانستان، تامین امنیت دارایی‌های آمریکا را جزو اولویت‌های اصلی خود قرار می‌داد.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->